Omega SM 300M vs Breitlig SOH 42 vs Tudor BB

Sett deg opp for suksess ved ikke å kjøpe noen av disse dogshit watchene. Kjøp heller:
Eldre Seamaster med sverdvisere, moon watch, Rolex OP / DJ eller dra til med en Seiko MM300. Alle er innenfor ditt budsjett og høyrehånda di vil takke deg.

Takk for tilbakemelding, kan du utdype hvorfor de klokkene er et dårlig valg?

De klokkene fra Rolex må vel være vesentlig over mitt budsjett, alle de jeg har sett på ligger på ca 30k hvis jeg kjøper gjennom Urverket.

Takk for tilbakemelding, kan du utdype hvorfor de klokkene er et dårlig valg?

De klokkene fra Rolex må vel være vesentlig over mitt budsjett, alle de jeg har sett på ligger på ca 30k hvis jeg kjøper gjennom Urverket.

Jeg mener alle de jeg ramset opp er mer attraktive ut ifra et design- og verdiståsted:)

Jeg presiserte det ikke men alle må kjøpes brukt for å komme innenfor antatt budsjett, utenom Seikoen:cool:

• Liker
Reaksjoner: specialbrew
Jeg mener alle de jeg ramset opp er mer attraktive ut ifra et design- og verdiståsted:)

Jeg presiserte det ikke men alle må kjøpes brukt for å komme innenfor antatt budsjett, utenom Seikoen:cool:

Skjønner, skal se litt nærmere på de du nevente. Veldig glad for gode råd! :)

Bra tråd.:)
Med disse tre klokkene kan du ikke trå feil.
Her er mine tanker.
Av de tre er nok Breitling best på finish / kvalitetsfølelse.
Den har noen polerte flater som vil ripe lett og gjøre uttrykket mer "slitt".
Tudor vil nok kle sine "arr" best og er, i mine øyne, mer "tool watch".
Jeg antar Tudor vil være best på annenhåndsverdi tett etterfulgt av Omega.
I mine øyne fremstår dessverre Tudor BB som litt kjipere enn de to andre.
Dette kan ha noe med finish å gjøre.
In-house urverk trekker opp laaaangt forbi de to andre uten at ETA-verkene er noe dårligere rent teknisk sett.
Men, som klokke-entusiast kommer man ikke utenom in-house feberen.;)
Jeg ville gått for Breitling av de tre.
Med Seiko MM i spill hadde det nok blitt den.

Enig med UJU. Tror nok Breitlingen er et lite hakk over på finish. Angående polerte flater og riper så er jo disse enkle å polere opp selv med cape cod. Da er det verre med riper på børstede flater, imho.

Redigert:
Hvis det er snakk om ny Breitling Superocean Heritage er det nå manufakturverk i denne. Faktisk samme verket som sitter i Black Bay :)
Der tok du meg i forkjøpet, skulle akkurat til å nevne det. Breitling får sine trehåndsverk fra Tudor og Tudor får sine kronografverk fra Breitling. Et ganske nytt og litt uventet ekteskap, men det gjør i mine øyne Breitling SOH enda mer attraktiv. Jeg hadde forrige utgave med ETA verk og var superfornøyd med den, men den nye modellen med Tudorverk og noe diskrete nye finishdetaljer gjør at jeg faktisk har vurdert den på nytt. Jeg hadde gått for Breitlingen av de tre tett fulgt av Tudor og Omega på en sisteplass av de tre.

Jeg synes du skulle prøve alle tre @specialbrew, kjøp brukt og prøv deg frem. Det vil koste deg mindre enn om du kjøper en splitter ny og angrer.

Når du har funnet riktig klokke kan du kjøpe en ny en, evt. spare litt til og kjøpe en Submariner. De fleste havner jo der før eller siden uansett :D

Samtlige modeller du nevner er flotte klokker, og som du ser av svarene over har alle forskjellige preferanser.

For å gjøre valget enda vanskeligere vil jeg slå et slag for Seamaster med sverdvisere, for ikke å glemme Seiko MM300. Lykke til :)

• Liker
Reaksjoner: specialbrew
Hvis det er snakk om ny Breitling Superocean Heritage er det nå manufakturverk i denne. Faktisk samme verket som sitter i Black Bay :)

Ja, sant nok: de har et samarbeid der.
Det var en del rykter i de siste årene om at Breitling jobbet på et in-house 3 visere urverk men det ser ut som de har foretrukket et samarbeid i sted : det blir sikkert billigere...
Tudor MT.png

Antall direkte anbefalinger av klokkene:
Omega: 5
Breitling: 5
Tudor: 3

Veldig interessant å høre hva dere mener er det beste kjøpet, samt om andre råd og tips til første klokke :)

Hva med Omega Planet Ocean og Tudor Pelagos?
Brukt bør begge disse være innafor budsjett.

Jeg liker lenka bedre på PO enn på SM300 og med 8500 urverket kan du nyte synet av et inhouse urverk på kjøpet.
Med Pelagos får du dato og klokke i titan (kanskje litt forskjellig oppfatning om dette er et + eller -) og også Tudors inhouse urverk, hvis du ikke plages for mye av avhandlingen på skivao_O Eventuelt en litt eldre Pelagos med mindre skrift på skive men da med ETA urverk.

PA170267.jpg

omega-seamaster-planet-ocean-8500-17.jpg

Tudor-Pelagos-Blue-4.jpg

(Edit: Du har jo SM300 som et av dine alternativer og noen har vel allerede nevnt sverdvisere. Så da får jeg nesten slenge med et bilde av en Electric Blue i titan som jeg selvfølgelig aldri skulle ha solgt:oops:)

101CAFBB-7172-4A0C-A1EB-6EDB393DB8CD_zps9wcucwkc.jpg

Redigert:
Jeg er nok den som snakker varmest om Tudor Black Bay her inne. Dette fordi jeg er utrolig fornøyd med den, men også fordi det er det eneste skikkelig uret jeg har for øyeblikket.

Min black bay er første generasjons med ETA uverk, "smilefjes", rose på skiven og ikke rivet lenke slik som dagens versjon. Fordelen her er vel at urverket er forholdsvis lett å vedlikeholde hos stort sett de fleste urmakere.

Den sitter godt på armen, og da spesielt på lenke. Den gjør seg godt på alt av reimer og natoer (når det gjelder natoer mener noen her inne at det ser helt jævlig ut. Dem om det). Kan ikke annet enn å varmt anbefale denne. I dag hadde jeg kanskje gått for den svarte varianten, men det endrer seg fra uke til uke. Dette var min første high-end klokke, og jeg er helt sikker på at jeg valgte rett.

20170704_144406.jpg

Tidligere har jeg også vært eier av en Omega Seamaster 2531.80.

Dette er en klassiker med skjelettvisere og bølgete skive. Dette er også en klokke som kler det meste av reimer og natoer. På lenke satt den som STØPT på armen min. Utrolig komfortabelt. Jeg testet en ny Seamaster på Bjerke tidligere i år, men må si jeg fortrekker den eldre varianten. Dette er som sagt en skikkelig bølletøff klassiker.

20160722_190622.jpg

Har vel ikke gjort valget ditt enklere å ved å liste opp to varianter du ikke kan få prøvd hos en urmaker... Jeg sier som andre lenger opp her, kjøp brukt. Omegaen føles smidigere, men Tudoren er tøffere og gjør akkurat pasase ut av seg. Hvis du strekker budsjettet ditt noe burde du kunne få tak på begge to samtidig til noe over 35k. Omega + / - 15 k og Tudor + / - 20 k .

Edit: Takket være @UJU har jeg nå fått rettet opp den utilgivelige feilen som virkelig er helt avgjørende for trådstarters spørsmål.

Redigert: