Omega Seamaster-tråden

Planet Oceanen min er nå utstyrt med ny lås gjennom Otteren - og dette var natt og dag kontra gammel lenkelås med kun diver extention. Jeg kan nå velge å åpne lenken gradvis, og det er så utrolig mye mer behagelig ettersom håndleddet mitt tydeligvis utvider seg litt nå og da.

Alt i alt føles det nesten som en ny klokke, og jeg vil på det sterkeste anbefale alle med PO eller egentlig alt av lenke å vurdere et bytte til lås med justeringsmulighet hos Otteren. At servicen er helt utrolig er jo heller ingen ulempe. Eksemplarisk kommunikasjon hele veien - av med hatten!

Låsen bygger ikke større enn jeg hadde fra før av (Planet Ocean XL cal 8500) og jeg er rett og slett strålende fornøyd.
 
Tror ikke den bygger noe særlig høyere enn den gamle låsen. Ser veldig normalt ut - utmerket med 10 små trinn man kan regulere i.

IMG_0580.jpg
 
Hva betalte du for noe slikt, @Hreple ?

1450 kr ca lå lås og arbeid på. Otteren er din go-to-guy. Det er absolutt ingen grunn til å la være, mener nå jeg. Eneste jeg kanskje vil gjøre er å legge inn et lite ledd slik at jeg kanskje kan regulere låsen enda litt mer inn.

Alt i alt utrolig fornøyd og lykkelig over å ha en lenke som faktisk sitter som støpt.
 
Heisann, har lest at flere av dere har fått byttet den normale claspen på deres omega PO.
Jeg kunne tenkt meg å gjøre det samme med min, men holder til på østlandet og dermed er ikke Otteren aktuelt for min del.
Har forøvrig en PO XL cal 8500
Er det noen som vet om urmakere i Oslo-området som kan utføre dette arbeidet? :D
 
Da har jeg fått montert justerbar lås på Seamasteren!
Endelig perfekt passform:

Bygger litt mer enn standardlåsen, men ikke noe problem

Da har jeg fått montert justerbar lås på Seamasteren!
Endelig perfekt passform:

Bygger litt mer enn standardlåsen, men ikke noe problem


Herlig Individual. Har tatt kontakt med Otteren nå angående en spenne til min 45 mm PO XL 8500. Skal være delenummer 0117STZ001154 har en liten fugl fortalt meg. Antar det er akkurat den samme som du sitter på der uten at jeg er bombesikker. Uansett - får shippe lenken til Otteren for fiks. Har skikkelig lyst til å bruke lenken, men gud bedre så ubrukelig den er uten microadjust.

Bjerke i Nedre Slottsgate var ikke villig til å hjelpe meg slik som Otteren. Nei, da ble det ikke noen orginal
lenke på min PO og det aksepterer ikke Omega. Jeg gadd ikke å gå i noen diskusjon, men forsto at denne
tråden var kjent hos Bjerke. Jeg får heller stikke innom brødrene Larsen i Sandvika.
 
Bjerke i Nedre Slottsgate var ikke villig til å hjelpe meg slik som Otteren. Nei, da ble det ikke noen orginal
lenke på min PO og det aksepterer ikke Omega. Jeg gadd ikke å gå i noen diskusjon, men forsto at denne
tråden var kjent hos Bjerke. Jeg får heller stikke innom brødrene Larsen i Sandvika.

Jeg sendte lenken min per sporet post. Ser ingen problemer med dette, og vil på det sterkeste anbefale deg det.