OmegaBasel17

Det der ble litt for mye av der mesteo_O

1957 limited serien kunne jeg imidlertid godt tenkt meg:)
Må si meg enig, det hele ble litt rotete.. Men for all del, spennende forsøk som sikkert treffer en del andre:)

Ja, synes spesielt Railmasteren var fantastisk flott!
 
  • Liker
Reaksjoner: Ban
Kunne fint ha hatt Railmasteren og speedmasteren. Seamasteren er litt meh. Liker ikke den tynne bezelen
 
Jeg liker at de reintroduserer disse gamle modellene. Fy flate Omega traff meg bra!(sammenlignet med rolex' seadweller og disco-YM - imo)
Nydelig seamaster! Jeg er dog litt usikker på alle de blanke flatene på kassa og lenken, lik den gamle og bondvarianten. Må se den irl for å få et ordentlig inntrykk. Tipper den også gjør seg knallgodt på nato!
Personlig liker jeg denne fabrikkferske patinaen. Det er vanskelig å finne klokker med denne looken i god stand som man også har betalingsvilje for.

La meg sammenligne patina med bryster. I perfekte naturlige tilstander er det skjeldent og høyt verdsatt, men man sier vel ikke neitakk til sillytits bare "fordi"? o_O
 
Jeg liker at de reintroduserer disse gamle modellene. Fy flate Omega traff meg bra!(sammenlignet med rolex' seadweller og disco-YM - imo)
Nydelig seamaster! Jeg er dog litt usikker på alle de blanke flatene på kassa og lenken, lik den gamle og bondvarianten. Må se den irl for å få et ordentlig inntrykk. Tipper den også gjør seg knallgodt på nato!
Personlig liker jeg denne fabrikkferske patinaen. Det er vanskelig å finne klokker med denne looken i god stand som man også har betalingsvilje for.

La meg sammenligne patina med bryster. I perfekte naturlige tilstander er det skjeldent og høyt verdsatt, men man sier vel ikke neitakk til sillytits bare "fordi"? o_O

Jeg holder meg unna fra Replicant...
 
Replica er det vel strengt tatt ikke, men forstår hva du mener. Ærlig sak.

Jeg liker de varme, matte fargene og alubezel sammenlignet med den blanke, kalde liquidmetal-looken.:)
 
Bilder av den nye railmasteren (Co-Axial verk) og ikke LE. Personlig synes jeg de lykkes mye bedre med LE-versjonen. *Bilder hentet fra OF
Jeg er enig i at LE-utgaven ser veldig mye bedre ut, samtidig er det nesten som epler og pærer. LE-utgaven er mye penere, mens den vanlige utgaven er tøffere. Ikke LE-utgaven er dessuten 40mm, men like tykk. Tillater meg å legge ved et bilde fra Watchadvisor:

DSC04401.JPG
 
Replica er det vel strengt tatt ikke, men forstår hva du mener. Ærlig sak.

Jeg liker de varme, matte fargene og alubezel sammenlignet med den blanke, kalde liquidmetal-looken.:)

Nei, jeg bare gjort en Blade Runner vits angående silikon.
"Fake Patina" er greit for meg: jeg liker også begge alternativer mellom alu eller liquid-metal.
Hver har sin sjarm og som du sier, det gir litt varme.
Men silikonpuppe greie kan jeg ikke tenke meg et sekund...
Brrr....
replicant.jpeg
 
  • Liker
Reaksjoner: fredskijj og Steiniz
Tror kanskje jeg liker den vanlige Railmasteren best :eek: Liker proporsjonene og den helbørsta kassa. LE er jo vakker, men jeg får også litt replica-feeling av den.
 
  • Liker
Reaksjoner: HerrUr og Bond
Ingen som har kommentert denne enda :eek:

17obigblue.jpg

Blått er vel flott? :eek::D

Det blir vel litt for mye av det gode for min del....

Synes for øvrig det er påfallende at mange merker lanserer re-issues av gamle klassikere - samtidig som nye sirkusmodeller dukker opp som paddehatter. Noen ganger er vel det enkle det beste, det virker som man glemmer å fokusere på "basekolleksjonene" og heller vil tilfredsstille hver eneste potensielle kjøper.
 
Jeg innser at det er delte meninger om dette, men siden moderne ur ikke patineres på samme måte er det jo faktisk bare en måte å få nye klokker til å ha den looken. Og syns ikke det er noe galt i å ønske seg det. Kall det gjerne fake patina. Jeg kaller det farget luminova.

Jeg vil i hvert fall gå så langt som å si at dette det minst mislykkede tilfellet av fake patina/farget luminova jeg har sett til nå, det er jo en syltynn linje mellom de to begrepene.
(basert på mine egne subjektive preferanser, da)

Problemet er jo oss klokkekjøperne som henger igjen i fortiden og ikke omfavner klokker der moderne materialer og deres farger er en integrert del av god design. Det er nok av store og små produsenter som har prøvd. Med ett unntak er designet på alle mine ur basert på elementer og modeller bestefaren min ville kjent igjen
 
Glemmer ikke første gang jeg så en oransje PO, og det holdt med farget bezel for min del til å tenke sirkus. Dette er ille, kan ikke skjønne at kundegrunnlaget er stort nok til å selges som en modell. Men, jeg regner med at Omega vet hva de gjør hvilket bekrefter at det finnes tilstrekkelig med folk med dårlig smak
 
finnes tilstrekkelig med folk med dårlig smak...
...og mye penger. En PO i keramikk med GMT blir sikkert ikke gitt vekk.
Særlig ikke tatt i betraktning at Rolex tar mer for såpass lite som en grønn bezel kontra sort:rolleyes:
Tenk da på ei hel klokke i farget keramikk;)