Panerai – produsenter/leverandører av skinnremmer

Trenger litt hjelp med størrelsesforskjellen på OEM-reimene til Panerai. Skal bestille en assolutamente-reim og er usikker på om jeg skal gå for XS eller standard lengde. Jeg har et tynt håndledd og er nok ingen XL.

Er XL 125 / 95mm og Standard 125/75 eller er det 115 / 75 og hva er evt målene på XS? :confused:
Før 2013 så var standard størrelsen 115/75, så ble denne da endret til dagens 125/75.
Så vidt jeg vet så er XS i dag den gamle 115/75 og XL er 135/85, men ta en telefon til Bjerke så kan de sjekke dette for deg i sin forhandler perm.

Oppdaget til min overraskelse at en skinnrem jeg hadde liggende i klokkeskuffen hadde krympet i bredden.
Det er snakk om 1-1,5 mm på 24 mm bredde.

Er dette "normalt" og er det noe jeg kan gjøre for å reversere prosessen?

Hvordan rem er det? Jeg har klokke med 23mm lugs, kanskje du vil selge videre billig...

• Liker
Reaksjoner: Bjornum
IMG_1056.jpg
Vis vedlegg 40811
IMG_1051.JPG
Mottatt idag fra KyRoS, super fornøyd

Redigert:
Jeg har en vintage speedmaster på vei inn. Hvor kan/bør jeg kjøpe en slik type rem i god kvalitet?
32783dffc8c6a976773b5ef4d9945f91.jpg

Jeg har lett litt i denne tråden, men uten hell. Og @Olando har jo dessverre lagt opp.

• Liker
Reaksjoner: Sjø
Jeg har stiftet bekjentskap med en ny produsent av remmer, men han custom lager også annet.
Jeg har bl.a en remmappe/strapcase på vei.
Laget etter mine spesifikasjoner og mitt valg av lær. Han tegnet skisse, som jeg godtok.
Produksjonstid ca 2 uker og prisen er akseptabel. Han holder til i Singapore.

Han finnes på Facebook og på Instagram under navnet:
74WatchStraps

74ws.jpg

Redigert:
Geckota er greie reimer til grei pris. Fåes på klokker og reimer.no eller deres egen side. De har også mye andre reimer. Gummi, mesh, lenker etc.

• Liker
Reaksjoner: fredskijj
Lagt inn bestilling på en lærreim fra Di Stefano og en canvas fra Bosphorus nå, da er det bare å vente og glede seg :)