Da har jeg akkurat overtatt klokken fra
@Agassiz og gleder meg til en uke med denne
Ved ren tilfeldighet har jeg en lunsjavtale neste fredag med
@Lyngutt, som og er nestemann på listen, så ikke bare blir det lunsj, men passaround overlevering i tillegg!
Skal ta litt bilder etterhvert, og si noe mer når jeg har fått levd litt med den. Men etter å ha hatt den på armen i noen skarve timer vil jeg si følgende: Størrelsen er helt ok, men som mange andre før meg kunne jeg og ønsket meg at den var 40-41`ish. Litt synd at det er 18mm lugs på den, for begrenser i allefall meg til kun å ha den på den medfølgende remmen (som er av helt grei kvalitet synes jeg, og tydeligvis myknet opp bra fra når den var ny. For nå er den super comfy
)
Finish er det ingenting å si på, og liker spessielt skiven i matt sølv. Det jeg imidlertid ikke har så mye til overs for, er at det er støv under glasset. En meget enkelt ting og fikse, og hadde det vært min egen ville jeg åpnet og blåst den ren uten tap av tid, men holder selvsagt alt av verktøy etc borte fra denne
Men det er sånne ting som gjør at jeg må jobbe langt mer enn normalt med god-følelsen på noe nytt. Akkurat å lese tiden syne jeg går helt greit, og tester ut hvor nøyaktig jeg klarer å få det hver gang jeg ser på den, og verrifiserer med mobilen. Pleier ligge ca ett til to minutter unna, og stort sett bak, og det er mer en godt nok for de fleste situasjoner jeg kommer opp i.
Derimot er det ikke noe man kaster et raskt blikk på, bare for å sjekke tiden. Har enn så lenge utmerket syn, men må se godt etter hva viseren faktisk står på, og minne meg selv på hvor mange minutter det er mellom hvert merke osv osv. Og etter litt tenketid så kommer man jo frem til tiden
Edit: Etter å ha brukt denne litt nå så må jeg nok dessverre si at den ikke var helt for meg. Størrelsen er grei, layout/design ikke noe issue og helt fint lesbar med litt tilvenning. Men den "gir meg" ingenting er jeg redd. Nå skal det sies at jeg har noe over gjennomsnittet OCD når det kommer til støv på skiver osv, og det kan fort være grunnen til at denne ikke fikk en så god start. Har virkelig presset meg til å ville like den, men det sa liksom aldri "klikk" dessverre. Uansett veldig fint å få prøve den og bli enig med seg selv
Så klokken vandrer videre på listen førstkommende Fredag