Korsbeken sitter jeg med på venstre, i skrivende stund, Super kul klokke som jeg ikke tror mange har maken til, jeg har nr 78 av 100 produserte.En bitteliten oppdatering.
Mange klokker har vært innom siden siste innlegg i denne tråden, og en dag jeg har god tid skal jeg forhåpentligvis ta meg tid til å ta en liten opprydning og oppdatering i tråden med hva som har vært innom.
Tenkte jeg skulle si et par ord om en Obris Morgan (OM) Pradata jeg har (for øyeblikket).
Kvalitetsfølelsen er god, spesielt prisen tatt i betraktning. Bezelen føles ganske tight og fin. Utseendet på bezelen gir klokken et ganske spesielt preg, og skiller den litt fra resten av hurven. Nice touch etter min mening
Utseendet på kassa og urskiven minner meg en del om en Korsbek Oceaneer jeg hadde, og det er jo ikke så dumt ettersom det er en klokke til mange ganger prisen til OM'en. De har litt like lugs, som er litt tynne i forhold til kassa, men det gjør at den bærer litt mindre enn de 44mm den er. Bred bezel og mindre urskive bidrar også til at den bærer litt mindre. Men ikke misforstå, den er allikevel en stor og robust klokke.
Noen bilder sammen med en Helson Sharkdiver 42mm, og en Nomos Club Automatic 40mm til sammenlikning, som man kan se så bærer nok Helsonen større.
[/URL
Bilde av Korsbeken til sammenlikning:
[URL=http://s1234.photobucket.com/user/Ghostman111/media/DSC_0066.jpg.html]