PO 42mm eller 45,5 mm ?

Mitt første innlegg på TS...

Jeg har gått fra Speedmaster 40mm til PO 42mm (cal2500). For mitt smale håndledd synes jeg det er maks størrelse. Klokken er foresten kjøpt av en bruker her inne.

Har brukt klokken en uke og blir mer og mer fornøyd, klokken "vokser" på meg og gir et kick hver gang jeg titter ned på den.

PO.jpg

PO

Til info; Den du har bilde av der er en 45mm. Jeg ser det på bezelringen som er avrundet i stedet for skarpe tagger, samt at det er et mellomrom mellom datovinduet og kl 3 markør.

Til info; Den du har bilde av der er en 45mm. Jeg ser det på bezelringen som er avrundet i stedet for skarpe tagger, samt at det er et mellomrom mellom datovinduet og kl 3 markør.

Du har selvfølgelig rett, var litt for kjapp. Du kjenner kanskje også igjen klokken?

42 > 45.5
Sort > Oransje

Første jeg prøvde var 45.5 og ble stormforelsket, den var massiv på håndleddet (18cm rundt) og tenkte at den måtte det bli en dag. Åren går og jeg har blitt klokere (dette var i februar ;) ) - nå har jeg prøvd krilles og den sitter som et skudd og har veldig behaglig størrelse.

Sort over oransje tenker jeg kun på grund av at klokkeboksen min nå stort sett består av sort.
Det passer til så mye mer og du går ikke lei det. En andre bezel som foreslåtts kan funke men ville ikke prioritert det for egen del.

Klokker bør jo generelt tilpasses kroppsfasongen. Hadde en 45,5mm PO, men den ble for svær. Mye deskdiving:p MEN, det ser mer flashy ut da, og det kan være ålreit i noen sammenhenger, men ikke som en hverdagsbeater eller jobbklokke. 42mm, SORT! Som det sies her: Mer anvennlig i hverdagen. Farger er dødskult, men kan se litt "hippster" ut i kombinasjon med noen klesplagg:p

Dette er min favoritt, men så er jo jeg litt inhabil der ;)
IMHO kombinerer den det beste fra den forrige - slank kasse, med det beste fra den nye - ikke påmalte markører og tall + kreamisk bezel, samt at den har det lille ekstra med skinnende blank keramisk skive...og kun 1948 eks. :cool:

DSC04205.jpg

Jeg liker POen mest klassisk, så jeg ville gått for 42mm, i sort, med sølv tall. Hadde jeg hatt midler til det ville jeg gått for den nye med 8500verk, ellers er 2500 også veldig tøff. Det er kun den nye du får med sølv tall, den gamle leveres med hvite, i arabisk font.

Jeg liker POen mest klassisk, så jeg ville gått for 42mm, i sort, med sølv tall. Hadde jeg hatt midler til det ville jeg gått for den nye med 8500verk, ellers er 2500 også veldig tøff. Det er kun den nye du får med sølv tall, den gamle leveres med hvite, i arabisk font.

Og den gamle i Liquid Metal utgaven ;)

Om man skal velge ei lita eller stor klokke finner man best ut selv ved å prøve. Det er og forblir en personlig mening hva som ser best ut på hånda, og det spiller ingen rolle hva andre mener så lenge man selv er fornøyd. Min personlige mening er at 42mm (og mindre) blir for tuslete og minner om dameklokker.

IMHO kombinerer den det beste fra den forrige - slank kasse, med det beste fra den nye - ikke påmalte markører og tall + kreamisk bezel, samt at den har det lille ekstra med skinnende blank keramisk skive...og kun 1948 eks. :cool:

Påmalte markører? øyh...? Og keramikk passer best på middagsbordet og i vinduskarmen :D

Og på PO den dagen jeg får meg LM...

Om man skal velge ei lita eller stor klokke finner man best ut selv ved å prøve. Det er og forblir en personlig mening hva som ser best ut på hånda, og det spiller ingen rolle hva andre mener så lenge man selv er fornøyd. Min personlige mening er at 42mm (og mindre) blir for tuslete og minner om dameklokker.

Det er sant. Må prøves på! Samme med Explorer 36 vs 39mm.

DSC04205.jpg

PO har aldri hatt påmalte markører ;)

Takker for mange innspill :)

Var innom forhandler i dag og prøvde den nye PO i 45,5. Å herre for en enorm klokke. Kjente at det er altfor lenge siden jeg hadde slik stor klokke nå som jeg bare har Rolexer. De hadde ikke den i 42 mm men skal det bli PO så blir det uansett den, for PO i 45,5 føltes som et monster:)

Smak og behag hva man foretrekker av 42 eller 45,5 mm. For min del falt det på 45,5, syntes rett å slett at 42mm er "lite". Jeg har en klokke ifra et annet merke fra før av som er 42mm og det første jeg oppdaget da jeg pakket den ut var at jeg syntes den var liten. Jeg liker litt størrelse på klokken, utenom at jeg slenger meg på "jeg skal ha så stor klokke som mulig trenden".

Og som urmakeren jeg kjøpte av sa til meg, så lenge kassen på klokken er innenfor håndleddet er den ikke for stor for hånden din.

Konklusjon: prøv begge så finner du fort ut av hva som passer deg best! Ikke bry deg om hva alle andre mener, det er tross alt du som skal ha klokken!

Lykke til i jakten, jeg er forøvrig knall fornøyd med min PO (den "gamle") :D

PS:

Husk bilder! ;)