Patek Philippe-tråden

Har folk noen gode sider man kan slå opp priser.

Trenger å sette meg litt inn i hva som er noen år med hard prioritering unna, og hva som er noen få livsaldere unna.

Nesten så man skulle tro jeg har aksjer i selskapet (som jeg ikke har), men chrono24.no er en fin kilde til litt vil/veiledende info.
 
Da står jeg på venteliste for en fattigmanns-Patek hos Bjerke. En Aquanaut 40mm, 5167A/001.

Kjedelig nok kommer det ikke noe inn før i 2013 (Gud vet når i 2013).

Spørs om jeg kommer til å tørre å bruke den som den stål beateren den egentlig bør være.
 
Da står jeg på venteliste for en fattigmanns-Patek hos Bjerke. En Aquanaut 40mm, 5167A/001.

Kjedelig nok kommer det ikke noe inn før i 2013 (Gud vet når i 2013).

Spørs om jeg kommer til å tørre å bruke den som den stål beateren den egentlig bør være.

Så kult! Blir spennende å se unboxinger og gudene vet ikke hva! Gratulerer så mye :)
 
Da står jeg på venteliste for en fattigmanns-Patek hos Bjerke. En Aquanaut 40mm, 5167A/001.

Kjedelig nok kommer det ikke noe inn før i 2013 (Gud vet når i 2013).

Spørs om jeg kommer til å tørre å bruke den som den stål beateren den egentlig bør være.

Gratulerer!

Aquanauten er så mye lavere på armen enn nær sagt alle andre sportslige ur at det er helt greit å bruke den til "alt".

Lillebror gleder seg!

eea1073a.jpg


edit - må slutte å ta bilder med iPhone - kvaliteten er på timex nivå.
 
Må bare spørre Solli, og korriger meg om jeg tar feil. Mulig det bare er bildet, men sitter datotallet på aquanauten et hårstrå skjevt i datovinduet? Det ser ut som om toppen av tallet er helt inntil skiven, men med litt avstand (hvitt) under.

Uansett en ufattelig nydelig klokke det der...
 
Om det ikke er bildet ville jeg ha gjettet på at den akkurat har eller akkurat skal skifte dato slik at hele datoskiven står i spenn... kanskje mest aktuelt om den akkurat skal til å skifte..?

I min erfaring er det dog ofte bildene som lurer en litt..
 
Ah, la ikke merke til hva klokken var. Om det er datoskifte rundt midnatt som vises så er det jo ikke så rart... ;)
 
Aquanaut

Kjenner at interessen begynner å vri seg mot PP, men er helt novise enn så lenge. Skal lese meg litt opp på historie så får vi se hva det blir til.

Det er veldig få PP til salgs for eksempel her inne og på Finn, hvor venter man på den rette? Jeg liker veldig godt Aquanaut men har til gode å prøve en på hånden. Jeg skal til Bjerke til uken, finnes det noen versjoner man kan se nærmere på der nå?
 
Hørte jeg Mogens? :)

En pen og pyntlig spørrerunde her (eller aller helst inne i støttemedlemsdelen) og du kan kanskje få i stand mini-GTG med noen av våre heldig PP'ere her inne?
 
Kjenner at interessen begynner å vri seg mot PP, men er helt novise enn så lenge. Skal lese meg litt opp på historie så får vi se hva det blir til.

Det er veldig få PP til salgs for eksempel her inne og på Finn, hvor venter man på den rette? Jeg liker veldig godt Aquanaut men har til gode å prøve en på hånden. Jeg skal til Bjerke til uken, finnes det noen versjoner man kan se nærmere på der nå?

Bjerke har desverre ingen av Aquanaut-modellene inne om dagen :(

Vi får håpe den neste de får inn blir min....:)
 
Har prøvd utallige ganger å falle for utseendet til Aquanaut, men klarer det fremdeles ikke. Hadde det ikke vært for at det var en Patek Phillipe hadde jeg nok sett på denne som en 70'talls diver stilmessig. Har riktignok ikke prøvd en på armen, så meninger kan fort skifte. Nautilus derimot kan jeg like meget godt! :D
 
Har prøvd utallige ganger å falle for utseendet til Aquanaut, men klarer det fremdeles ikke. Hadde det ikke vært for at det var en Patek Phillipe hadde jeg nok sett på denne som en 70'talls diver stilmessig. Har riktignok ikke prøvd en på armen, så meninger kan fort skifte. Nautilus derimot kan jeg like meget godt! :D

Prøv en på armen. Er noe litt magisk med det hele. Har ikke testet den GMT saken, men en normal Aquanaut er ekstremt komfortabel og stilig.