Oppdatert! MC/BIL- GTG

L

Lynvingen

Guest
En ting som slo meg, en MC gtg måtte vært en morsom greie til sommeren. Jeg var i boden i dag og fikk øye på mc'en (hadde fortrengt den pga vinter) og kjente at det begynte å klø fryktelig i firehjulsboks-allergien min. Saken blir ikke noe bedre av at den ene Vespaen min skal testkjøres i fellesgarasjen til helgen etter full restaurering.

De fleste av kompisene mine som kjørte sykkel har forplantet seg og gitt seg hen til kombibiler utvalgt av konene deres. Derfor finner jeg med stadig alene på sykkeltur. Tyrigrava blir litt døllt i lengden det også fordi parkeringsproblemer for å få kjøpt seg en glass Cola etterfulgt av trengsel til Egon på Karl Johan ikke er helt min greie. Drar heller ut på fine koseveier i Østlandsområdet.

Kanskje en MC "bande" av TS'ere hadde vært noe?:D

PS: Jeg tenker faktisk på kjøring, ikke fikling på klokkene til hverandre iført skinndresser:mrgreen:

Bra forslag!
Det finnes en haug med motorsyklister her på sonen - ref garasjetråden. Det er selsvagt enklere å få samlet en gjeng i sentrale strøk som for eksempel Oslo/Akershus enn å få til noe oppi fjellheimen her jeg bor, men jeg gruer meg ikke for en transportetappe på 200 km hver vei en kveld så "count me in".

min transportetappe blir ca 50 mil, men jeg er med om det passer. Hadde ikke sagt nei til litt klokketafsing i skinndress heller :p

God ide, jeg er med, og er enig at tyrigrava blir kjedelig i lengden, set er morro å ha vært der en onsdag med knallgodt vær for det er mye å kikke på der, men det er ikke noe kjempespennende når man har vært der noen ganger!

Så morro!:D:D

Jeg skal sørge for å holde liv i tråden når føret tillater det. Med knallværet vi hadde i Oslo idag er det ikke så lenge til de mest ihugga er å se på veien (dvs meg). Når det gjelder Grava så er det alltid hyggelig på den måten at man møter mange utadvendte mennesker med samme lidenskap som en selv, samt et lass med eyecandy. Men som sagt, det blir litt tunggrodd i lengen.

I sommerhalvåret sløyfer jeg ofte pilsen i helgene kun for å stå opp tidlig og kose seg på tomme veier. Siden mange her bor litt utenfor "gryta" kunne vi jo også dra på besøk til hverandre, møtes på halvveien etc. Bare å komme med innspill!

Om Vespaen: siste skrue på den nå helrenoverte motoren er skrudd. Nå må bare resten av scooteren bæres ned fra leiligheten i 3 etg., og motor påmonteres.:confused: Gjett om Paneraien skal få luftet seg:D

Kansje jeg banner i kirka nå, men kan man gjøre dette arrangementet bredere å inkludere feks veteranbil?

For en tusletur burde jo ikke det være noe problem.

Utfordringen kommer for personene i bil så snart tempoet økes litt. Man må kjøre ganske hardt i bil for å henge på en gruppe motorsyklister som kjører litt over fartsgrensen. Forbikjøringer er så mye lettere på mc.. Sånn er det hvertfall her på vestlandet hvor svingene er mange og rettstrekkene få og korte ;)

Den ser jeg helt klart, men det blir vel uansett ikke så avgjørende rent sosialt. Bilene kommer litt senere til møteplasser, men jeg gjetter at bilene kommer frem før motorsyklistene har rukket å få av den varme bekledningen:)

Så sant det er flere biler og flere syklister så blir det nesten som to gtg's med felles sosiale sammenkommster.

Når det er sagt skal motorsyklene få ha dette helt for seg selv om det er mest ønskelig.

Om målet er å komme til en plass også oppholde seg der en stund burde det jo ikke være noe problem i det heletatt nei. :)

Men det er nå bare noen tanker. Tror ikke jeg kommer til å slå følge der uansett. Er litt langt for meg over fjellet for en kjøretur. All respekt til Tore :p

en hver unnskyldning for å ta ut med raketten må brukes ;)

For øvrig er veteranbiler god stemning

en hver unnskyldning for å ta ut med raketten må brukes ;)

For øvrig er veteranbiler god stemning

+1!!

Ok, som trådstarter tillater jeg meg å legge en føring på valg av kjøretøy. Man må møte i et kjøretøy som gir en selv "godfølelsen".

Som nevnt av prippa vil selvsagt veteranbiler gjøre arrangementet bredere og således artigere. Om firehjulsfolket ønsker å kose seg til målet mens tohjulingene vrir seg ut av svette kjøredresser, så gjerne for min del. En annen fordel med biler er jo at TS'ere som ønsker å delta, men ikke har kjøretøy evt kan sitte på med de som har.

Dette kan jo bli riktig bra:D

Kjør på med forslag!! Eller så har jeg en del idèer på gode løyper rundt Oslo/Akershus. Pleier og se meg ut veier som asfalteres på vårparten. Kanskje mest aktuelt for tohjulingene, men det er to ting jeg skyr som pesten, -motorvei og hullete asfalt.

Hva med; Oslo-sætre i hurum- Drøbak-nesoddtangen-Lanternen på Bygdøy?
Stopp på hvert knutepunkt, på Bygdøy er det lett med parkering, god mat og går båt over til Aker brygge etterpå. Er jo kjekt å kunne avslutte med en kald øl og god middag?

Hva med; Oslo-sætre i hurum- Drøbak-nesoddtangen-Lanternen på Bygdøy?
Stopp på hvert knutepunkt, på Bygdøy er det lett med parkering, god mat og går båt over til Aker brygge etterpå. Er jo kjekt å kunne avslutte med en kald øl og god middag?

Så absolutt, et meget godt forslag! Hadde ikke tenkt helt i de baner, men når du sier det så er jeg helt med. Droddlet litt rundt noe a la "Gumball TS edition" også. Kunne vært hyggelig å hilse på andre medlemmer som bor litt lengre unna. Man kunne f.eks møtes på halvveien i innlandet et sted på alt fra en campingplass til et hotell, alt etter som, og tatt en helaften med børst og klokker. En løs tankte enn så lenge.

Ellers så er jo forslaget ditt et TS Gumball verdig det også. Faktisk kanskje bedre..

Spottet årets første mc på E6 ved Alnabru idag. Kjørestilen tilsa at han hadde hastverk med og komme seg hjem til en varm dusj. Selv med dages godvær i hovedstaden skal jeg klok av skade fra ifjor holde meg i skinnet litt til før jeg tar frem plastraketten . Ble heftig forskjølet og måtte ta 2 kakaopauser iløpet av de ca. 30km turen ble. Vurderte faktisk å sette igjen sykkelen hos en kompis i byen for å ta taxi hjem også. Datoen var tolvte Mars 2011, og isen lå fortsatt på fjorden. Dog, fikk jeg tatt et gansje fint bilde av sykkelen under en røykepause (er røykfri i 10mnd nå:D) på Vippetangen, så helt klart verdt forkjølelsen sett i ettertid.
6780695082_b62cb49c80_b.jpg

Jeg har tenkt litt mer på eventuelle kjøreruter for en GTG, og kommet frem til at forslaget til prippa kanskje er det mest fornuftige fordi den også er bilvennlig for veteranbileierne samtidig som kald pils på brygga frister.

Det er jo heller ingenting i veien for at mc-folket tar seg egen tur ved annen anledning med et rutevalg som innnbyr til litt mer spenstig kjøring, selv om forelagte rute er meget svingete og fin. Forøvrig er det bare å komme med innspill ifht til dette.

Nå er det loppekassa for meg siden jeg har en stor dag foran meg imorgen. Vespamotoren skal monteres.:D:D

Forresten, er det noen andre Vespaentusiaster her inne?

Faren min er registrert her inne, men er ikke aktiv så ofte trur jeg. Han har en 66mod(husker ikke årsmodellen 100%) vespa 125cc, som er 110% strøken har vært med å pusse den opp, har tatt all karosseriarbeidet på den, samt hjulpet til å montere den sammen. Fy fader det er en strøken vespa, alt er byttet og alt er gått over, den står utstilt på vespa-museet på Fornebu, hvit av farge og regnr som begynner på "V". Meget artige scootere, og masse is av deler å få tak i, er jo en drøm å restaurere en vespa når man får handlet alt av originaldeler fortsatt, til en allright pris.

Jeg henger meg nok ganske sikkert på dette om det passer med dato osv.
Tips; oppdatér tittelen på tråden, for det var tilfeldig at jeg kom innom denne ettersom jeg ikke kjører MC.
Kan dog etter i dag stille med to 70-tallere med fire hjul.

Bil på mc-gtg, erru' gæern...?

Det blir som å gå på Rolex-gtg med Omega. Ingen ved sine fulle fem ville vel gjort noe sånt.

Hei, vent, jeg gjorde visst det i fjor engang. Det gikk jo bra det. Ble kjent med Greg, Mogens, Mathfjeld, Christian, Ebenz, Celter og mange andre her inne.

Bortsett fra at selve kjøreturen blir litt klønete om vi skal holde rekkene med en bil i følget, så går jo selve treffet fint uavhengig av hvordan man kommer seg dit.