Panerai-kaféen - løst og fast om Panerai

Gummi på panerai blir aldrig fel.
4515A8CD-AE4D-4805-9A75-5ABDE53CB610.jpeg

6DCAE859-8005-41F6-B0D6-B84B24447404.jpeg

762CDA8A-1692-4821-888A-36FE71EBCA3F.jpeg

46C2AF96-7CD6-42C7-898C-2251E2EAC34E.jpeg
 
WTF! Får du dreid på den bezelen...?! :oops:
Og hva med kronen...vil den gro fast med tiden...?! :eek:

Men, ser jo rimelig rått ut da! :p
Ingen problem å dreie bezel eller åpne krone. Sørger for å pusse bort det værste med tannbørste ved behov. Patina er kun naturlig etter bruk i saltvann. Om vinteren blir bezel blank av friksjon av/på jakke.
 
  • Liker
Reaksjoner: Mr Davis og Tioverti
Vet jeg har spurt om dette før, men er det noen der ute som kan dele noen erfaringer med gode (ikke OEM) reimer? Ønsker en myk skinnreim i røft, gjerne lysbrun (nesten gul) utførelse. Har tittet på di Stefano og denne fra TC Straps, som ser ganske bra ut. Men, til de prisene er det jo greit å ikke gjøre bomkjøp, så tenkte jeg skulle høre om noen har erfaringer med disse eller andre som kan anbefales. På forhånd takk!

TC straps:
1579098134122.png
 
  • Liker
Reaksjoner: eidehelg og Michael84
Vet jeg har spurt om dette før, men er det noen der ute som kan dele noen erfaringer med gode (ikke OEM) reimer? Ønsker en myk skinnreim i røft, gjerne lysbrun (nesten gul) utførelse. Har tittet på di Stefano og denne fra TC Straps, som ser ganske bra ut. Men, til de prisene er det jo greit å ikke gjøre bomkjøp, så tenkte jeg skulle høre om noen har erfaringer med disse eller andre som kan anbefales. På forhånd takk!

TC straps:
Vis vedlegg 177649

Fikk akkurat laget en del reimer av Oleg Stepenko (Hurricane 13). https://instagram.com/stepenko_oleg?igshid=16x7eus6i3gos

Reimene kan eventuelt sees på insta-siden vår;

 
Vet jeg har spurt om dette før, men er det noen der ute som kan dele noen erfaringer med gode (ikke OEM) reimer? Ønsker en myk skinnreim i røft, gjerne lysbrun (nesten gul) utførelse. Har tittet på di Stefano og denne fra TC Straps, som ser ganske bra ut. Men, til de prisene er det jo greit å ikke gjøre bomkjøp, så tenkte jeg skulle høre om noen har erfaringer med disse eller andre som kan anbefales. På forhånd takk!

TC straps:
Vis vedlegg 177649
Jeg kan også anbefale reimene fra Oleg som det refereres til over.

jeg har to reimer som jeg er veldig fornøyd med.
 
Di Stefano er veldig bra. Har bestilt en del remmer derfra. Litt dyre kanskje, men meget bra kvalitet.
Mark Sanders Straps er også en jeg har god erfaring med.
Lykke til på jakten.
 
Vet jeg har spurt om dette før, men er det noen der ute som kan dele noen erfaringer med gode (ikke OEM) reimer? Ønsker en myk skinnreim i røft, gjerne lysbrun (nesten gul) utførelse. Har tittet på di Stefano og denne fra TC Straps, som ser ganske bra ut. Men, til de prisene er det jo greit å ikke gjøre bomkjøp, så tenkte jeg skulle høre om noen har erfaringer med disse eller andre som kan anbefales. På forhånd takk!

TC straps:
Vis vedlegg 177649
@BRIO1368 startet en tråd om dette i 2008:
 
Di Stefano er veldig bra. Har bestilt en del remmer derfra. Litt dyre kanskje, men meget bra kvalitet.
Mark Sanders Straps er også en jeg har god erfaring med.
Lykke til på jakten.

+1 for Di Stefano, selv om jeg er litt skuffet over deres bruk av skjulte stålstifter som ruster! Jeg trives desidert best med OEM remmer og har for tiden kun denne fra Di Stefano - utenom OEM remmer.
0DB0450F-B0A6-478C-BF37-954673D9E78C.jpeg
 
Fikk akkurat laget en del reimer av Oleg Stepenko (Hurricane 13). https://instagram.com/stepenko_oleg?igshid=16x7eus6i3gos

Reimene kan eventuelt sees på insta-siden vår;


Lekkert! Her lages det på bestilling skjønner jeg. Og for en heftig konsentrasjon av Panerai-ur i Tranby-traktene! Synes Tranby/Lier- gjengen bør kunne ta initiativ til en GTG i Oslo etter hvert ;)

Jeg kan også anbefale reimene fra Oleg som det refereres til over.

jeg har to reimer som jeg er veldig fornøyd med.

Ser ut som den nye Submersible'n din har fått en reim derfra? Er opptatt at den ikke må være stiv som en pinne, helst litt mot det mykere slaget. Hvor på skalaen er disse vil du si?

Di Stefano er veldig bra. Har bestilt en del remmer derfra. Litt dyre kanskje, men meget bra kvalitet.
Mark Sanders Straps er også en jeg har god erfaring med.
Lykke til på jakten.

Ja, Di Stefano frister! Noen av dem ser ut som kommer rett fra 40 år i sjøvann og sandstrand :mrgreen:. Veldig kult må jeg si!

@BRIO1368 startet en tråd om dette i 2008:

Takk, har vært innom der før. Ønsket å høre litt ferske erfaringer med reimer og ulike merker. Skal absolutt tråle meg gjennom en gang til!

Har forresten kikket en del på Gunny straps også, mye bra der ser det ut som. Skal holde dere oppdatert dersom/når det blir kjøp (tar vel lenger tid å finne ny reim enn å velge selve klokka...)!
 
Lekkert! Her lages det på bestilling skjønner jeg. Og for en heftig konsentrasjon av Panerai-ur i Tranby-traktene! Synes Tranby/Lier- gjengen bør kunne ta initiativ til en GTG i Oslo etter hvert. Ser ut som den nye Submersible'n din har fått en reim derfra? Er opptatt at den ikke må være stiv som en pinne, helst litt mot det mykere slaget. Hvor på skalaen er disse vil du si?

Jeg vil si at reimene er svært myke og behagelige. Du kan gjerne prøve de neste gang vi møtes. Vi har stadig treff i Paneristi Tranby og kan gjerne ta initiativ til et større treff om ikke så lenge.
 
  • Liker
Reaksjoner: urtid
@urtid Jeg vil si at reimene er svært myke og behagelige. Du kan gjerne prøve de neste gang vi møtes. Vi har stadig treff i Paneristi Tranby og kan gjerne ta initiativ til et større treff om ikke så lenge.
 
  • Liker
Reaksjoner: urtid
Se der ja! Panerai er tilbake igjen som et merkespesifikt underforum. Det var et hyggelig «steg tilbake» :)

Får bidra litt da;) Får starte med bilder av denne, som jeg traff på en tur til Sicilia nå i november.

Plutselig tilbak. Trodde et øyeblikk at Panerai interessen var gått helt i null før jeg fikk øye på det nye underforumet.

Men har ikke du en mer tidsriktig modell som strengt talt burde vært på det bilde? Skjødesløs blanding av 40 og 60 tallet....