Jeg er nok den som snakker varmest om Tudor Black Bay her inne. Dette fordi jeg er utrolig fornøyd med den, men også fordi det er det eneste skikkelig uret jeg har for øyeblikket.
Min black bay er første generasjons med ETA uverk, "smilefjes", rose på skiven og ikke rivet lenke slik som dagens versjon. Fordelen her er vel at urverket er forholdsvis lett å vedlikeholde hos stort sett de fleste urmakere.
Den sitter godt på armen, og da spesielt på lenke. Den gjør seg godt på alt av reimer og natoer (når det gjelder natoer mener noen her inne at det ser helt jævlig ut. Dem om det). Kan ikke annet enn å varmt anbefale denne. I dag hadde jeg kanskje gått for den svarte varianten, men det endrer seg fra uke til uke. Dette var min første high-end klokke, og jeg er helt sikker på at jeg valgte rett.
Tidligere har jeg også vært eier av en Omega Seamaster 2531.80.
Dette er en klassiker med skjelettvisere og bølgete skive. Dette er også en klokke som kler det meste av reimer og natoer. På lenke satt den som STØPT på armen min. Utrolig komfortabelt. Jeg testet en ny Seamaster på Bjerke tidligere i år, men må si jeg fortrekker den eldre varianten. Dette er som sagt en skikkelig bølletøff klassiker.
Har vel ikke gjort valget ditt enklere å ved å liste opp to varianter du ikke kan få prøvd hos en urmaker... Jeg sier som andre lenger opp her, kjøp brukt. Omegaen føles smidigere, men Tudoren er tøffere og gjør akkurat pasase ut av seg. Hvis du strekker budsjettet ditt noe burde du kunne få tak på begge to samtidig til noe over 35k. Omega + / - 15 k og Tudor + / - 20 k .
Edit: Takket være
@UJU har jeg nå fått rettet opp den utilgivelige feilen som virkelig er helt avgjørende for trådstarters spørsmål.