Jeg ville aldri byttet min 5711 mot chronometre bleu bare så det er sagt. For meg er den magi det er ikke FPjourne desverre.. Patek ruler!
For så vidt enig, har prøvet Patek og de er flotte med nydelig kvalitet men hva er vitsen med å betale - og vente i det uendelige for å kjøpe et ur man ikke kan bruke ( vil bruke) som en daglig beater år-etter år. Greit nok å ta vare på den til neste generasjon så lenge den ligger i skuffen 11 av 12 måneder. For meg handler det om et kvalitetsprodukt som du kan "mishandle" døgnet rundt og bare leverer. Bonus er i mine øyne også at du ikke behøver å betale "skjorta" for en service etter en 8-12 år. Misforstå meg rett - dette er nydelige ur men ikke et en-klokkes ur man har på seg 24/7.
Tom
Jeg ville aldri byttet min 5711 mot chronometre bleu bare så det er sagt. For meg er den magi det er ikke FPjourne desverre.. Patek ruler!
Journe er utvilsomt mer spektakulært og urverksfinishen mer slående enn f.eks. hos Pateks "standardverk" a la 324. Merkevaremessig er de mindre independentmerkene imidlertid forbundet med mye større usikkerhet enn de store merkevarene a la særlig Patek. For mitt vedkommende legger jeg kanskje særlig vekt på serviceapparat og antatt fremtidig annenhåndsverdi når/hvis jeg skal kjøpe klokker i den prisklassen. Det føles alltid lettere å kjøpe en dyr klokke, hvis man ikke går på en for stor skrell hvis man engang må selge.
Jeg har vært å sett på Journe flere ganger, og virkelig likt det jeg har sett og prøvd. Fraværet av AD/representant i Norge, antatt høye servicekostnader og det faktum at det er ungt merke med uviss fremtidig (merkevaremessig, økonomisk og designmessig) utvikling, har gjort at jeg personlig ikke har klart å "klinke til" helt ennå. Men fantastiske klokker er det, for all del.
Nei, og det er jo forståelig.Nei, men om du ikke har betalt depositum ringer de nok aldri...