Da har jeg benyttet denne i noen dager. Konklusjonen er at dette nok ikke er en klokke for meg. Jeg tar meg selv stadig i å kikke på klokken for deretter å dra opp mobilen for å se hva klokken er.
For eksempel så går trikken min 16:24. Den går ikke "en gang mellom kvart over og halv, men litt nærmere halv enn kvart over". Når jeg skal rekke et møte på Tjuvholmen må jeg gå fra kontoret 10 minutter før, ikke 15 til 0 minutter før.
Jeg syns poenget med å ha en klokke forsvinner når jeg ikke kan se nøyaktig hva klokken er.
Det hører med til historien at jeg hater å komme for sent og er en relativt nøyaktig fyr
. Mulig den passer seg på ferie, men da vil jeg uansett ha en klokke som tåler vann, sand og solkrem om sommeren eller skikjøring, snø og kulde om vinteren. Så for meg er dette en "kontorklokke" og kontorklokker skal være presise.
Når det gjelder opplevd kvalitet så vil jeg si at denne er ok. Men den stiller i tøff konkurranse, for det eneste andre dressuret jeg har hatt er en JLC i master serien....... Som Nessuno79 påpekte er skinnremmen svært myk og behagelig. Skiven er pen og den blå viseren bidrar til at dette er en veldig fin klokke rent visuelt. Det eneste jeg har å sette fingeren på her er at jeg syns kronen er litt stor.
På fredag går klokken videre til neste mann. Jeg kommer nok ikke til å savne den noe særlig, men begynner ikke å gråte hvis jeg vinner den.