OMEGA Seamaster 300 Master Co-Axial 2014

Den nye Seamasteren ser helt fantastisk ut. Borte er pila på minuttviseren, borte er heliumventilen, borte er datovinduet. Og se den bezelen! Hadde kanskje foretrukket en litt flatere profil på krona, men det er også det eneste. Glem LeCoultre Deep Sea Alarm, min nye drømmedykker med juksepatina kommer fra Omega.

50/60-talls look med 2014 specs, bedre kan det ikke bli! :)
 
Dessverre litt skeptisk, synes den er alt for blank og at lenken har litt vel brede "midtledd". Ta av lenken... da snakker vi!
 
Jeg synes det er kanon-kult at Omega re-vitaliserer gamle vintage-modeller (selvfølgelig). Denne er fantastisk!

Blandt originalene (2913/14755, dette er en fin miks) liker jeg spesielt godt variantene med lollipopp sekundviser:

kzu4.jpg


Hadde Omega hatt baller hadde de laget den nye versjonen med en slik sekundviser. :cool: Men da hadde vel ny-klokkefolket med blanke-midtledd-problemer gått av skaftet tenker jeg... ;)
 
For meg lenken er identitetsløs...Kjedelig som en kald søndags regnvær i Nyksund.
Det hadde vært Omega mesh på det med en gang.
Men jeg tror at den blir solgt sånn, med sin lenke som er skapt for å skinne under en Armani dress eller kanskje for å blinde noen sulten hai på Bahamas?
Jeg syns at den "vintage lume" var unødvendig egentlig og jeg tror at det skal ikke ta lang tig før Omega lager en svart/hvit versjon der: Uansett, skal jeg personlig mailer Omega om det til sekretæren blir halvblind av å lese min kjefting...
Sånn valg burde vi ha når vi kjøper det. Til og med valg mellom en kevlar/canvas rem eller den tulle kontorlenke som kanskje kan brukes som minispeil for å se under noen korte kjoler på sommertid...
De kraftige lugsene gir mer styrke til kassen og sikkert litt mer volume på sin stakkars 41mm: Det gir litt baller for å si det sånn men det ser litt mindre bearbeidet ut enn de vanlige SM300/Speedy lugs som er egentlig Omega sin identitet.
Er det bra? Tja... Ja og nei: Man burde oppleve det for å dømme egentlig.
42mm hadde vært en minimum på kassen for meg, men jeg hadde ikke klagget på en 44mm: Forhåpligvis lugsene redder dagen der og får det til å dekke håndleden min til jeg unngår å bli solbrent på min vanlig hvitklokkeflekk når jeg skal til Bahamas på haiblindings tur...
Klokken ble ikke skapt for dykking eller sport tror jeg: Den ble hovedsakelig skapt for å skli under en kontordress, akkurat som en Sub er brukt nå, på 98% av sin tid.
Lenken skrikker det ut, trist nok: "Jeg vil bli en Subknuser!"
Jaja, da er det bare å skru prisen opp som fæn hver år som går, til at Omega blir såpass "eksklusivissimo" at den neste generasjon vil tror at disse klokker ble smidd av noen guder som sover på toppen av Olympus fjellet.
 
Denne var bare SÅ lekker! Den fineste diveren jeg har sett på lenge. Ble forelsket med en gang!
Man kan alltids diskutere detaljer på en klokke, men produsenten som faktisk har drevet med dette i hundrevis av år, må få bestemme dette selv. Å kjøpe den er frivillig. Lurer på om jeg må spare...
 
@SpaceCowboy : Dessverre ser det sånn ut at det er hovedsakelig manfolk som jobber på design avdelinger hos mange klokkemerker...
Lenken i seg selv er ikke problemet: Det er bare design av lenken er det...
Spesielt når alle tilkobler det til Rolex.
Det betyr at Omega hadde for mye konkuranse tenking når de skapte klokken: Trist!
 
Redigert av en moderator:
Lenken i seg selv er ikke problemet: Det er bare design av lenken er det...

Forstår innvendingen, men skal man se litt historisk på det er lenka slik jeg ser det et redesign av den originale 1035-lenka:

7101.jpg


De (og avarter av dette designet, eks. 1506 og 1039) satt på tidlige Seamastere og Speedmastere:

57864886.jpg


Sånn sett er den innenfor. :cool:
 
Det er rimelig første verdens-problemer å sørge over at det er pcl på en nylansert klokke. Ikke at jeg sier at det er uviktig....men ;)
 
Forstår innvendingen, men skal man se litt historisk på det er lenka slik jeg ser det et redesign av den originale 1035-lenka:

7101.jpg


De (og avarter av dette designet, eks. 1506 og 1039) satt på tidlige Seamastere og Speedmastere:

57864886.jpg


Sånn sett er den innenfor. :cool:

Det funker nok for meg også. Med mer skarp vinkeler på lenkene og uten super polering i midten, som originalen...;)
 
Det er rart at det ikke er "Bond-lenken" de har beholdt. Det er den flotteste Seamaster lenken.
Det er virkelig blant de flotteste lenker som er!

Derimot så går det sikkert ann å sette på en slik lenke på denne klokken også!

:cool:
 
Det er rart at det ikke er "Bond-lenken" de har beholdt. Det er den flotteste Seamaster lenken.
Det er virkelig blant de flotteste lenker som er!

Derimot så går det sikkert ann å sette på en slik lenke på denne klokken også!

:cool:

Jeg kom til samme tenking i dag faktisk... Good point.
 
Det er rart at det ikke er "Bond-lenken" de har beholdt. Det er den flotteste Seamaster lenken.
Det er virkelig blant de flotteste lenker som er!

Derimot så går det sikkert ann å sette på en slik lenke på denne klokken også!

:cool:

Smaken er som baken. Jeg synes Bond-lenken er for busy, og mister elegansepoeng på at den mangler innsving (den er 20 mm hele veien).

For meg er det denne lenken som gjelder :)

Speedmaster-Professional.jpg
 
Smaken er som baken. Jeg synes Bond-lenken er for busy, og mister elegansepoeng på at den mangler innsving (den er 20 mm hele veien).

For meg er det denne lenken som gjelder :)

Speedmaster-Professional.jpg

Den lenka (1998/849) bruker jeg på min pre-moon også. Funker bra!

Så jeg tror nok at mhp lenker er det bare å slå seg løs! :)
 
Jeg spurte AD'en min, han viste meg en liste og der var prisen oppgitt til rett over 50 000. Så det er gjerne ikke så langt unna likevel