Patek Philippe-tråden

En 5167 ja. Fant en LNIB fra USA som jeg slo til på. Begynte å lure litt på mengden trening ja :) Møtte Vijay på TPC Sawgrass når jeg varmet opp før en runde. Etter vi var ferdig med runden ( 4+ timer ) stod han på samme plassen og slo samme jernet som når vi gikk ut. Sies at han slår mer baller enn noen andre på touren.

Gratulere, Aquanaut er digg:cool:
 
En 5167 ja. Fant en LNIB fra USA som jeg slo til på. Begynte å lure litt på mengden trening ja :) Møtte Vijay på TPC Sawgrass når jeg varmet opp før en runde. Etter vi var ferdig med runden ( 4+ timer ) stod han på samme plassen og slo samme jernet som når vi gikk ut. Sies at han slår mer baller enn noen andre på touren.

Tøft at du slo til! Fantastisk klokke og en av de mest anvennelige jeg har hatt. Gratulerer så mye :D
 
Bestille tid for hva da? Det er jo en butikk. Skal du handle så bør du forsikre deg at modellen er ledig. Det er et museum der også. Meg bekjent trengs det ikke å bestilles tid der..

Patek museet er et annet sted, det er en del ting du kan titte på i salongen også, men det er invite only type ting.

Museet er 15 Minutters gange unna sånn ca.

Noen som har spilt golf med pateken sin ? Har hatt en omega som viserene snurret rundt på når jeg spilte og rolexer som det ikke er noe problem med i det hele tatt. Det er ganske stor aks og deakselrasjon når du svinger, vet ikke om dette er skadelig for mekaniske urverk eller ikke ? Har flere kompiser som konsekvent tar av seg klokka når de spiller.

Jeg ville ikke ha spilt golf med en mekanisk klokke, noen ur er laget for å tåle ekstra mye støt, men de fleste er ikke.
 
En 5167 ja. Fant en LNIB fra USA som jeg slo til på.

Gratulerer så mye @Mc_Herreington Bare å gleder seg:cool:
5xCcEZr.png


Husk at det kommer en del lyd fra rotoren på caliber 324 så du er forbedret på det;)

Den perfekte klokke..du kommer til å digge Aquanaut

Helt enig:mrgreen:
 
Redigert av en moderator:
Noen som har en prisliste på Patek? Spesielt Eclipse i gult gull.

Du mener kanskje Ellipse d'Or. Den i gult gull ligger på 21700.- CHF i prislista jeg fikk på Baselworld i år.
( står ikke hvilken valuta det er men regner med det er CHF siden den er for Schweiz)
De superekegante mansjett knappene som hører til er 3400,-
 
Redigert:
Dere som har handlet Patek i Genève, betaler man veil. der? I følge prislisten over blir det dyrere (inkl norsk mva) enn på Bjerke (?) Er vel bare 8% mva i Sveits.
 
Dere som har handlet Patek i Genève, betaler man veil. der? I følge prislisten over blir det dyrere (inkl norsk mva) enn på Bjerke (?) Er vel bare 8% mva i Sveits.

Ja, er ikke noe prutningsmon der. Du kan snakke på deg en ekstra rem, neste service el.lign men prisen er veil.

Du får da bare igjen ca 6% eller så av summen.

Avhengig av kursen kan Bjerke være billigere om dagen.
 
Helt ut av det blå, fikk jeg plutselig en sort croco Patek rem i posten i dag! Fra Patek Salon London. De skrev at en kunde hadde ombestemt seg og at den var brukt i to dager og derfor ikke kunne selges i butikken. Og de visste at jeg kanskje ville sette pris på en sånn en til min 5711.

Har aldri opplevd lignende. Fikk i tillegg et Patek slips og 2014 katalogen. Snakk om service. Denne remmen koster 5300kr hos Bjerke. Det blir vel lagt merke til når en tulling fra Sunnmøre kommer inn i butikken blandt alle sjeikene der. Klarte ikke å telle antall Ferrari som stod på utsiden sist jeg var der i Bond Street.
 
Helt ut av det blå, fikk jeg plutselig en sort croco Patek rem i posten i dag! Fra Patek Salon London. De skrev at en kunde hadde ombestemt seg og at den var brukt i to dager og derfor ikke kunne selges i butikken. Og de visste at jeg kanskje ville sette pris på en sånn en til min 5711.

Har aldri opplevd lignende. Fikk i tillegg et Patek slips og 2014 katalogen. Snakk om service. Denne remmen koster 5300kr hos Bjerke. Det blir vel lagt merke til når en tulling fra Sunnmøre kommer inn i butikken blandt alle sjeikene der. Klarte ikke å telle antall Ferrari som stod på utsiden sist jeg var der i Bond Street.

Det er helt genialt! Det er gøy å bruke penger, da man blir verdsatt som kunde :)
 
Helt ut av det blå, fikk jeg plutselig en sort croco Patek rem i posten i dag! Fra Patek Salon London. De skrev at en kunde hadde ombestemt seg og at den var brukt i to dager og derfor ikke kunne selges i butikken. Og de visste at jeg kanskje ville sette pris på en sånn en til min 5711.

Har aldri opplevd lignende. Fikk i tillegg et Patek slips og 2014 katalogen. Snakk om service. Denne remmen koster 5300kr hos Bjerke. Det blir vel lagt merke til når en tulling fra Sunnmøre kommer inn i butikken blandt alle sjeikene der. Klarte ikke å telle antall Ferrari som stod på utsiden sist jeg var der i Bond Street.


@Havvo - Hørtes konge ut :)

Jeg vil gjerne se sipset? :D Er det Zegna-slips?
 
Redigert av en moderator: