Jeg liker at Bond har Omega, og synes alltid det er spennende å se hvilke klokker han har i filmene - men jeg synes det blir litt useriøst med Bond-utgavene av klokkene, spesielt når det blir så voldsomt at det er coat-of-arms og 15-007 Gauss..
Synes for øvrig også alltid at det var stas med nye Sony Ericsson-telefoner i Bond-filmene
Som jeg har forståt det Bond ble "gitt" en Omega fordi varemerket var mer "folkelig" enn det Rolex er blitt over tidene.
Men klart det: Omega var villig til å sponse
Mye produkt plassering i filmene...
Hvorfor "folkelig" ? : J.Bond er foreldreløs rundt 11 år gammel og levde ikke luksuslivet...Blabla, han er en enkelt man med en spesielt skjebne.
Men la oss tar det i tidligere tider:
I "Live and Let Die" boken(1954) Rolex navnet duker opp og i 1963 "On HerMajesty's Secret Service" Ian Fleming snakker mye om at Bond har kjøpt seg en Rolex etc...
Også fant jeg det :
"...in correspondence with a fan in 1958 Fleming asserted that Bond's preference "is, in fact, to use fairly cheap, expendable wristwatches on expanding metal bracelets...".
James Bond bruker en billig "beater" som jeg forstår det.
Men i disse tider var Rolex ganske "billig".
Rolex nektet å støtte Bond filmene med en klokke og produsenten da tiden: A.Brocolli lånte sin egen Rolex til S.Connery for filmen.
I filmene Bond har brukt Seiko, hamilton, Breitling....
Senere, noen produsent tenkte seg: Rolex er ikke mer noe symbol av en folkelig "beater" da Bond skal få seg en annen klokke og siden Omega er villig til å sponse....
Vel det er det jeg leste omkring.
Jeg er ingen ekspert på Bond og sin affær mellom Rolex og Omega men hvis noen har bedre fakta...Værsågod.