One watch to rule them all

zl8

Medlem
27. okt. 2013
Hei,

Er kommet i en "knipe" hva gjelder valg av klokke. Som topic sier, er jeg nok en en-klokke-mann. Har gått mange runder med meg selv, og kommet frem til følgende 3(5) alternativer. Veeldig usikker, og vingler mellom 3(5) ganske forskjellige klokker. Ikke så spennende vil mange tenke, men det er vel grunnen til at også jeg vurderer akkurat disse.

Alternativene er:

Omega speedmaster pro (3570.50 eller 3573.50)
Submariner (116610ln eller 114060)
Dj2 (116334/5)

De to øverste er kanskje bankers, men den dj2'en ser helt fantastisk ut også. Jeg bruker pulsklokke når jeg trener, jobber innendørs, og tar av klokke når jeg river hus/dusjer/maler/etc.

Hvis du innehar andre enheter som forteller datoen ville jeg definitivt gå for en 114060:) Rendyrket tidløst design, skuddsikker kvalitet og ikke minst veldig god annenhåndsverdi.

Hvilken liker du best på armen?

Alle tre er fine klokker, men hva du liker på din arm er subjektivt.

Jeg syns f.eks. at speedmaster er en fin klokke, men den gir meg ingenting på armen.

Jeg synes også at Sub-C ikke på langt nær gir meg like mye som en 16610 eller 16600. Den nye 116600 er et bedre alternativ.

DJ II er flott, spesielt med blå skive - hva synes du om explorer?

Avslutningsvis - spar litt til og kjøp en Aquanaut! :mrgreen:

Her spør du vanskelig. Fasit er vel egentlig hvilken DU liker best. Av de du nevner her ville jeg gått for 116610ln tror jeg.

Jeg ville nok gått for en 114060/116610... Datejust 2 er kjempe flott, men blir litt mer glossy. Men den blå skiven er helt drøyt lekker! Like før jeg går på en smell på den snart..

Datejust 2 er den moderne inkarnasjonen av Rolex sin mest ikoniske modell. Sportsklokke som tåler det meste og fortsatt penere en mange dressklokker...

Valget er enkelt! :)

DJ, men i god TS-ånd lanseres andre alternativer.

Du skal ha Explorer (I) - den ultimate allroundklokken. Man går vel ikke med Sub til dress, gjør man? Om du ikke er hemmelig agent med rett til å drepe, that is.

DJ, men i god TS-ånd lanseres andre alternativer.

Du skal ha Explorer (I) - den ultimate allroundklokken. Man går vel ikke med Sub til dress, gjør man? Om du ikke er hemmelig agent med rett til å drepe, that is.

Høhø, jeg går nå skamløst rundt med 116610LV til dressen - opptil flere ganger i uken :cool:

OT., så ville jeg valgt 116610LN av de du nevner. Men synes at DJ'en du nevner er tett opp mot å være jevngod til bruksområdet ditt.

Hvis jeg i tillegg får lov til å nominere et ur som du ikke har på listen, vil jeg slå et slag for GO PanoMaticLunar m/grå skive.

Du skal ha Explorer (I) - den ultimate allroundklokken.
Enig med minuteman! :)
Litt mer diskret enn Sub, og litt mindre glossy en DJ2. Klassisk, vakkert utseende som kan brukes til alt. Explorer 1 er perfekt!

null_zps061fc9b1.jpg

Speedy! Den funker til absolutt alt, både dress, shorts og romdrakt. Samt den er like fin på lenke, som Nato, gator etc.

(PS ikke egnet til bading, men hvem gjør vel det med en klokke på armen?) :cool:

Takk for respons. Exp1 har aldri vært med i regnestykket. Ei heller vært på armen min. Vet ikke om jeg liker glatt bezel, og er heller ikke så stor fan av helt ren svart skive, på en så enkel klokke. Men den burde vel prøves på armen.

Har ikke fått prøvd dj2 med rette blå skiven enda heller. Har en tur til hovedstaden nært forestående, så om noen vet om den er inne hos en AD så setter jeg pris på beskjed. Har ikke sett den "live" på noen her inne?

Takk for respons. Exp1 har aldri vært med i regnestykket. Ei heller vært på armen min. Vet ikke om jeg liker glatt bezel, og er heller ikke så stor fan av helt ren svart skive, på en så enkel klokke. Men den burde vel prøves på armen.

Har ikke fått prøvd dj2 med rette blå skiven enda heller. Har en tur til hovedstaden nært forestående, så om noen vet om den er inne hos en AD så setter jeg pris på beskjed. Har ikke sett den "live" på noen her inne?

Hadde kun sort skive hos Bjerke i Karl Johan, var innom i går. Kanskje de evt har i Prinsens Gate?

Veldig få dj2 her, hva er grunnen til det? Synes som at det er mange som tenker høyt om den...