Har erfaring med denne! Kjøpte min for ca. 4 år siden, skiva var restaurert. Det var så godt gjort at jeg la ikke merke til det før etter kjøpet.
Det er veldig pen modell, men med restaurert kasse og skive er ikke samleverdien så stor. Men den ser fantastisk ut. Og det samme vil det være med din hvis du sender den til Omega for en restaurering. Du får en "splitter ny" klokke tilbake som ser ut som det. Det koster litt, og vil redusere verdien en del (dog er det selvsagt litt verdi i at du da vil ha papirer på at Omega har gjort det). Så det er tapsprosjekt. Skal du gjøre noe sånt, er det for å ha klokka som ei bruksklokke og få den så shinet opp så mye som mulig og bruke den deretter.
Hva 166.062 går for avhenger mye av tilstanden. De prises relativt likt uavhengig av tilstand, dog ser jeg at de i dårlig skikk som regel blir liggende. Prisen ligger mellom 20 og 30 som regel, noen ganger over, men det er å drømme spør du meg. Kanskje om en 5-10 år? Din ser original ut, riktig åpen 6 i "60", hvite visere og blank sentersekund. Det ser ut som du har mistet lume-plots under timesmarkørene (?), litt dårlig oppløsning på bildene. Gitt originalitet og tilstand tenker jeg din vil finne kjøpere i 20-30 land. Men siden den ikke er så vanlig, kan det være du må utenlands for å finne en kjøper uten å måtte vente for lenge.
Den kom i en rød/burgundervariant også, den er mer sjelden. Men husk at sjeldent ikke alltid betyr høy pris. Men igjen, bra verk, og absolutt en modell som stikker seg ut som ei attraktiv klokke i en ok størrelse.
Vurderer du å restaurere, la oss heller ta en prat. Det kan være vi kan bytte?