Omega Seamaster-tråden

Har hørt alt fra juli til september. Håper på førstnevnte men tror på sistnevnte. ;)
Vi arrangerer sommerfest torsdag neste uke og får da anledning til å vise nye Seamaster 300 Diver for første gang i Norge. Alle som vil kan sende meg en mail på jorgen@otteren.no for påmelding eller invitasjon om festen.

Vurderer å kjøpe den nye gummi/lær-reima til nye Planet Ocean. Denne har 21mm lug width, men bruker den 19 eller 18mm deployant clasp? Hadde håpet å kunne slå to fluer i en smekk og ha mulighet å bruke samme clasp sammen med lærreim på en Aqua Terra også. @JørgenO har du evt pris på clasp, og lærreim til Aqua Terra og Planet Ocean (begge 8900). Finnes forresten clasp både i børstet og polerte versjoner?

18mm clasp passer på denne ;)

Vurderer å kjøpe den nye gummi/lær-reima til nye Planet Ocean. Denne har 21mm lug width, men bruker den 19 eller 18mm deployant clasp? Hadde håpet å kunne slå to fluer i en smekk og ha mulighet å bruke samme clasp sammen med lærreim på en Aqua Terra også. @JørgenO har du evt pris på clasp, og lærreim til Aqua Terra og Planet Ocean (begge 8900). Finnes forresten clasp både i børstet og polerte versjoner?

Omega 21mm Black Rubber Strap 98000435

Omega 18mm Deployment Buckle 94521883

Mener disse skal passe.

20180608_171153-01.jpeg

Du kan evt få noen til utføre en justering av urverket, men ikke uvanlig at dette skjer med 9 år uten service dessverre..
Jeg er ikke urmaker eller en av de flinke som du spesifikt spør om, men om Urm. Gulbrandsen ikke får fikset en Omega, så er det ingen som kan. -tror jeg. ;)

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Preacher
Nydelig klokke. Ser at jeg i jakten på neste klokke stadig kommer tilbake til 2254.50. Spørsmålet er om designet er klassisk nok til å bestå tidens tann, og om den kan klare å ta plassen til Seiko Marinemaster 300 som beater/hverdagsklokke. Har skjønt det slik at størrelsen og tykkelsen på denne gjør at den sitter som et skudd hos de fleste. Noen som tilfeldigvis skal selge?

Nydelig klokke. Ser at jeg i jakten på neste klokke stadig kommer tilbake til 2254.50. Spørsmålet er om designet er klassisk nok til å bestå tidens tann, og om den kan klare å ta plassen til Seiko Marinemaster 300 som beater/hverdagsklokke. Har skjønt det slik at størrelsen og tykkelsen på denne gjør at den sitter som et skudd hos de fleste. Noen som tilfeldigvis skal selge?

Enig! ;)

Jeg hadde sånn halvveis vurdert denne i ganske lang tid, uten å ha agert på det, men fikk den nå inn i innbytte for kun noen uker siden. Planen var egentlig å teste den litt, og så antok jeg at jeg ville flippe videre ganske så snart. Men der har jeg foreløpig tatt helt feil! :)

Som du sier, så sitter den perfekt på armen, virkelig behagelig! Jeg liker spesielt skiven, men har også lært meg å like taggene på bezel, som jo gir et litt annerledes utseende. Viserne er også et stort pluss emm. Jeg har hatt litt vanskelig for å like viserne på SM, PO og AT, men disse liker jeg veldig godt:)

Et annet pluss er at den føles hardfør, og at den dermed kan brukes forholdsvis uredd, forholdsvis.

Jeg tror dette er en fremtidig klassiker, men hvem vet. Enn så lenge holder jeg på min ihvertfall :)

Lykke til med jakten!

• Liker
Reaksjoner: Aslewl

Denne anbefales på det sterkeste! La min ut for salg i et svakt øyeblikk til en yyyderst høy pris (selv tatt i betraktning at den er norsk, komplett og flott) men trakk den etter et par dager med bud som var noen blålapper under forlangede.

I ettertid virker det som jeg underbevisst egentlig ikke ville selge. Jeg ble faktisk nervøs for å få tilslag, trakk annonsen, hentet boksen og hev den på lanken!

Finner du den, kjøp den:cool:

• Liker
Reaksjoner: Aslewl og espenal
Hatt 2255.80 Electric Blue to ganger og nå har jeg en 2230.50, såkalt non-a/c. Perfekte sverdvisere, bølgeskive, særpreget bezel og heliumventil, svakt buet safirglass, lavtbyggende kasse og klassisk Omega lenke - whats not to like?
CD4E2F68-795C-48E1-988E-E5315A4CBC1D.jpeg
E86CB627-AA54-40C6-BC93-F94F6B61BFDA.jpeg

Vedlegg

• 42C01A11-AA88-4D5A-8642-9C33198907F6.jpeg
    42C01A11-AA88-4D5A-8642-9C33198907F6.jpeg
    205,9 KB · Visninger: 0