Omega Seamaster-tråden

Det er utvilsomt produsert mange lekre Seamaster`s gjennom tiden.

Men, rent personlig kan jeg styre min begeistring for Polaris-serien som kom tidlig på 90-tallet.
 
Støtter SMP 300 med "sverdvisere".

Her er min i titan. Utrolig lett og ligger godt på armen! Ref 2231.80

2015-02-23%2021.46.10.jpg


Lume:

lume.jpg
 
Redigert:
Først, gratulerer med flott SMP! Det er ei klokke jeg er veldig glad i, og bruker mye.
For det andre, så nevner du en SKX, og da må jeg skuffe deg og si at bredden på NATO til denne er for bred til Omegaen.
For det tredje, så vet ikke hva du innehar av verktøy, men om du har en vanlig millimetergaffel fra Bergeon, så skal det være en smal sak. Sett den ned i åpningen, skyv inn tappen mot midten og legg svakt press på den for å holde den vekk fra hullet, og gjenta på andre siden av lenken. Da vil den, sammen med litt vrikking, smette ut.
Dette er måten jeg får den av på, og håper det lar seg forstå.

Lykke til!

Skille

@Oddemann Jeg skal se på de ekstraleddene som står i lenken min, om det er noe nummer på de. Hører fra meg :)


Grattis med seamaster! Som det sies over her går det greiest å ta av lenka med et skikkelig verktøy, type Bergeon 6767 eller 6111 med 1mm gaffel. Men mange bruker ymse skrujern og lignende også.

(Barrett er forresten det samme som springbar, altså det du kaller stift. Stift er meg bekjent de pinnene som holder lenkeleddene sammen, dvs uten fjæringsmekanisme.)

Det er helt klart litt klønete å ta av lenken de første gangene. Men konkret til spørsmålet ditt vil jeg si at du skal trekke endestykket mest utover og litt mot deg. I starten kan det også være greit å sette en tape-bit over lug'en du jobber ved. Du finner sikkert noen instruksjonsvideoer på youtube. Lykke til!


Takker for tips og gratulasjoner. Jeg fikk det til! Til og med med 22mm nato på 21mm lugs. Inn skal den...sa kjerringa

IMG_20150307_175453_zps62743b98.jpg


IMG_20150307_175903_zps81a657a6.jpg
 
Redigert av en moderator:
Borte vekk, umulig å spore opp - selv om jeg har gått over hele rommet med svaber. Er dette slikt de har liggende hos AD? Vet ikke en gang om jeg trenger en spesiell type eller om det holder med en standard i 20mm? Er vel kanskje nå jeg skulle benyttet sjansen til litt polering, men synes det er greit å ha en allrounder som jeg ikke trenger å være så redd for....

 
Borte vekk, umulig å spore opp - selv om jeg har gått over hele rommet med svaber. Er dette slikt de har liggende hos AD? Vet ikke en gang om jeg trenger en spesiell type eller om det holder med en standard i 20mm? Er vel kanskje nå jeg skulle benyttet sjansen til litt polering, men synes det er greit å ha en allrounder som jeg ikke trenger å være så redd for....


Kjedelig. Urmakere har det liggende. Selv kjøpte jeg noen ekstra i ts-webshop for slike situasjoner:p
 
Ebay har også baretter i store mengder, men regner med du ikke vil vente så lenge.

Her er min Seamaster på Gulf-reim. Uvant med klokke med så domed glass, morsomt å ta bilde av :)

GulfDome_zpswxtrprzv.jpg
 
Må si jeg er meget godt fornøyd med denne. Har dog begynt å leke med tanken om en Electric Blue også, da den og ser uforskammet bra ut!

 
PO 45.5 på 'Pam' reim

Hadde en pam homage liggende i skuffen. Tenkte 'why not' og satt reimen på PO'n. Alltid gøy og bytte litt!
20150408_181348_zpsomwmedox.jpg
[/URL][/IMG]