PO 42mm eller 45,5 mm ?

Medlem
26. jan. 2009
Sted
Ålesund
Ser etter en bruksklokke på gummi.

Har hatt PO 45,5 noen ganger og synes den var fet, men lurer litt på å slå til på en 42 mm nå. Men hva tenker folk om størrelsen, virker de liten? Har bare sett den og sammenlignet med 45,5 og da virket dem mikroskopiske:)

Setter stor pris på erfaringer og innspill:)

Hallo, Reidar. Som du sikkert vet har jeg hatt 15-20 PO fordi det var min absolutte favoritt for jeg kom på Sub kjøret. 42 var for liten og jeg fikk ikke godfeelingen på den når jeg var vant med 45. Da ville jeg heller kjøpt Seamaster 300m coax på 41mm. Men PO er det 45,5 som gjelder for min del i alle fall...

Ingen ting er som den gode gamle klassiske blå Seamaster'n. Utrolig behagelig på hånden

For meg som vanligvis trives best med med 40mm sports-Rolex er 42 absolutt nok! 45,5 blir bare helt feil. Prøv med gummirem på før du kjøper 45,5. Den har en viss stivhet ved lugsene.

Er jo personlig referanser på det, men for meg er det 42mm som er det riktige valget, og 45,5 synes jeg blir for stort! Synes klokken er mye penere i 42, men kanskje kulere i 45,5;)

Og sort eller orange? Enkelt og greit SORT!

Først og fremst er det kun den nye generasjonen Planet Ocean som er aktuell. Kvalitetsforskjellen er såpass stor at det blir meningsløst for meg å anbefale forrige generasjon. Den nye 45.5mm versjonen er for stor og tykk. Valget blir da ganske enkelt 42mm.

Kaliber 8500 gjør seg best i 42mm versjonen synes jeg. Sort eller oransje? Tja... Matt sort keramisk bezel med orange tall er jo ganske sporty, men foretrekker den mer klassiske looken med sølvtall. Den nye gummiremmen er veldig myk og behagelig. Fyller lugs og kasse helt ut, og kommer med en foldespenne som oser kvalitet.

Men jeg ville heller kjøpt den på lenke, og bestilt gummirem og foldespenne etterpå. Kjøper du dette i en go hos forhandler får du god deal. Hvis ikke, skift forhandler! ;)

23232422101003-40.jpg

Jeg liker 42 best. 45 blir latterlig på min arm :)

Liker dog bedre gamledesignet fremfor det nye.

Skulle jeg handlet PO i dag, hadde det blitt gammel i 42, sort med sølvtall på skiven, på lenke. Samtidig hadde jeg bestilt meg en ekstra bezel i orange. Synd denne komboen ikke kommer som standard. (Sølvtall og orange bezel).

Om du tenker den som en form for beater ville jeg valgt 42 med sort bezel og orange tall.
Skal du derimot bruke den en gang i mellom i en litt fresh setting, ja så ville jeg valgt den store med orange bezel.

Lug designen har mye å si, klarer ikke å bruke en 44mm Rolex DeepSea men 45.5mm Omega PO passer bra

45,5 mm med oransje tall og bezel :D
Men det viktigste er hvordan DU opplever klokken på armen, ikke hva vi andre syntes...

PO

Ja, det er vi enige om...sort bezel med røde tall og den gamle gummiremmen er forresten kanonfin.

For min del er 45,5mm uaktuell, ser rett og slett alt for stort ut. Så jeg ville gått for 42mm, og helt klart sort :)

Første gang jeg prøvde en PO var det en 45.5 mm. Det så helt dust ut på mine håndledd (og på eierens, men det utelot jeg å kommentere). Av den grunn avskrev jeg hele greia, inntil jeg en dag prøvde en 42 mm. Da var jeg helt solgt, og hadde den høyt oppe på listen i årevis. Jeg maste stadig vekk om at jeg skulle reallisere denne PO-en snart, hadde til og med en WTB ute, uten napp.

I sommer ble det endelig oss! Jeg valgte sort med oransje tall, rett og slett fordi den er tøffere, og har mer personlighet enn den med hvite tall. Et pluss er jo også at en oransje bezel kan settes på og vips så har du en helt annen klokke!

IMAG1038.jpg