Patek Philippe-tråden

Fantastisk flott søndag

IMG_8995_zpskt2ij3ib.jpg
 
Det er nesten så man skulle tro at nye eiere etter kort tid føler at 160-170K for et kjedelig, (godt) brukt, entry level stålur på en simpel gummirem med null justeringsmulighet, ikke er verdt penga.

Litt enig. Har hatt den. Klokka er utrolig flott! Skiva er unik! Men, som du sier, føltes (IMO) feil/rart med gummi på en så eksklusiv klokke. Verdt penga? Joda, men det finnes alternativer.
 
Jeg synes ikke skiva er unik i det hele tatt i forhold til visse andre alternativer. Men 5167 er den som får mest armtid hos meg for øyeblikket. Vet ikke helt hvorfor. Sikkert pga. komforten. Jeg hadde 5167 og 5711 med hvit skive samtidig. Valgte nesten alltid Aquanauten.
 
  • Liker
Reaksjoner: uret
5167 fungerer utmerket godt for enkle sjeler som undertegnede. Ja, gummirem på en klokke til 160k er kanskje litt underlig, men ikke prøv å fortelle meg at det er et rasjonale bak prislappen til en 5711 i stål(!) :D

Videre medfører det jo at man er nødt til å ha en ekstra klokke med lærrem når finstasen skal på; det er det jeg kaller en win-win situasjon! ;)
 
Redigert:
Hva er dagens pris på PP5711 med blå skive? Ventetid på Bjerke?

211'. Så mange på venteliste at de ikke tar imot flere. De får kun en blå 5711 per år. Dette var status for noen uker siden, men ring, sjekk og rapporter hit:)