Passaround 6

Det sørgelige fortsetter.
Som der ser under har jeg ikke fått åpnet klokka på grunn av frykt for at garantien ryker.
Jo lengre tid uten svar, jo verre for klokka og jo mer trenger jeg at det ikke kan sies at den er tuklet med av uautorisert verksted (eller meg selv for den sakens skyld) Det er en liten catch 22 der altså.

Jeg har purra på nytt i et nytt kontaktskjema

LarsB
Hello


Last week I sent a question about my Eddington that has been fogging up and forming drops of condensation on the hands after walking in rain. The question was whether I should send it directly to you as a warranty case or have my local watchmaker open it to check it and dry it up. Out of fear of invalidating the warranty I have not done anything to it yet. It is of course far from ideal to have the watch in this state for an extended period of time.

I will greatly appreciate your reply in this matter.



Best regards
 
  • Trist
Reaksjoner: Grendel
Denne gangen tok det ikke lange tiden før jeg fikk svar. Får satse på at det var en (kostbar) glipp fra dem i første runde.
Vi får bare sette i gang med kronen ute og ikke være vrang og si at den har hatt en uke sånn allerede


LarsB



Good morning

Thank you for your message and apologies if we have missed your previous email. Sorry to hear you are having issues with your Eddington. All our watches are tested for water resistance post assembly, we individually test every single watch both atmospherically and for water resistance.

The first thing to do is pull the crown to position three and place in a warm dry environment for 48 hours. If the condensation does not clear please advise after a full 48 hours.

Your watch has been rated at 5ATM post assembly however, a change in temperature with the crown out or the crown out not knowingly for longer period could cause condensation.

After 48 hours please let us know and we will advise on next steps. Would you please also be able to send a picture of the watch , as this would be very helpful when diagnosing.

Kind Regards

Helena
Farer Watch Co
 
  • Liker
Reaksjoner: krille og Grendel
Denne gangen tok det ikke lange tiden før jeg fikk svar. Får satse på at det var en (kostbar) glipp fra dem i første runde.
Vi får bare sette i gang med kronen ute og ikke være vrang og si at den har hatt en uke sånn allerede


LarsB

Whole lotta of nothing...

Jeg har en ide hvorhen dette ender
 
  • Liker
Reaksjoner: Larsnie
En tanke som slo meg , @Larsnie .
En kollega reddet En mobil ved å legge den inn i et glass fylt med ris. Det trakk ut vannet. Kanskje det kan være et eksempel på de tørre omgivelsene.

8
 
  • Liker
Reaksjoner: Larsnie
Stemningsbilde fra mitt termoregulerte dryzone tørkekammer.
IMG_7293.jpeg


Alias tineprogrammet. 30 grader og vifte.
Som @chronometer sier må den på service selv om det skulle lykkes å få vekk komdensen. Fordi a) den har vært våt b) den ikke er tett. C) det er skjolder på viserne og innsiden av glasset.
Så jeg tar kontakt med Farer igjen på mandag.

Her er det bare å finne ut av reglene for å sende t/r utlandet uten ny moms.