OMEGA Seamaster 300 Master Co-Axial 2014

Noen som har forespurt nå oppdatering fra AD angående når disse kommer inn i norske butikker?

Spurte på Bjerke da jeg var innom for å titte på Black Bay for en måneds tid siden, da visste de ikke, men antageligvis i løpet av høsten.
 
Noen som har forespurt nå oppdatering fra AD angående når disse kommer inn i norske butikker?

Jeg spurte min AD, han sa at den mest sannsynlig ikke var i butikken før etter nyttår. Men det er jo lov å håpe på at det skal gå raskere enn det
 
Hawt!

[video=youtube;JNK6RWNYyu4]http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=JNK6RWNYyu4[/video]
 


6a00d8341c2df453ef017d3d522449970c-800wi.png
 
Prøvde denne igår, den var helt magisk på armen. Helt uforventet da jeg ikke hadde syntes noe særlig om den fra bilder, men sammenlignet med speedmaster var det denne som tente noe inni meg!

Forsåvidt er jeg enig i lenken, ikke tipp topp utseendemessig dog var låsen veldig bra. Tror den hadde tatt seg meeget bra ut på en litt slitt sort skinnrem :)
 
Prøvde den på armen i dag. Har bestemt meg for å anskaffe en snarest! Jeg har små håndledd og den var perfekt. Damen i butikken antydet at den kommer i januar/februar, men skulle sjekke med eier av butikk.
 
Prøvde den på armen i dag. Har bestemt meg for å anskaffe en snarest! Jeg har små håndledd og den var perfekt. Damen i butikken antydet at den kommer i januar/februar, men skulle sjekke med eier av butikk.

Ligger i vinduet hos Askeland i Stavanger. Jeg ble skuffa men det kan ha med tykkelsen i utstillingsvinduet hos Askeland. Får gå inn neste gang.
 
Jeg er positivt overrasket over den. Christensen hadde den inne for et par uker siden :)
 
Modellen er veldig tro mot originalen og gjør vel alt riktig bortsett fra en ting: hvorfor er lugsene så utrolig lange ? Har ennå ikke sett et wrist shot der den ser komfortabel ut. Og endeleddene på lenken er ikke noe bedre der de gjør at lenken får en kjip knekk hvis man ikke har bjønnarmer.
 
Modellen er veldig tro mot originalen og gjør vel alt riktig bortsett fra en ting: hvorfor er lugsene så utrolig lange ? Har ennå ikke sett et wrist shot der den ser komfortabel ut. Og endeleddene på lenken er ikke noe bedre der de gjør at lenken får en kjip knekk hvis man ikke har bjønnarmer.

Dette er jeg enig i deg i. Denne kan ikke jeg ha da lenken får en stygg glippe mellom endeledd og øverste ledd. De burde nok gjort disse lugsene mindre. Personlig har jeg tynne håndledd, men lenken på min 45.5 p.o får fremdeles en fin bue på håndleddet, og merkelig at de roter til det på en 41mm. Dette kommer vel også litt pga at disse leddene er veldig flate. Hva var orginalstørrelsen på denne klokken? Er visst 48mm lug til lug på denne.

Edit: mye skrivefeil
 
Redigert:
Var på Storo å så litt på den forrige uke. Må si jeg ble litt skuffet, for meg blir det helt feil med ceramisk besel og polerte midtledd på en diver som denne. Skiven og tallene skal jo allerede se aldrede ut, og vil jo få enda mer patina med årene og da blir det krasj med blank besel. Ellers så synes jeg den satt godt på mine små håndledd selv om den var noe høy, og det var veldig godt å se at de endelig har gjordt noe med låsen så man nå kan bruke Omega på lenke uten at den blir alt for slakk eller stram. ;)
 
Var på Storo å så litt på den forrige uke. Må si jeg ble litt skuffet, for meg blir det helt feil med ceramisk besel og polerte midtledd på en diver som denne. Skiven og tallene skal jo allerede se aldrede ut, og vil jo få enda mer patina med årene og da blir det krasj med blank besel. Ellers så synes jeg den satt godt på mine små håndledd selv om den var noe høy, og det var veldig godt å se at de endelig har gjordt noe med låsen så man nå kan bruke Omega på lenke uten at den blir alt for slakk eller stram. ;)


Den ceramic bezel har "Liquidmetal" siffer inn i seg og skal tåle tiden XXXXXX ganger bedre enn alt annet: Faktisk et livstid eller mer uten problem.
Alt som er i plast/bakelitt tørker med tiden, krymper og sprekker: Dette var et problem på de tidligere SM300 bezel.
http://www.omegawatches.com/planet-omega/watchmaking/liquidmetal

Tritium lume blir brunere med tiden men ikke Super-Luminova som Omega bruker på den ny SM300: Den skal holde sin farge.

Jeg er ikke begeistret med den polert midtledd heller men man kan bruke Nato, skinn, gummi eller 21mm mesh.
 
Noen som har noen synspunkter på hvor høyt klokken bærer? For er i tenkeboksen for denne, men lurer på om 14-15mm er litt i høyeste laget for min del! :)
 
Noen som har noen synspunkter på hvor høyt klokken bærer? For er i tenkeboksen for denne, men lurer på om 14-15mm er litt i høyeste laget for min del! :)

Kan ikke Mr @flyback som har en "SadoMaso300 Mister Co-laxial" kommer inn der for å gi litt inntrykk?;)

Jeg har den blå, i titan. Jeg valgte den blant annet fordi den veier ca. 30% mindre en den sorte i stål. På NATO opplever jeg at den blir noe tykk, (det opplever jeg med de fleste ur på NATO) men ikke topptung. På lenke og vanlig rem føler jeg den er velproposjonert. Blir jo veldig subjektivt dette, du må nok få prøvd den på hånden @thomask. (Selv om jeg faktisk kjøpte min uprøvd, det hadde jeg ikke turt med stålmodellen). Lykke til! :D



 
Redigert av en moderator: