@UJU
Svaret i din Aqua-Terra mysterium ligger i urverket: Du sier at du ga til kona denne klokka ett år før 2010(din tråd) : Er det en 2009 klokke? Eller er den fra før?
Den innholder sikkert en 2500 generasjon urverk fra Omega.
Jeg har snakket om dette en del ganger allerede på TS: 2500A og 2500B hadde den klassiske 28800 vibrasjon/time men det ble et del problem på disse fordi de stoppet noen ganger...Helt uanmeldt. Ikke alle: Men en del av de.
Omega var på begynnelse av den -Co-Axial escapement- prøving og møt en del utfordringer der og da: 2500C ble synket til 25200 V/T og det gikk fint.
Jeg har prøvd 2 stykker av 2500C urverk uten noen problemer: Den først i ett år og den andre i 3 år.
Det er urverk jeg har selv byttet i en prototype klokke som er ikke fra Omega. Bytting skjedde fordi den andre var mer nøyaktig enn det første.
2500C er kjent for å ikke ha stoppe-problemet.
Har dama di en klokke med 2500A eller 2500B, er det ingenting galt å se ved en service: Problemet oppstår plutselig på grunn av en serieproduksjon justering som er ikke helt bra på den Co-Axial escapement.
Når G.Daniels skapte den første Co-Axial urverk, skapte det han for å virke mellom 18000 og 21600 V/H.
Omega er tilbake til de 28800 V/H med den Co-Axial escapement og nå uten synlig problem, men det tok en del utvikling...
Hvis din klokke har krystall bak, er det mulig å se hvilken urverk den har: Det er stemplet på og synlig med en god urmaker lupe.
Har den en 2500A eller 2500B: Kan du ta kontakt med meg, jeg kan hjelpe