Patek 5711 venteliste?

Medlem
22. april 2008
Innlegg
1.417
Hei

Mange nydelige Patek her på forumet.
Blir fristet. Har alltid lyst på en Patek -spes. 5196/5296. Men har ikke tatt meg råd til en. Nå er jeg litt usikker etter å ha sett så mange 5711 her!

Så spørsmålet mitt er:
Er det venteliste på 5711 (og 5167)?
Er 5711 virkelig verdt prisen av flere rolexer? (NB PP har ikke hacking og 'billigstålet' 316L.).

Synes dere at jeg bør tynne ut boksen for en patek? I såfall hvilken Patek?
5711, 5167(gummien må byttes ut skinn), 5196 eller 5296 (ikke sector dial).

Takk på forhånd...
 
Var på Bjerke forrige uke og spurte om nettopp venteliste på 5711. Hvis jeg satt meg på liste i dag og betalte depositum, kunne jeg få den i 2018... Han sa de fikk 1 i året og allerede tre på lista som har forhåndsbetalt! Det blir litt i lengste laget.

Om du skal tynne ut boksen for en PP, og hvilken, er det vel bare du som kan svare på ;) Men på ett tidspunkt kommer hvertfall jeg til å gjøre det, og da er det Nautilus som står høyest. PP skal inn i boksen en vakker dag, og da skal den forhåpentligvis bli der.. :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Auto
Hei. Jeg gikk nylig til innkjøp av 5196j, og den holder absolutt til forventningene om du skal ha en dressklokke!
Har og flere Rolexer som jeg nå vurderer å gi slipp på til fordel for en 5711.

Patek gir en ustoppelig mersmak, og nå består samlingen min av en Patek og noe annet rusk :p
 
2018!? milde jesus!
Kan man betale full pris i dag, og få levering i 2018? eller kun depositum nå, og 400k i 2018?

Var på Bjerke forrige uke og spurte om nettopp venteliste på 5711. Hvis jeg satt meg på liste i dag og betalte depositum, kunne jeg få den i 2018... Han sa de fikk 1 i året og allerede tre på lista som har forhåndsbetalt! Det blir litt i lengste laget.

Om du skal tynne ut boksen for en PP, og hvilken, er det vel bare du som kan svare på ;) Men på ett tidspunkt kommer hvertfall jeg til å gjøre det, og da er det Nautilus som står høyest. PP skal inn i boksen en vakker dag, og da skal den forhåpentligvis bli der.. :)
 
2018!? milde jesus!
Kan man betale full pris i dag, og få levering i 2018? eller kun depositum nå, og 400k i 2018?
I know, helt vilt.

Man kan velge. Enten betale full pris til dagens pris nå, eller betale 10% av dagens pris i depositum nå og betale resterende 400k ++ i 2018
 
Hei. Jeg gikk nylig til innkjøp av 5196j, og den holder absolutt til forventningene om du skal ha en dressklokke!
Har og flere Rolexer som jeg nå vurderer å gi slipp på til fordel for en 5711.

Patek gir en ustoppelig mersmak, og nå består samlingen min av en Patek og noe annet rusk :p

Roooolig du no @Ørjan. hehe
 
  • Liker
Reaksjoner: Ørjan
Var en deilig lunsj ute i solen i dag...

A9115539-4BB7-4E35-AC7B-2BBF5EE8A516_zpsklrndack.jpg


Kim!
 
Noen som vet hva 5711 koster hos Bjerke for øyeblikket?

204.200,-.

Men som flere har vært inne på over, prisen er kanskje overkommelig (for noen), men ventetiden til 2018 (eller 2019 om noen bestiller en før deg), er ganske problematisk.

Kim!
 
Og 1 klokke pr. 1 år er en realitet og ingen Patekmyte? Jeg spør, fordi denne armbåndsverden er full av myter.
 
Redigert:
Maks en 5711 pr.år hvis de er heldige sa Bjerke til meg for noen uker siden. Det kan like godt være at de i løpet av et år ikke får tildelt noen.
 
  • Liker
Reaksjoner: Loevhagen
Dessverre er 5711 verdt å vente på. En helt vidunderlig klokke:) Mitt tips er Boutique`n i Paris. Blir omtrent samme pris og de leverer mye kjappere etter hva jeg har skjønt. Jeg brukte mellom 2-3 år i Geneve. Og den prisen ble faktisk ikke så gal.. Den turen er jo fantastisk, blir jo som en tur til mekka for oss.
 
  • Liker
Reaksjoner: Loevhagen
5711 er en helt fantastisk klokke. For min egen del ville jeg imidlertid ikke kjøpt brukt, men heller prøvd å skaffe en ny fra butikk. Det er mye mer stas. Tror det er mulig å ikke vente i årevis hvis man er litt på ballen og evt. drar utenfor landets grenser som nevnt av Timekeeper. Jeg tror for øvrig ingen har vondt av å vente (og glede) seg litt. Det styrker bare gleden over klokken når den først kommer. Så kanskje man klarer beholde den mer enn de maksimalt 3-4 ukene enkelte operer med her inne.
 
  • Liker
Reaksjoner: johanbjor
Vet du hvor mye moms du får tilbake ved kjøp i Frankrike?

Dessverre er 5711 verdt å vente på. En helt vidunderlig klokke:) Mitt tips er Boutique`n i Paris. Blir omtrent samme pris og de leverer mye kjappere etter hva jeg har skjønt. Jeg brukte mellom 2-3 år i Geneve. Og den prisen ble faktisk ikke så gal.. Den turen er jo fantastisk, blir jo som en tur til mekka for oss.
 
Eller gjør som meg. Kjøp en brukt i påvente av at en ny dukker opp. Den brukte kan jo enkelt selges videre og sannsyligvis til en ok pris om du har den et par år :)
 
Stakk innom Bjerke. De sa 206 000(!) rett ut og flere år ventetid. Sykt. Det var flere selgere der. Snakket med 3 på relativ kort tid før jeg måtte rekke flytoget. De hadde ikke patek-modellnr i hodet. Heller ingen prislister.

Jeg har plenty av tid til å tynne boksen min.

Bjerkeprisene er ganske stive ift andre PP ads.
 
Redigert: