Planen er å kjøpe en PO, men...

Har hatt denne to ganger. Ingen problemer i det hele tatt. Presist og stabilt urverk :)

Jeg hadde heller ikke noe problemer med PO'n så lenge jeg hadde min.
Ellers så er den nye tøff, men vi snakker nesten Rolex-penger for en Planet Ocean man kan få brukt til 12-20 (jada vet at det er helt nytt verk etc.):D

Jeg hadde heller ikke noe problemer med PO'n så lenge jeg hadde min.
Ellers så er den nye tøff, men vi snakker nesten Rolex-penger for en Planet Ocean man kan få brukt til 12-20 (jada vet at det er helt nytt verk etc.):D

Hva definerer du som Rolex-penger? Brukt Rolex/ny Omega? Eller ny Rolex/ny Omega?

Ny 8500 Omega, er "nesten" ny Rolex.:p
Og for min del så vil dessverre ikke en ny Omega 8500 gi meg mer enn en brukt 2500 Omega til rundt 15.

Mine 2 centimo;)

Ny 8500 Omega, er "nesten" ny Rolex.:p
Og for min del så vil dessverre ikke en ny Omega 8500 gi meg mer enn en brukt 2500 Omega til rundt 15.

Mine 2 centimo;)

Ny Omega PO med 8500-verket koster 37500 nok. Ny Rolex Sub-C koster 52500 nok. Det er en prisforskjell på 15k på to klokker med inhouse-verk, fra to av verdens mest ansette produsenter. Synes ikke Omegaen er så frykelig dyr, jeg ;)

Men, påstand nr. 2 kan jeg være enig i :)

Må koste litt å ha Clooney, Kidman og halve Hollywood på lønningslista. Er det rart nye PO har steget i pris ;) ?

Ny Omega PO med 8500-verket koster 37500 nok. Ny Rolex Sub-C koster 52500 nok. Det er en prisforskjell på 15k på to klokker med inhouse-verk, fra to av verdens mest ansette produsenter. Synes ikke Omegaen er så frykelig dyr, jeg ;)

Jeg ser jo den.

Brukt Rolex Sub forrige generasjon koster ca 30k, brukt PO fra forrige generasjon koster ca 15k. Så slik sett er jo prisdifferansen ganske konstant. Du sparer fortsatt noen kroner på å kjøpe forrige generasjon brukt, omtrent det samme på begge merker :)

Skal kjøpe fra Thune i Oslo. Han jeg pratet med sa de selger opp til flere Omega PO i uka, og får da ofte inn nye som kommer rett fra fabrikk. Burde være sikker på å få en helt ny og oppdatert versjon da. Skal uansett få sjekke COSC sertifikatet før jeg kjøper, der skal det stå hvilken versjon av 2500 verket som er i.

Idiotiske er at jeg akkurat er i prosessen bytting av bank, så pengene er ikke kommet over fra den gamle enda, så kjøpet må nok vente til slutten av uken. Heldigvis holder de klokken av i noen dager for meg.

Unboxing tråd følger naturligvis når jeg har den i hus. :D

Skal kjøpe fra Thune i Oslo. Han jeg pratet med sa de selger opp til flere Omega PO i uka, og får da ofte inn nye som kommer rett fra fabrikk. Burde være sikker på å få en helt ny og oppdatert versjon da. Skal uansett få sjekke COSC sertifikatet før jeg kjøper, der skal det stå hvilken versjon av 2500 verket som er i.

Idiotiske er at jeg akkurat er i prosessen bytting av bank, så pengene er ikke kommet over fra den gamle enda, så kjøpet må nok vente til slutten av uken. Heldigvis holder de klokken av i noen dager for meg.

Unboxing tråd følger naturligvis når jeg har den i hus. :D

Det blir sikkert bra:) Står dog ikke noe om hvilken utgave av Calibret som står montert i din klokke på noen av papirene/kortene du får med fra Omega:(

Hmm, han mente det fulgte med chronometer (cosc) bevis med klokka, og der skal det vel stå? Uansett skal visst 2500d ha forskjellig font enn de gamle versjonene på kalenderen. Feks ser tallet "1" slik ut på de nye, hvor de gamle visstnok bare er en strek ("|").

Noen med den gamle C versjonen som kan bekrefte dette for meg? :)

Hmm, han mente det fulgte med chronometer (cosc) bevis med klokka, og der skal det vel stå? Uansett skal visst 2500d ha forskjellig font enn de gamle versjonene på kalenderen. Feks ser tallet "1" slik ut på de nye, hvor de gamle visstnok bare er en strek ("|").

Noen med den gamle C versjonen som kan bekrefte dette for meg? :)

Det følger med Chronometer sertifikat til klokka, men det ser slik ut:

54d09ef8-a050-ee22.jpg

Og det står heller ikke på pictogram kortet!

54d09ef8-a0b1-e00d.jpg

På min PO fra mars i år er begge "1" tallene du nevner på dato skiven;) Feks ser 11 slik ut, mens I0 ser slik ut..

Ah, okay. Trodde chronometer certificate var dette (lånt bilde fra WUS tråden jeg linket til på første side): http://i1120.photobucket.com/albums/l499/Lucchino1/POCOSC1.jpg

Går ut ifra at du har en 2500c i og med den er fra så tidlig som mars i år? Folk på WUS mener at den letteste bokstaven å se forskjell på er "4". 2500d har spiss topp på firetallet, hvor de forrige har flat eller åpen topp?

Ah, okay. Trodde chronometer certificate var dette (lånt bilde fra WUS tråden jeg linket til på første side): http://i1120.photobucket.com/albums/l499/Lucchino1/POCOSC1.jpg

Går ut ifra at du har en 2500c i og med den er fra så tidlig som mars i år? Folk på WUS mener at den letteste bokstaven å se forskjell på er "4". 2500d har spiss topp på firetallet, hvor de forrige har flat eller åpen topp?

Skal du ha et slikt sertifikat tror jeg du må bestille det og betale ekstra for det. Panerai og en del andre merker slenger det med, men ikke Omega. Synes å ha lest på noen forumer at folk har bestilt det.

Ah, skjønner. Snakket med Thune i dag, og klokken jeg hadde reservert var visst en som de hadde fått overført fra en annen butikk, og det var vanskelig å si hvor ny den var. Ettersom jeg vil ha en helt ny så bestilte jeg bare en helt ny fra Sveits som kommer om en uke. Og da driter jeg i å sjekke om det er en 2500d - det er det garantert.

Gleder meg som en unge. Ventetiden er alltid noe herk, men slipper i hvertfall ikke å gå igjennom noen f5 "tracking information" periode. Hahaha. :D

Mine "4" tall har flat topp, og er nok helt sikkert en C utgave ja :)

Ah, fett. Greit å vite, får bare sjekke for moro skyld når jeg får klokka. :)

Klokka er forresten betalt for også nå og kommer en gang i starten av neste uke, så nå er det virkelig bare å vente.

Snakker vi her om "4"-tallet i på selve datoskiva?

Noen som vet om vi faktisk kan stole på dette?

Komentarer!! Please :)