Panerai – produsenter/leverandører av skinnremmer

Følgende to remmer bestilt fra Toshi 17. september kom på posten i dag. Handelen med Toshi har vært upåklagelig og kan anbefales ;)

Knall med en kraftig lærrem på Pam´en.

Width: 24mm, Leather: Havana £65, Stitching: Dark Brown, Buckle: PRE-V: Screw bar - brushed, Length: 130/80
Width: 24mm, Leather: Black (4mm) £65, Stitching: Black, Buckle: PRE-V: Screw bar - polished, Length: 130/80

65227d38-769a-4f7a-b7eb-14e461a9c000_zps3e439768.jpg

Morsomt!! Dette er jo nesten en kopi av jeg mottok igår fra samme sted, bortsett fra at mine remmer er 26/26. Også min bestilling ble sendt samtidig som din.... :eek:

Hvor anbefaler dere å handle Canvas reimer?

Har tidligere brukt Diaboliq Straps, veldig fornøyd med kvaliteten men syntes han er litt dyr.

Noen andre her på TS som kan lage Canvas reim til meg i sort farge?

Var det noe galt med @Olando sitt tilbud?
Så vidt jeg har registrert, så gjør han en meget god jobb til akseptable priser.

Vil tro at han har snakket med Olando og at han ikke har tilgang på sort canvas akkurat nå.. Antar jeg ihvertfall.

Redigert av en moderator:
Bund rem

Mottok idag Bund rem "vår egen" produsent, Ola Ruus.

Jeg har en forkjærlighet for denne type remmer og fikk min første av denne typen av en israelsk soldat i 1979. Denne hadde en falset lærklaff som fungerte som et lokk over urkassen for å hindre reflekser.
Siden den gang har jeg hatt en rekke bund remmer fra flere av de mer kjente produsentene. Jeg har også et par originale levert til tyske Bundeswehr produsert av tyske Eulit.

Denne remmen:

Fargen, sennepsgul/lys brun, liker jeg.
Stikningene er jevne, tråden virker solid.
De bestilte mål 26/26 135x80, er blitt fulgt, dog kan det bemerkes at remmene er 27mm og er noe kranglete ved lugs endene. :(
Læret er mykt og behagelig, men kunne med fordel vært tykkere, slik at brukeren selv kunne gjøre remmen mykere ved bruk og evt. fett/oljer.
Kantene synes å være bra isolert/avsluttet. Lakk/tusj/?
Hullene er riktig punchet og av fin størrelse.
Fasongen er nesten en kopi av den jeg liker best! :)
Kan være et lite pluss om de kan leveres med ulike spenner og tubes.
Prisen, ca kr 600.- er svært konkurransedyktig!

Total vurdering blir 7 av 10 :)

Min beste bund rem, hittil, kjøpte jeg fra en asiatisk produsent ifjor, den fikk 9,5 av 10, prisen trakk ned.

Med vennlig hilsen
BRIO1368

Redigert:
Finnes det forskjellige typer hullplassering på OEM remene til panerai? Har en 190 jeg ikke får brukt ordentlig da den enten blir for løs eller for stram :(

Finnes det forskjellige typer hullplassering på OEM remene til panerai? Har en 190 jeg ikke får brukt ordentlig da den enten blir for løs eller for stram :(

På OEM remmer fra Panerai, kan du dessverre ikke variere hullplasseringen,- den er standard fra produsenten.
Har likevel sett tilfeldige variasjoner i avstanden fra remspiss til første hull.

Kanskje derfor mange Paneristi foretrekker custommade remmer?

Egentlig er det litt merkelig at vi bestiller våre remmer til overpris fra det store utland. :?
Er det ingen som har forsøkt å få laget noe med egne mål hos en lokal skinnmaker ?

Kanskje kostnadene blir for høye med norske timepriser og enkeltvis produksjon ?

Jeg fikk en gang laget et belte hos en italiensk skinnmaker på Christiania Torv her i Oslo. Det er riktignok et par år siden, men kanskje han :?:

Noen som har andre idéer / forslag ?
Hei,
håper at det blir ikke betraktet som ikke godkjent reklame, men jeg bor i Oslo og håndlager/håndsyr reimer etter mål, også for Panerai (stor fan av denne merke)