Panerai – produsenter/leverandører av skinnremmer

Er det noen som vet hvor jeg kan få tak i Nato i lær med croco-preg eller lignende med ringer og spenne i "rosegull"? Jeg har akkurat fått i hus en lekker klokke i "rosegull", og vil gjerne ha en litt fin, sporty reim til den. (Den originale lærreima er ganske fin, men jeg har lyst til å spare den til anledninger der det ikke passer så godt med en sporty look.)

Det behøver ikke nødvendigvis være croco-preg, men det hadde vært stilig. Ekte croco vil koste mer enn klokka, og det blir for gæli.

Lær fordi jeg innbiller meg at det sliter mindre på gullbelegget enn nylon ... ?

Og ja, det kommer bilder av klokka sånn etter hvert!

@trilobitt - hvis du har vansker å finne NATO i skinn med croco-preg tror jeg det kommer av at NATO må være veldig tynn for å passe mellom barett og kasse.

Med det sagt, finner dog tegn på at det lar seg gjøre - ABP her for eksempel hvis du blar ner til NATO
http://www.abp-paris.com/watchbands_creations_watchstraps.php - men dette er vel omtrent så dyrt du kan få en reim :)

Eller her - usiker på pris dog -
http://dangerous9straps.blogspot.no/2011/09/exotic-leather-nato-straps-handmade-my.html

I den rimeligere enden av skalaen så ser det ut til at du har en del her - om ikke med croco så med struktur på skinnet.
http://forums.watchnet.com/index.php?t=tree&goto=363998&rid=0

Redigert av en moderator:
Er det noen som vet hvor jeg kan få tak i Nato i lær med croco-preg eller lignende med ringer og spenne i "rosegull"? Jeg har akkurat fått i hus en lekker klokke i "rosegull", og vil gjerne ha en litt fin, sporty reim til den. (Den originale lærreima er ganske fin, men jeg har lyst til å spare den til anledninger der det ikke passer så godt med en sporty look.)

Det behøver ikke nødvendigvis være croco-preg, men det hadde vært stilig. Ekte croco vil koste mer enn klokka, og det blir for gæli.

Lær fordi jeg innbiller meg at det sliter mindre på gullbelegget enn nylon ... ?

Og ja, det kommer bilder av klokka sånn etter hvert!

Ble nysjerrig på hvilken klokke du har kjøpt deg, @trilobitt.
Lyst å dele? :)

Redigert av en moderator:
Titan lenke til 351

Jeg registrerer at det primært er fokus på skinnreimer når det gjelder Panerai. Dette til tross for at man også kan kjøpe dem nye med metall lenke. Videre er det sannsynligvis også mye rimeligere å supplere med skinnreimer i etterkant en omvendt?

Bare noen tanker etter å ha sett litt på PAM352, som jeg forstår er en 351 med titanlenke. Synes den ser bra ut, og da vi går mot sommer er ikke store, tykke og brede skinnreimer det kjekkeste. Samler seg mye svette, sand og annet dritt.

Noen som har en titanlenke for salg? Da hadde jeg blitt kjempeglad! :)

Jeg registrerer at det primært er fokus på skinnreimer når det gjelder Panerai. Dette til tross for at man også kan kjøpe dem nye med metall lenke. Videre er det sannsynligvis også mye rimeligere å supplere med skinnreimer i etterkant en omvendt?

Bare noen tanker etter å ha sett litt på PAM352, som jeg forstår er en 351 med titanlenke. Synes den ser bra ut, og da vi går mot sommer er ikke store, tykke og brede skinnreimer det kjekkeste. Samler seg mye svette, sand og annet dritt.

Noen som har en titanlenke for salg? Da hadde jeg blitt kjempeglad! :)

Panerai skal historisk sett ha skinnsko! Hele året.....��
Sand, svette og evt. annet skitt, tørkes eller skylles bort,- no problem!

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Oddemann
Et nytt bekjentskap blant rem-produsenter er svenske Michael Jansson, www.mjleather.com
Etter å lest flere anbefalinger på bl.a. Timetotalk.se, samt sett bilder av deler av hans produksjon på Instagram, ville jeg prøve ny produsent.
Jeg bestilte en custom rem i en spesiell grå tone, da den skal brukes på en gråaktig 389.
Fra bestilling til sendt fra Micke gikk det en knapp uke, posten i Norge tok vel fire dager.
Prisen, all incl. var endel lavere enn det jeg normalt har måtte ut med.

De viktigste kriteriene ble alle innfrid, målene stemte nøyaktig. Skinnkvaliteten kjentes og luktes som ønsket, stikningene var perfekte og finishen langs kantene så ut til å være av god kvalitet.
Alt i alt en produsent jeg vil anbefale!

Hei,

Etter å ha sett bildestrømmen til KAMILeather på facebook, tok jeg kontakt med ham.
Han er en superhyggelig kar som er veldig opptatt av at du skal bli 100 % fornøyd med hva han lager til deg.

Jeg har valgt kalveskinn med kenguru inni.
SÅ vil noen sikkert synes det er rart med racingreim på en dykkerklokke, men nå er det sommer :)

Uansett mine valg av stil og farger, så vil jeg anbefale KAMILeather på det varmeste.
Jeg har flere originale reimer, og denne er i hvert fall ikke dårligere.
Topp kvalitet og tett oppfølging fra en klokkeentusiast og lidenskapelig håndverker.

Reim%205_zps41lrznzq.jpg

Reim%204_zpsmewqvgml.jpg

Reim%203_zpsyunwab7x.jpg

Reim%202_zpsimoxpfug.jpg

Reim%206_zpsdbh8lri9.jpg

Reim%208_zpsihoin976.jpg

Reim%209_zps6xbjpbw8.jpg

Et nytt bekjentskap blant rem-produsenter er svenske Michael Jansson, www.mjleather.com
Etter å lest flere anbefalinger på bl.a. Timetotalk.se, samt sett bilder av deler av hans produksjon på Instagram, ville jeg prøve ny produsent.
Jeg bestilte en custom rem i en spesiell grå tone, da den skal brukes på en gråaktig 389.
Fra bestilling til sendt fra Micke gikk det en knapp uke, posten i Norge tok vel fire dager.
Prisen, all incl. var endel lavere enn det jeg normalt har måtte ut med.

De viktigste kriteriene ble alle innfrid, målene stemte nøyaktig. Skinnkvaliteten kjentes og luktes som ønsket, stikningene var perfekte og finishen langs kantene så ut til å være av god kvalitet.
Alt i alt en produsent jeg vil anbefale!

Jeg kan også anbefale straps fra Michael Jansson. Har 4 stk til panerai, og er svært fornøyd. Triveligere selger skal du lete lenge etter! Pakken var innlevert til posten 10 minutter etter pengene var overført, så ingenting å si på leveringstiden:) Fantastisk kvalitet og fin pris!

https://i.instagram.com/mjleather/

Skal ta litt bilder av de jeg har når jeg kommer hjem fra ferie :)

• Liker
Reaksjoner: MrFinale og BRIO1368