Jeg havnet i en meget opphetet diskusjon med en venn i går angående Tesla sin "superbil".
Han mente at for pengene så er Tesla det beste man får tak i, ja kanskje her i Norge. Men i USA får man en MB S550 4Matic med alt utstyr og da mener jeg alt utstyr man kan få på en S-klasse for samme prisen som en Tesla Model S P85D.
Hadde verden, altså Norge vært rettferdig så hadde en MB E63 AMG S 4Matic hatt en startpris på 815.000kr ikke 1.916.000kr som i dag med avgifter mot Tesla Model S P85D sine 749.000kr.
0-100 km/t går riktig nok raskere i Tesla, 3,4 vs 3,6 sekunder, men 1/4 mile går på 11,8 for Tesla vs 11,5 for MB.
Så at Tesla Model S P85D skal være en slik superdupersportsbil som mange hevder kan de tørke seg i rumpa med.
@Wangensten , jeg tror du "vant" diskusjonen her.
@Wangensten , jeg tror du "vant" diskusjonen her.
Vant? Når man bruker "tørke seg i rompa med.." Så har man allerede da begynt med jabbelbabbel som en 10-åring bruker i en diskusjon.
Jeg. Altså MIN mening, er at Model S gir en totalpakke som overgår alt av hva jeg har kjørt. Ferrari, Lamborghini, Corvette. Men jeg hakker da ikke ned på disse merkene av den grunn?
Vi rakker ikke ned på Tesla, vi uttrykker uenighet om en del av påstandene om merket/bilen.
Men din kommentar om at en moped med effektanlegg og ordentlige sportsbiler har samme lyd sier nok for min del. Sjelden man kommer noen vei med dere som har den følelsen rundt bil. Folk er forskjellig, rett og slett.
Norge: Mercedes Benz E250 4matic < Tesla S P85D
Utland: Audi RS6 > Tesla S P85D
Her hjemme gir en Tesla uten tvil mye bil for pengene sammenlignet med de andre nære konkurrentene, til tross for den "lave" kvalitetsfølelsen.
@<a href="http://www.tidssonen.no/forum/member.php?u=652" target="_blank">semmern</a>, det er til å gråte gledestårer av!! Symfoni!!
Eneste grunnen til at du setter Tesla over MB her i Norge er antall hk og 0-100??? @HCWL
@Wangensten
Så absolutt ikke. Synes Teslaen er bedre og mer komfortabel å kjøre, selvom MBen i alle tilfeller har bedre seter. Hadde vi der i mot byttet ut E-klassen med en S-klasse hadde jeg ikke vært i tvil. Har tilbakelagt ca 20 000km i en 2012 S350, en ufattelig behagelig bil, men hadde den hatt en elektrisk drivlinje hadde den vært hakket mer behagelig.
Så ja, S500 Plug-in over Tesla any day.
Behagelig med elektrisk drivlinje? Med de nye 9 trinns girkassene så flyter jo bilen oppover i girene, er ikke samme følelsen av å sitte på T-banen som en Tesla gir.
Ok, ja. Når du sier mer komfortabel, hva legger du i det? @HCWL Gassrespons, fjæring, dosering, rattrespons, bremser, seter, sittestilling? På hvilke av disse punktene mener du at Tesla er bedre enn på bare setene? Behagelig med elektrisk drivlinje? Med de nye 9 trinns girkassene så flyter jo bilen oppover i girene, er ikke samme følelsen av å sitte på T-banen som en Tesla gir. Med luftfjærer er jo alle biler behagelige, selv E-klassen.
S-klassen er jo i en klasse for seg selv, så å sammenligne den med Tesla synes jeg etter å ha tenkt meg om er litt urettferdig
@Wangensten