Jaggu savner jeg et Omega-underforum. Og Panerai. I gamledager var alt bedre
Uansett. Syns denne klokken, utgående modell av SMPc er superflott, men syns jeg ser lite til den her, tar jeg feil eller hvorfor?
Vis vedlegg 128292
Jeg har vurdert den flere ganger, men jeg takler ikke den lenka.Jaggu savner jeg et Omega-underforum. Og Panerai. I gamledager var alt bedre
Uansett. Syns denne klokken, utgående modell av SMPc er superflott, men syns jeg ser lite til den her, tar jeg feil eller hvorfor?
Vis vedlegg 128292
Jeg har vurdert den flere ganger, men jeg takler ikke den lenka.
Vis vedlegg 128525
Av alle iterasjoner av Seamaster pro omega har kommet med opp gjennom årene, mener jeg den originale er den mest vellykkede. Dette designet var i utgangspunktet noe overdesignet (som mye på 90-tallet) med sine korte twisted lugs, scaloperte bezel, bølgeskive, skeleton visere, heliumventil, fire rader med tekst på skiva....OG tidenes mest flashy og kompliserte lenke (kanskje sett bort i fra beads of rice). Istedet for å tone ned i tiårene som har gått, bare fortsetter de å pynte på brura. Jeg har gitt opp omega og innser at 2531.80 og Speedmaster pro er de to eneste omegaene jeg behøver.
Vis vedlegg 128525
Av alle iterasjoner av Seamaster pro omega har kommet med opp gjennom årene, mener jeg den originale er den mest vellykkede. Dette designet var i utgangspunktet noe overdesignet (som mye på 90-tallet) med sine korte twisted lugs, scaloperte bezel, bølgeskive, skeleton visere, heliumventil, fire rader med tekst på skiva....OG tidenes mest flashy og kompliserte lenke (kanskje sett bort i fra beads of rice). Istedet for å tone ned i tiårene som har gått, bare fortsetter de å pynte på brura. Jeg har gitt opp omega og innser at 2531.80 og Speedmaster pro er de to eneste omegaene jeg behøver.
Åssen fikk du speedy-lenka på Seamasteren? Mente bestemt å huske at endestykkene ikke matcher..Vis vedlegg 128525
Vis vedlegg 128525
Har prøvd denne mange ganger nå. Den nye Helium-ventilen, størrelsen og de rotete minuttmarkørene på skiva er show-stopper for meg. Dessverre, for mye flott ellers. Endte opp med å kjøpe utgående modell + PO43,5 som jeg har skrevet en liten review av her: https://www.tidssonen.no/forum/threads/familiebilde-hva-har-dere-i-boksen.4435/page-51#post-699343Enig, men jeg syns ikke de nye er sååå ille jeg da. Har på følelsen at jeg kommer til å ende opp med en enten i år eller neste år. Liker det de har gjort med lenka, men liker ikke økning i størrelse og den nye fasongen på heliumventilen er rett og slett grusom.
Vis vedlegg 128660
Har prøvd denne mange ganger nå. Den nye Helium-ventilen, størrelsen og de rotete minuttmarkørene på skiva er show-stopper for meg. Dessverre, for mye flott ellers. Endte opp med å kjøpe utgående modell + PO43,5 som jeg har skrevet en liten review av her: https://www.tidssonen.no/forum/threads/familiebilde-hva-har-dere-i-boksen.4435/page-51#post-699343
POn kjøpte jeg brukt for å teste. Stor sannsynlighet for at den kommer for salg slik at jeg kam kjøpe ny med mitt navn i sert
Skjønner, jeg må se til å få prøvd den nye snarest.
Fin review. Jeg er dog ikke enig i at Hulk/sub/40mm og PO 43.5 bærer likt - i alle fall ikke på min arm. Min mening er også at oyster lenke og lås er bedre, men at PO (og forsåvidt Smpc) er myyyye klokke for pengene, er det ingen tvil om.
Åssen fikk du speedy-lenka på Seamasteren? Mente bestemt å huske at endestykkene ikke matcher..
Edit: Låsen ligner ikke på Speedmasteren min heller når jeg ser nærmere etter
Hei godtfolk. Som ny klokkeentusiast setter jeg stor pris på dette forumet og alt jeg har lært av medlemmene. Nå trenger jeg litt hjelp. Fikk et ur av min mor, som jeg ikke klarer å finne på nett. Har funnet flere ur som ligner ganske mye på den jeg har, men finner ikke en som har de samme viserne. Hvis noen her vet litt om denne klokken, eller har en link, så er jeg evig taknemlig. På forhånd takk!
Jeg synes det er en veldig pen SMPc. Jeg er unormalt glad i blå skiver da. Jeg har chrongraph-versjonen i samme farge (den som BURDE ha kallenavnet SMPc ) og ville ikke hatt den nyere varianten. De bølgene er etter mitt syn alt for mye på en chrono-skive der det naturlig nok allerede skjer litt. Og sev på den vanlige varianten synes jeg den er penere uten bølger.Jaggu savner jeg et Omega-underforum. Og Panerai. I gamledager var alt bedre