OmegaBasel17

Omega har nok bedre oversikt over sine egne kunder og markedet enn meg, bare så det er sagt...

Men for MEG blir det alt for mye sirkus og med flere LE-modeller enn vanlige, så blir det bare for mye av det gode.. Uoversiktelig og dermed mindre eksklusivt etter mitt skjønn.. Og prisene på bruktmarkedet er litt enig med meg :rolleyes:

Edit: Hederlige unntak finnes! Og klokkene holder generelt høy kvalitet, bare så det er nevnt :)
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Chronodiver

Vurderte om jeg skulle prøve å få tak i Railmaster eller triologi-settet når jeg leste rykter om det, men etter å ha sett bilder ble jeg ikke overbevist. Er prinsipielt ikke veldig imot fake patina, men synes det nesten blir unødvendig å lage nesten helt like klokker som de originale. Da er det jo bedre å prøve å få tak i en originale vintage-modeller, men jeg ser at der disse er sjeldne og vanskelig å oppdrive ønsker noen å få samme look. Men jeg synes heller man burde kombinere og balansere gamle trekk med moderne egenskaper, teknologi og design. De tre nevnte klokkene er veldig like originalene på godt og vondt, men i tillegg nesten litt for like hverandre.

Jeg har den forrige Railmasteren i 39mm, og må innrømme at jeg synes den penere, mindre polerte flater og bedre proporsjonert (med forbehold om at den nye ser bedre ut og i virkeligheten enn på bilder). Markørene har litt varme i fargen, men ikke så brune som den nye. Blir litt som noen har tatt for mye solarium og brunkrem - unaturlig... Så mitt tips til de som liker Railmaster; prøv å finn forrige moderne utgaven, den er å oppdrive for mellom 20-30k i både 36, 39 og 41mm versjoner (faktisk enda flere diverse varianter), modell 2503.52 (39mm).

Ellers synes jeg skiven på LE Railmaster ser penere ut enn non-LE da har litt for mye detaljer - enkel og ren skive er liksom det som gjør Railmaster så fin. Men blir spennende å se begge live, spesielt med lenke.
 
  • Liker
Reaksjoner: semmern og hakotorg
Zawatch skrev:
Men jeg synes heller man burde kombinere og balansere gamle trekk med moderne egenskaper, teknologi og design.

Det med moderne egenskaper og teknologi er vel egentlig det Omega nettopp gjør med Master Chronometer innmat i disse modellene. De var forøvrig mer forskjellige i real life enn bildene gav inntrykk av, men er enig at man skal være rimelig blodfan for velge denne esken men det er nok meningen også :)
404F7FF4-9A78-4F16-AE55-EEB4642E9C09.jpg

0C5893D6-05C5-4C07-8343-ED68B14AFBF3.jpg


A4396B4A-831F-4304-9501-CAE3392EB8EE.jpg