Omega Seamaster-tråden

Jeg har alltid vært en enklokkesmann. Hatt siste ur leenge nå, fungerer fint det. Samme som deg bare titan og chrono. Veksler mellom lenke, original gummirem og nato, fungerer fint det. Men som sagt dette stedet gir en abstinenser. Men mer enn et ur skal jeg ikke ha. Ser heller etter neste. :p

Høres ut som en sunn holdning, selv tenker jeg at to må være greit :—)
 
4d6ed355-85e1-fbe9.jpg
 
Bærre lækkert ja !
Det er en god kandidat for neste klokke !
:cool::D

Herregud så flott. Unnskyld uttrykket men jeg er så jævla forbanna på at denne kun kommer i 45,5 og 37,5mm............................

Takker!
Den er fantastisk flott! :)

Jeg kan forstå at det er frustrerende det der med at den ikke er i en mellomstørrelse. Selv om 37,5 ikke er en miniklokke den er som en speedmaster reduced. :)
 
Hmm, må ærlig talt si at Omega Seamaster Aqua Terra er et nydelig ur. Riktignok ingen vridbar bezel men kanskje på tide å bli voksen. Med gummirem er den sikkert utrolig flott.

23110422106001-30.jpg
 
AT er råflott, ikke helt ulik sin forgjenger Railmaster'n.
Flott kombo av sporty og dressy, ur som dessuten gjør seg like bra på lenke som reim (noe som dressy dykkere sliter med ;) )
 
AT er råflott, ikke helt ulik sin forgjenger Railmaster'n.
Flott kombo av sporty og dressy, ur som dessuten gjør seg like bra på lenke som reim (noe som dressy dykkere sliter med ;) )

Nå er det vel ingen etterkommer av Railmaster vel men ja helt enig, utrolig flotte ur. Den og explorer er i mine øyne to sider av samme sak, renskårne, enkle klassikere.
 
De har i hvert fall under en tid delt modelmavn, fyll gjerne i den som vet mer bestemt.
Tenker på en modell som 2504.52.00

"OMEGA SEAMASTER AQUA TERRA RAILMASTER Omega Railmaster watches are a sub-series of the celebrated Aqua Terra line of timepieces. The Railmaster series of mens watches embodies the philosophy of excellence in simplicity. With precise, automatic coaxial movements and simple yet elegant designs, these timepieces are rugged yet lofty."

Kan hendr jeg har feil kilder på interwebben :)
 
Jo men Railmaster har jo blitt laget helt tilbake til 1957. Aqua Terra er såvidt jeg ser et 2000-påfunn og en sunserie sv Seamaster - men hvor Railmaster i hvert falm opprinnelig ser ut å ha stått på egne ben
 
Jo men Railmaster har jo blitt laget helt tilbake til 1957. Aqua Terra er såvidt jeg ser et 2000-påfunn og en sunserie sv Seamaster - men hvor Railmaster i hvert falm opprinnelig ser ut å ha stått på egne ben

Dagens Railmaster en subserie av AquaTerra ja. Første Railmaster kom i 57 det stemmer. Et 2000talls påfunn, det var en heller billig måte å beskrive et alldeles nydelig og versatilt ur. Synd det ikke kommer i Titan:cool:
 
Don't get me wrong, jeg er kjempefan av AT - kan hende språkslurv av Svensken, "påfunn" er kanskje litt kjipere sagt enn "oppfinnelse" :)