Passaround 2012

Er selvfølgelig med og vil med en gang melde denne som en mulig kandidat :cool:

s_sbgr057_d.jpg

s_sbgr055_f.jpg


Ca. 23K ferdig momset / 30 stk = ca. 750kr.
 
Positiv til ny runde. Har vært for sen med påmeldingen de andre gangene:p Men selvfølgelig er det med restriksjoner ifht. hvilken modell som velges.
 
Ikke meningen å kuppe tråden med forslag allerede her, ble bare litt gira :cool: Bremont hadde vært spennende, men koster litt ekstra da. Synes disse er ganske kule!

MBII-Orange.jpg


BM-080.jpg


Ca. 1250kr pr. snute på 30 personer.
 
Redigert:
Ny runde allerede nå høres positivt ut, regnet ikke med noe før neste år. Men så var det greia med å være kvalifisert da.....
 
Jeg er veldig gira på å være med denne runden! har ikke vært med tidligere! Hvordan er stemningen for loddtrekning av klokker her inne? hadde vært kult med månedlige trekninger hvor man kan vinne ur! Vet ikke hvordan regler rundt dette eller om det har vært oppe til diskusjon før, men jeg liker ideen! :)
 
Jeg er veldig gira på å være med denne runden! har ikke vært med tidligere! Hvordan er stemningen for loddtrekning av klokker her inne? hadde vært kult med månedlige trekninger hvor man kan vinne ur! Vet ikke hvordan regler rundt dette eller om det har vært oppe til diskusjon før, men jeg liker ideen! :)

Det hørtes veldig spennende ut, 50-10kr pr lodd. Skulle kjøpt et par jeg da ;)
 
GS syntes jeg er et ypperlig valg. Da det kommer til andre valg syntes jeg ikke det burde bli for dyrt. 1250Kr går helt greit for meg, men jeg og antagelig vis flere vil syntes at dette er litt mye å betale for å gå med en klokke i en uke. Greit nok at klokken ender hos en av deltagerne..., men "you get the point".

Hva snytes sonen om brukt? Som nevnt så trenger vi all garanti vi kan få da 20+ skal klå på klokken, men ingenting står i veien for å kjøpe et pent brukt ur som er under ett år gammelt? mye mer for pengene da!:)
 
Da registrerer jeg at @Tore og @Fossdal bytter plass.

Med @Jørn (også i Bergen) og @torode i Ålesund er det fire stk igjen etter at @flyback er ferdig med den i slutten av denne uke eller så. Det betyr at om ting går sånn høvelig på skinner bør klokken være tilbake hos meg i Oslo og klar for utlodning i midten av juli.

Jeg er mest sannsynlig ikke på ferie da, jeg er antagelig hjemme i nybaby-tåka, så vi får se om ikke vi klarer å arrangere en utlodning. Kanskje @adamskater er hjemme og inviterer på grilling i hagen med passaround-utlodning?
 
Redigert av en moderator:
Sist søndag møtte jeg @tudor for en hyggelig prat over et par klokkebokser. Blant mange flotte ur lå det en elegant, men samtidig casual NOMOS, som heldigvis ble med meg hjem igjen. Jeg har ikke tidligere prioritert noe annet en sportsur, derfor var jeg både glad og spent da denne ble valgt som passaround 2012. For selv om Club er en av de mer sportslige i lineupen til NOMOS skiller den seg veldig fra de klokkene jeg er vant med. (Sportsrolex, Speedy og Panerai) Tiden har gått fort og jeg har kost meg i selskap med denne sjarmisen. Klokken har jeg brukt hver dag, fra tidlig morgen til kveld, og den skulle gjerne fått blitt hos meg. Nå er imidlertid vår tid ute og uret må videre til vestlandet, og @Fossdal. Jeg har uansett reservert en plass i boksen for en delikat og dressy klokke, blir det NOMOS Club? Håper det, men om jeg ikke vinner blir det noe lignende. Trolig med lys skive, da det mangler i boksen min.


Positivt:

- Pen skive som endrer farge ved ulike lysforhold.
- Vellykket datovisning, med datohjul som matcher skiven.
- Flott kasse og størrelse, meget komfortabel.
- Bra lume.
- Har ikke gått over med lupe, men jeg opplever finish som jevnt over høy.
- In-house verk.

Negativt:

- Mangler innsyn til verket.
- Sakker noen sekunder.
- Litt lange horn, men no biggie.

Takk til @krille for initiativ og organisering, og til alle som ble med.

 
Redigert av en moderator: