Patek Philippe-tråden

200 laken er for stivt for en stålklokke med gummirem IMHO. Men PP er PP og markedet bestemmer - de vil nok ikke ha problemer med salget.. ;)
 
  • Liker
Reaksjoner: Mulliner
240 000 fikk jeg oppgitt.
Håpløs pris, men.....får den ikke helt ut av hodet. De hadde den i Dublin i juni.

Jeg forsøkte å søke på "come to the light side", men fant bare et egg som står inni en CD:

LightSideRight-lg.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: Genta
En prøvelse

Var en tur innom Bjerke på Karl Johan, og fikk god hjelp av en hyggelig ung mann.

En ting er å stå utenfor å se inn på klokken, jeg kan forsikre om at det er en ganske annen følelse å ha den på hånden.

Ord blir fattige sier jeg bare...

PS, den måtte tilbake i monteren igjen, 351K er et stykke utenfor rekkevidden

2012-11-14%2013.50.32.jpg
 
Jeg vurderer å bli en enklokke mann pga den rypa der. Den kan jo brukes til alt. Men blir den det... hmm. usannsynelig lekker!!!
 
Redigert:
Har tenkt samme tanken selv, men jeg klarer ikke å se meg selv happy i lengden med bare én klokke. Uansett hvor fantastisk fin den der er. Kunne kanskje klart den og én til, men klarer man seg med bare to klokker?

Usikker....
 
5980 er sinnsykt lekker, og sitter meget godt på min hånd også :D Men er den verdt prisdifferansen fra f.eks. 5712? Jeg synes steget opp fra 5711 til 5712 var verdt det i forhold til komplikasjonene jeg fikk, og estetikken. Videre til 5980? Not so much :eek:

Det som 5980 gir det i forhold til 5712 (og 5711) er etter min mening først og fremst tyngde og tykkelse. Uret føles i større grad som et sportsur på hånden, og det liker jeg :cool:
 
...og for meg;
- quite the opposite!:)

Er man dead-set for en PP med nettopp de komplikasjoner og den estetiske utforming man foretrekker, så er det verdt det.
Å gå fra 5712 til 5980 unngikk jeg å gjøre til et pengespørsmål. Det var et preferansespørsmål.

Jeg liker bare generelt at urene mine har en viss "presence" - kall det gjerne "robusthet" - og at de på den måten løfter seg litt på håndleddet. Som 5980 også gjør.

Men igjen; - dette er så definitivt individuelt. Heldigvis.:)
 
Når jeg sjekker bruktprisene på denne slår det meg at jeg "bare" trenger å kvitte meg med et par klokker for å kunne kjøpe en 5980.

Interessant.
 
Når jeg sjekker bruktprisene på denne slår det meg at jeg "bare" trenger å kvitte meg med et par klokker for å kunne kjøpe en 5980.

Interessant.

Nå må du ikke selge 116619, christian! Jo forresten, peis på og kjøp deg 5980 og selg hvitgullsubben til meg til en hyggelig pris ;)
 
Nå må du ikke selge 116619, christian, jo forresten, selg den til meg til en hyggelig pris ;)

Hehe nei, har forsøkt å selge subs før. Da må jeg jo alltid tilbake igjen.

I utgangspunktet er planen å ta det litt rolig nå og se hvordan ting setter seg før jeg gjør noe mer. :)