Panerai – produsenter/leverandører av skinnremmer

Nytt bekjentskap,- for de rem-interesserte

Jeg har hatt gleden av å motta noen remmer fra Taiwan, Wotancraft Atelier
Spennende design, god kvalitet og finish og rask leveranse.
Anbefales!

Fra Tyskland har jeg mottatt et par remmer og noen spesielle spenner, fra Maddog.
Ta en titt på Willkommen auf der Startseite

Bl.a leverer han stålspenner som du kan få laser-graveret bokstaver/tall på.

Spenne med mine initialer:

6B078BA8-5A6E-4AEF-8EA2-0EE068D4C5A2-40909-000004D24A215C94.jpg

1476081A-C5D3-46F4-9BC7-F81AEC2A3BD8-40909-000004D252F23BD9.jpg

Er det noen som har erfaring med remmer fra strap culture? Er kvaliteten på disse i toppsjiktet?

Og Heroic18? Har noen prøvd de?

Jeg har forresten bestilt 2 remmer fra Toshi. Jeg skal møte han i London når jeg er der på jobb om 2 uker for å ta en øl og overlevering av remmene. Blir gøy!

Redigert:
Er det noen som har erfaring med remmer fra strap culture? Er kvaliteten på disse i toppsjiktet?

Og Heroic18? Har noen prøvd de?

Jeg har forresten bestilt 2 remmer fra Toshi. Jeg skal møte han i London når jeg er der på jobb om 2 uker for å ta en øl og overlevering av remmene. Blir gøy!

Jeg venter i spenning på skinnrem fra London og Toshi selv, skal være klar i siste halvdel av januar:

Teak leather
Light brown stitching
22mm wide
125/75 long
polished thumbnail buckle (spring bar)

Sendte de en mail i går og har fortsatt ikke fått noe svar :confused:
Har ikke bestilt fra Strapcode, men når jeg bestilte noen zulureimer fra Singapore - sto det akkurat det samme hos Posten i 7-8 dager - før jeg fikk hentelapp..

Hvis det er sendt rekommandert så tror jeg ikke du får noe mer info før den kommer?

OEM = Original Equipment Manufacturer

Forsøkte du å Google / Wikipedia :confused:

Takk!

Faktisk, ja (ikke w, men g), men fikk bare masse OEM-remer, såpass at jeg skjønte hva det innebar, men ikke forklaring på selve TBF-en:p Også trodde jeg det var en spesifkt PAM-benevnelse, så falt meg ikke inn å google definition OEM, som jeg ser gir mange gode svar:)

Redigert:
Ikke fortvil, det der ser ganske normalt ut,- regn med remmen på lørdag evt. like over helgen.
:D
Tja, etter 3 purremailer er statusen stadig den samme hos posten, men der det tidligere stod noe om forventet avgang den 4 januar hos HK-post står det nå plutselig;
Destination - Norway
The item (RC11709xxxxHK) left Hong Kong for its destination on 15-Jan-2013

Er litt undrende til hva som har skjedd her egentlig. En pakke fra Strapculture som ble bestilt den 4 januar forlot HK den 9 og kom til Norge den 14.
Begge er sendt som rekommandert brev...

Bestilte en sånnen: Bracelets and Straps for Men Watches: Officine Panerai Watches Accessories til min 005 i dag:) Dette er tilsvarende rem som kommer på 422/423. Myk og fin farge. Kjipt med lang leveringstid!

Kanskje unødvendig dyrt med original rem, men også ganske deilig:)

Fantastisk melding å få: remen er kommet, 6 uker før forventning. Innmari døllt at jeg har vært innelåst pga influensa (eller noe tilsvarende skit) ila helga, så har ikke fått henta den, satser dog på å rekke det i dag:)
screenshot_2013-01-21_1301.png

På plass:)

DSC_0369.jpg

Redigert:
Fantastisk melding å få: remen er kommet, 6 uker før forventning. Innmari døllt at jeg har vært innelåst pga influensa (eller noe tilsvarende skit) ila helga, så har ikke fått henta den, satser dog på å rekke det i dag:)

På plass:)

DSC_0369.jpg

Flott reim. Hva er prisen på denne i butikk ?
Har en Panerai på vei inn selv, så nå må jeg gjøre litt research på reimsiden.

Har også hørt mye skryt av OEM Jules Verne (?) strap. Er det denne? :
Bracelets and Straps for Men Watches: Officine Panerai Watches Accessories

Flott reim. Hva er prisen på denne i butikk ?
Har en Panerai på vei inn selv, så nå må jeg gjøre litt research på reimsiden.

Har også hørt mye skryt av OEM Jules Verne (?) strap. Er det denne? :
Bracelets and Straps for Men Watches: Officine Panerai Watches Accessories

Den kostet 1500,- tidlig januar, nå er prisen steget til 2000,-. :(

Det er denne: Bracelets and Straps for Men Watches: Officine Panerai Watches Accessories

Samme som sitter originalt på bl.a. 422/423.

Kjenner ikke Jules Verne. Er relativt fersk Paneristi selv, så har ikke så god oversikt - tenkte å bruke litt tid på rem-prosessen - så får jeg mange små gledesdrypp i de kommende årene:)

Forøvrig er min rem den samme som presenteres her: http://www.tidssonen.no/forum/officine-panerai-13/post-dine-panerai-bilder-her-2097/index13.html

Den kostet 1500,- tidlig januar, nå er prisen steget til 2000,-. :(

Jeg fikk min for 1 uke siden, betalte da 1.500.-, men så kommer jo OEM spenne i tillegg da med + 1.700.- :(

Så i forhold til "Vintager" og "Toshi" m.fl. Så er jo OEM remmene kostbare, men dette skyldes vel i hovedsak at 3dj part remmer kjøpes direkte fra produsenten, mens på OEM tilbehør skal Bjercke ha sine +40% påslag på :confused:
Såpass må vi vel tåle for å få lov til å "sikle" både på vinduene og disken deres:p

Ellers syntes jeg det er verdt å betale litt ekstra for OEM, siden disse har mye "finere", mykere og mer forseggjort skinn. OEM er jo også "hyper allergi"(?) testet.

Jeg fikk min for 1 uke siden, betalte da 1.500.-, men så kommer jo OEM spenne i tillegg da med + 1.700.- :(

Så i forhold til "Vintager" og "Toshi" m.fl. Så er jo OEM remmene kostbare, men dette skyldes vel i hovedsak at 3dj part remmer kjøpes direkte fra produsenten, mens på OEM tilbehør skal Bjercke ha sine +40% påslag på :confused:
Såpass må vi vel tåle for å få lov til å "sikle" både på vinduene og disken deres:p

Ellers syntes jeg det er verdt å betale litt ekstra for OEM, siden disse har mye "finere", mykere og mer forseggjort skinn. OEM er jo også "hyper allergi"(?) testet.

Ja nå var prisen på Assolutamente blitt 2000,- fikk jeg vite. Jeg kan være tilbøyelig til å akseptere den prisen, men når jeg så fikk opplyst at nålespenne kostet 3200,- fikk jeg kaffen i vrangstrupen ! Da jeg fikk tilbake fatningen spurte jeg om den var i gull - da ble prisen korrigert. 1700,- kostet den visst bare :p

Så om noen har noen tips til nålespenner som passer OEM remmer og ikke gjør for mye ut av seg så tas det imot med takk.

Syntes OEM Buckles er så mye finere en alle andre, bare synd de OEM bucklene er så kostbare. Lurer på om Bjerke kunne gitt os TS medlemer en god pris om vi hadde bestil et større antall (er sikker mange her som kunne tenkt seg en ekstra).

Her er min nye reim fra "Toshi".

a3eee4bb-5356-4d12-932b-86b5e23567c6_zps4bcfe3d2.jpg

Strapcode

Her er hornbacken fra Strapcode (drøye 3 ukers leveringstid). Litt stiv, men allikevel behagelig til å være såpass stor ;)
001-19.jpg

Ca. 220 $ må sies å være en helt grei pris.

Heisan

Er på jakt etter en croc rem til min luminor marina , helst burgunder /cognac eller brun.
Jeg har sett over mange av de custom remene , men synest flere av de er noe " over the top" + at jeg måler ca 21cm rundt håndleddet som igjen ikke viste seg å være helt lett.

Noen tips ?

Har Panerai officine xl remmer ?

Dangerrous9straps - syntes jeg har mye fint.

Jeg har for tiden kun ulike OEM remmer (+ en Nato da :eek:) til min Pam312, men jeg likte hva jeg så i de ulike galleriene til Dangerous:

Dangerous9straps