Patek Philippe-tråden

Vurderer å barbere armene mine bare for å få vært med i Nautilus-klubben
 
Grattis, @TomB! Jeg vil være med på festen, men bildet er gammelt ;)

 
Redigert av en moderator:
De er jo nesten det :)

NOK = x dagensvaluta -8% og deretter + 25%. De ligger noe høyere en hva veil er i Norge på grunn av valuta.

Mistenker han mente at det hadde vært hyggelig dersom tallene faktisk korresponderte til norske kroner. Altså at 5711 f.eks. kostet 21 900 NOK og ikke CHF. ;)
 
Hvorfor i all verden har jeg plutselig lyst på en Nautilus!? Jeg eier ikke en gang en Rolex enda... :rolleyes:
 
Hvorfor i all verden har jeg plutselig lyst på en Nautilus!? Jeg eier ikke en gang en Rolex enda... :rolleyes:

Derfor kanskje :)

7A2AD9AA-291A-4A56-AD30-E55D905440BC_zpsgvdzqum7.jpg
 
Hva er folks mening om Patek Nautilus gull/stål nautilus? Fra 1990-årene.


Ser at de gjerne ligger ganske mye lavere i pris enn en langt mindre nautilus i stål fra samme æra.



De nye gull/stål modellene er jo pene, da gullet ikke er så gult. Er det stor forskjell på gul-fargen?




an_automatic_nautilus_date_wristwatch_by_patek_philippe_d5819561h_zpse365e9b7.jpg
 
5712 kun WR til 60m

Noen som vet hvorfor det kun er 5712 av Nautilusene som er Water Resistans til 60m, mens resten er til 120m? Denne jeg liker best.. men det er veldig irriterende. Da er det vel ikke anbefalt å dusje/bade/stupe med denne?
 
Noen som vet hvorfor det kun er 5712 av Nautilusene som er Water Resistans til 60m, mens resten er til 120m? Denne jeg liker best.. men det er veldig irriterende. Da er det vel ikke anbefalt å dusje/bade/stupe med denne?

Det er nok de små push-knappene for innstilling av dato og månefase. De er neppe spesielt vanntette, nei. En skrukrone gjør jobben bedre :)

Men som deg liker jeg 5712 meget godt :D Her er min, fra siden, med én av synderne for den manglende vanntettheten godt synlig.

 
Det er nok de små push-knappene for innstilling av dato og månefase. De er neppe spesielt vanntette, nei. En skrukrone gjør jobben bedre :)

Men som deg liker jeg 5712 meget godt :D Her er min, fra siden, med én av synderne for den manglende vanntettheten godt synlig.


Dette er det jo på 5726. Den har jo 150m?
 
Herregud, den er så strøken.. :mrgreen: @Anders

Ja, enig at det kan være en god grunn. Men som @andersmp sier har jo også 5726 disse push-knappene, og faktisk 3 av de også mot 2 på 5712. 5726 er jo tykkere i kassen, så kan jo være en kombinasjon av push-knapper og den tynne kassen som gjør det..? hmm.

Uansett veldig irriterende for det er 5712 jeg er mest keen på, og litt kjipt å ikke kunne ta seg en dukkert med den. Noe som igrunn er litt merkelig til å være i Nautilus-serien...
 
Redigert av en moderator:
@GCSJ

Som Andersmp nevner har både 5726 tre av disse knappene, og 5980 har en. Jeg kan dessverre ikke forklare hvorfor 5712 kun er WR til 60m, men vet at min gikk fint igjennom 100 meters trykktest. Det skal også sies at den har blitt brukt i hele sommer og har blitt med på bading og stuping uten problemer.
 
Redigert av en moderator:
@GCSJ

Som Andersmp nevner har både 5726 tre av disse knappene, og 5980 har en. Jeg kan dessverre ikke forklare hvorfor 5712 kun er WR til 60m, men vet at min gikk fint igjennom 100 meters trykktest. Det skal også sies at den har blitt brukt i hele sommer og har blitt med på bading og stuping uten problemer.

@HCWL Det er 5712 du har? Det er i tilfelle good news. Takk for input!
 
Redigert av en moderator: