Pippens (bitte)lille samling

Noen nye bilder:
DSC_0085.jpg

DSC_0053-1.jpg

DSC_0065.jpg

DSC_0072.jpg

DSC_0095.jpg

DSC_0099.jpg

Også noen flere bilder av "go'klokka":
DSC_0104.jpg

DSC_0110.jpg

DSC_0114.jpg

DSC_0125.jpg

DSC_0131.jpg

DSC_0135.jpg

DSC_0137.jpg

DSC_0155.jpg

Takk for at dere kikket innom!

Stilig,

Bruker du noe spesielt utstyr for å få til lyssettingen?
Etter 10.000 bilder med mitt kamera klarerjeg fortsatt ikke å få til tilsvarende resultat...

Takker!
Nei, bruker ikke noe spessielt. Den gangen her har det vært en salig blanding av normalt dagslys, levende stearinlys (rett meg gjerne om jeg tar feil, men syns jeg har hørt noe om at man egentlig ikke bør bruke levende lys?) og en skrivebordslampe fra Ikea. I første bildeserien i post 1 ble det brukt en vanlig bordlampe.

For min del er det bare å prøve litt forskjellige lyssettinger, mye rart som kan fungere:) Tror nok f.eks. Sponon og Moore har en ganske så mye mer profesjonell tilnærming til lyssetting enn det jeg har.
Mitt råd er: å ha på manuell setting på kamera, prøv deg frem med diverse innstillinger og knips maaange bilder.

Etter et par timer med kamera, makrolinse, nyinnkjøpt makrotelt og nyankommet klokke ble det noen nye bilder. Har forkastet 90% av bildene, og burde vel forkastet noen til, menmen:)
Dagens modeller er Omega PO XL, Sinn U1 og Seiko Spork.

Dette blir litt bildetung post, men håper dere overlever.

Enjoy, og takk for at dere titter innom!

DSC_0085.jpg

DSC_0071.jpg

DSC_0091.jpg

DSC_0069.jpg

DSC_0057.jpg

DSC_0051.jpg

DSC_0050.jpg

DSC_0028.jpg

DSC_0046.jpg

DSC_0103.jpg

DSC_0109.jpg

DSC_0113.jpg

DSC_0119.jpg

Herlige bilder, med flotte hard-core divere! Min SPORK har fått MYE juling!
Grattis med nytt!

Flotte bilder av en nydelig samling bestående av noen skikkelig tøffinger! :)

Takker:)

Det har hittil ikke vært noe særlig tanke eller planlegging bak utviklingen på samlingen, da klokkene stort sett er kjøpt på impuls (ok, ikke Omegaen da, den var planlagt). Det har de siste par årene blitt kjøpt og solgt litt klokker i heimen, og jeg tror jo nå at jeg sitter med tre klokker som jeg ikke har noen (umiddelbare) planer om å selge, og det er vel kanskje litt ironisk at alle tre er divere med svart skive. Ironisk i den forstand at jeg har jo vært på leting etter et dressur med lys skive....
Kan vel kanskje trekke som slutning at jeg har en forkjærlighet for divere, og har litt dårlig impulskontroll. Men, jaja, det er jo tross alt bare gøy allikevel, og da har jeg jo fortsatt en god grunn til å fortsette leting etter klokker (jeg må jo fortsatt ha et dressur) :p

En bitteliten oppdatering.
Mange klokker har vært innom siden siste innlegg i denne tråden, og en dag jeg har god tid skal jeg forhåpentligvis ta meg tid til å ta en liten opprydning og oppdatering i tråden med hva som har vært innom.

Tenkte jeg skulle si et par ord om en Obris Morgan (OM) Pradata jeg har (for øyeblikket).
Kvalitetsfølelsen er god, spesielt prisen tatt i betraktning. Bezelen føles ganske tight og fin. Utseendet på bezelen gir klokken et ganske spesielt preg, og skiller den litt fra resten av hurven. Nice touch etter min mening:)
Utseendet på kassa og urskiven minner meg en del om en Korsbek Oceaneer jeg hadde, og det er jo ikke så dumt ettersom det er en klokke til mange ganger prisen til OM'en. De har litt like lugs, som er litt tynne i forhold til kassa, men det gjør at den bærer litt mindre enn de 44mm den er. Bred bezel og mindre urskive bidrar også til at den bærer litt mindre. Men ikke misforstå, den er allikevel en stor og robust klokke.

Noen bilder sammen med en Helson Sharkdiver 42mm, og en Nomos Club Automatic 40mm til sammenlikning, som man kan se så bærer nok Helsonen større.

Bilde av Korsbeken til sammenlikning:

Korsbek

En bitteliten oppdatering.
Mange klokker har vært innom siden siste innlegg i denne tråden, og en dag jeg har god tid skal jeg forhåpentligvis ta meg tid til å ta en liten opprydning og oppdatering i tråden med hva som har vært innom.

Tenkte jeg skulle si et par ord om en Obris Morgan (OM) Pradata jeg har (for øyeblikket).
Kvalitetsfølelsen er god, spesielt prisen tatt i betraktning. Bezelen føles ganske tight og fin. Utseendet på bezelen gir klokken et ganske spesielt preg, og skiller den litt fra resten av hurven. Nice touch etter min mening:)
Utseendet på kassa og urskiven minner meg en del om en Korsbek Oceaneer jeg hadde, og det er jo ikke så dumt ettersom det er en klokke til mange ganger prisen til OM'en. De har litt like lugs, som er litt tynne i forhold til kassa, men det gjør at den bærer litt mindre enn de 44mm den er. Bred bezel og mindre urskive bidrar også til at den bærer litt mindre. Men ikke misforstå, den er allikevel en stor og robust klokke.

Noen bilder sammen med en Helson Sharkdiver 42mm, og en Nomos Club Automatic 40mm til sammenlikning, som man kan se så bærer nok Helsonen større.

[/URL

Bilde av Korsbeken til sammenlikning:
[URL=http://s1234.photobucket.com/user/Ghostman111/media/DSC_0066.jpg.html]
Korsbeken sitter jeg med på venstre, i skrivende stund, Super kul klokke som jeg ikke tror mange har maken til, jeg har nr 78 av 100 produserte.