Opplevd kvalitet og value for money

@Hammerfjord. Takk for input.:)
Det dreier seg om damemodellen av Aqua Terra.
Urverket i denne klokken er 2520-verket, eller et ETA 2000-1.
Altså ikke noe co-axial trøbbel her.;)
Er klar over at 2500-verket har hatt sine problemer i de tidlige versjonene.

Nå ser det ut til at klokken har stoppet for godt, og dermed blir det AD neste for en eventuell reparasjon.:(:mad:

@UJU
Jeg har kjøpt en Clerc klokke til min samboer i 2009: Hun har brukt den ofte siden det og uten noen type av problem.
Den har et 2000-1 ETA urverk inn i seg. Den fikk aldri service siden det og funker perfekt.
Det du beskriver er faktisk ganske overraskende...

Redigert av en moderator:
Jeg må si at dette var noe av det vakreste jeg har sett, jeg studerte bildene ganske nøye, men jeg kunne ikke se en eneste "feil", alt var vakkert utsmykket, så dere urskiven?

En urmaker som er i nærheten er Kari Voutilainen. Han er dessverre også temmelig uoppnåelig for de fleste, men har en fantastisk finish. Han har også hatt ansvaret for MB&F's Legacy Machine, som er hakker mer oppnåelig.

Urverket på hans Vingt-R ur.
kari-voutilainen-vingt-8R-movement01.jpg

• Liker
Reaksjoner: Skug
Har alltid hatt sansen for Rolex sine sportsur. Vil spesielt trekke frem 16600 og langt på vei 16520(- mangler dato) Har i den senere tid fått veldig sansen for Glycine Combat Sub og Steinhart sine "Rolex lookalike" modeller.

Så - etter en stund - er det så noen som har opplevd mer innen temaet?

Jeg har valgt å kun eie Rolex. Ikke fordi det er høy-horologi. Ikke fordi det er harry. Ikke fordi det holder bruktprisene høyt (vel kanskje). Ikke fordi ikke annet frister (vel; det gjør det egentlig ikke - egentlig).

Jeg holder meg til Rolex, fordi:

- relativt forutsigbare service intervaller
- relativt lave servicekostnader
- relativt korte returtider på service
- relativt få overraskelser på serviceestimat
- relativt få overraskelser i utøvet re-finish av urkasse / lenke
- relativt til andre; fremstår mer folkelig innen service totalt sett

Som så mye annet her i livet - så er KISS en vinner i det lange løp.

Longines master collection moon phase: etter noen måneder begynte rotoren å snurre da jeg trakk opp krona. Longines fikset dette på noen uker helt uproblematisk.

114060: utenom en noe usentrert bezel, ikke noe å klage på så langt.

FC classics automatic: ikke noe så langt, men ikke akkurat den mest avanserte klokken i verden.