Patek 5711 venteliste?

Dessverre er 5711 verdt å vente på. En helt vidunderlig klokke:) Mitt tips er Boutique`n i Paris. Blir omtrent samme pris og de leverer mye kjappere etter hva jeg har skjønt. Jeg brukte mellom 2-3 år i Geneve. Og den prisen ble faktisk ikke så gal.. Den turen er jo fantastisk, blir jo som en tur til mekka for oss.
Ikke bare er de dyre, men å bruke 2-3 år i Genève syns jeg blir i overkant @Timekeeper ;)
 
Da jeg var innom Patek salon i New Bond st tidligere i år hadde de én 5711 i butikk, sikkert utrolig heldig fra min side! Hun sa hun kunne holde den av for meg ut dagen, men at de hadde høy etterspørsel etter egentlig alt, så noe mer lot seg ikke gjøre... Synd Lånekassen ikke gir ut ekstraordinære klokkestipender igrunn! Hva gjelder pris ble den oppgitt 17.000 GBP, men den har sikkert steget siden den gang :)
 
Er det noen plass i Europa det går an å få tak i klokken litt raskere enn 2018? Og til samme eller rimeligere pris etter innførselsmva til Norge?
Er vel noen her som har kjøpt fra Sveits blant annet?
 
Paris har vel noen hatt suksess med. Sveits er helt håpløst. Like lang ventetid som hos Bjerke i allefall i salongen i Geneve.... Prisen blir nok dyrere fra utlandet gitt nåværende kronekurs.
 
4år i Genève.. Tilsv hos Bjerke. Ville ringt rundt hos alle. Prisen blir nok mye det samme. Kan være heldig med valuta etc men. Jeg ville nok ventet for å se hva sol kommer neste år. 40år..
 
Men er det sannsynlig med 40 års jubileumsmodell? Skjedde det f.eks med 30 år?
Det kom jo en ny 5711 modell 1R i år.
 
Dette er akkurat som knivene fra Randall, verdenskjente fighting-knives fra ww2 og vietnamkrigen. Skal du bestille en må du betale et depositum og vente ca 3 år før du får den, du får ikke bestille flere av gangen. Dette er som Patek, kvalitet. Det er IMHO et svært dannet produkt men ikke vært å vente på. På klokkesiden - jeg har ingen Patek og kommer ikke til å kjøpe en, når det gjelder Randall knives har jeg en, dette blir min eneste. Trenger ikke vente på å handle topp kvalitet.
Tom
 
  • Liker
Reaksjoner: Tag Heuer
Det er trist at du ikke får oppleve Patek i eget eie. Glem kvalitet, materialer, presishet etc. Patek bringer en helt annen følelse på hånda enn noe annet! Nå har jeg ikke prøvet Lange, annet enn i korte øyeblikk, så jeg vet ikke om det er magi der.. Men for all del, gammal Rolex er moro det og:)
 
Det er trist at du ikke får oppleve Patek i eget eie. Glem kvalitet, materialer, presishet etc. Patek bringer en helt annen følelse på hånda enn noe annet! Nå har jeg ikke prøvet Lange, annet enn i korte øyeblikk, så jeg vet ikke om det er magi der.. Men for all del, gammal Rolex er moro det og:)
For så vidt enig, har prøvet Patek og de er flotte med nydelig kvalitet men hva er vitsen med å betale - og vente i det uendelige for å kjøpe et ur man ikke kan bruke ( vil bruke) som en daglig beater år-etter år. Greit nok å ta vare på den til neste generasjon så lenge den ligger i skuffen 11 av 12 måneder. For meg handler det om et kvalitetsprodukt som du kan "mishandle" døgnet rundt og bare leverer. Bonus er i mine øyne også at du ikke behøver å betale "skjorta" for en service etter en 8-12 år. Misforstå meg rett - dette er nydelige ur men ikke et en-klokkes ur man har på seg 24/7.
Tom
 
Smaken er som baken. Greit å huske det også innimellom, til og med for de enfoldige.
 
5711: Viktig å skille mellom hvit og blå skive. Hvit skive er tydeligvis mindre populær, da ventetiden er rundt 4-5 måneder (Bjerke).
 
  • Liker
Reaksjoner: Preacher
Kunne man teoretisk bestilt en med hvit skive og be om å bytte til blå skive da? Eller er det helt utopisk tankegang i Patek-land.
 
Må si at F.P. Journe er i en helt annen divisjon enn Patek. Både når det gjelder opplevd kvalitet, finish, presisjon på verket å ikke minst hva angår innovasjon. Det siste har vel Patek ikke prioritert i noe særlig grad foruten deres 175 års-jubileumsklokke. Å den er det vel bare avdøde Liberace som kunne ha brukt uten å bli gjort til latter.
Kunne jeg hatt en "175", så skulle jeg glatt stått rakrygget gjennom både latteren og den hånen som da ville møtt meg:D
 
Enda en division? Hm. :)
Må si at F.P. Journe er i en helt annen divisjon enn Patek. Både når det gjelder opplevd kvalitet, finish, presisjon på verket å ikke minst hva angår innovasjon. Det siste har vel Patek ikke prioritert i noe særlig grad foruten deres 175 års-jubileumsklokke. Å den er det vel bare avdøde Liberace som kunne ha brukt uten å bli gjort til latter.