Post 1000 - innkommende grail

Medlem
18. aug. 2011
Innlegg
2.085
Sted
Mellom skogen og jordet
D3E4A80C-96BA-4DFD-9084-288DF32A7CE5-15744-00000CDAFF4178AD_zpsdff44f90.jpg



Smak er en merkelig ting. Den kan forandre seg veldig, om ikke fra dag til dag, så ihvertfall fra år til år. Da jeg registrerte meg på Tidssonen i august 2011 visste jeg veldig godt hva jeg likte og hva jeg ikke likte. Det gjør jeg forsåvidt ennå, men det er ikke nødvendigvis de samme klokkene som da. Noen klokker jeg likte godt dengang ville jeg neppe kjøpt nå, mens klokker og merker jeg ikke engang hadde hørt om da, nå enten befinner seg i samlingen min eller står høyt på ønskelisten min. Ett merke og spesielt en modell har imidlertid vært der hele tiden.

2E4C7B1F-BEA9-42F5-AD55-3FD44ACEE1A8-15744-00000CDB0601EAE5_zpsa3d4596a.jpg



En av mine aller første poster her på sonen (tror kanskje det var nummer to) het "Runes første Rolex". I den skrev jeg bl.a. "Som med de fleste andre var Rolex min første forelskelse i klokkeverdenen…", og det er noe spesielt med den første forelskelsen. Senere kan det komme forelskelser som er mye sterkere, og mer oppnåelige. Likevel husker man alltid den første…

D276E2BC-1266-4D18-A1FD-ED640EA490CD-15744-00000CDB0EE7D442_zps5d1cb6da.jpg



I fjor høst kjøpte jeg endelig min første Rolex - en GMT II fra 1986. En klokke jeg har brukt mer enn noen andre det siste halvåret. Likevel har ikke hungeren vært stillet. Jeg har blitt grådig. Jeg er forelsket i både den peneste jenten og kusinen hennes samtidig.

ABD0CF44-F8A5-4C19-8513-9551643A6143-15744-00000CDB16430D2A_zpsf5791bb7.jpg



Da jeg begynte å nærme meg post nummer 1000 bestemte jeg meg for at jeg ville markere dette med en ny klokke. Jeg har brukt mye tid på å tenke ut hvilken det skulle bli, og brukt mye tid på research. Nettside opp og nettside ned er lest. Annonser er blitt studert. Urmakere og klokkepushere har blitt kontaktet. Alt for å finne den rette. Klokken som skulle utpakkes i post nummer 1000 måtte være en keeper. En helt spesiell…

B4F97203-E008-42DA-9F86-E281865809AD-15744-00000CDB1F945A79_zps6248f115.jpg



En dag var den bare der. Rett foran meg. All researchen hadde egentlig vært unødvendig. Det eneste rette valget var så enkelt og tydelig. Jeg følte det som om jeg hadde reist verden rundt, og så kommet hjem og forelsket meg i nabojenten.

FDADBDCA-15BB-4272-AD98-EF337F940859-15744-00000CDB258DC2C9_zps691187cf.jpg



En annonse på K/S åpnet øynene mine. Det var denne som var den rette. Veldig mange andre klokker ville fungert utmerket som post1000-klokke, men denne var i tillegg den rette. Jeg klarer ikke å forklare det på noen annen måte. Jeg ville blitt like glad i en hel haug med andre klokker, men likevel føles denne "rettere".


kermit1_zps662fab99.jpg


16610LV fra 2005. Lite brukt, på grensen til "nesten som ny".


kermit2_zps8b06d183.jpg



Det er jo ikke akkurat et spennende og nyskapende valg. Det kommer garantert til å komme inn mye mer spenstige klokker i klokkeboksen. De vil muligens forsvinne igjen også med tid og stunder. Denne kommer derimot til å være der til evig tid - sammen med sin 20 år eldre kusine.

kermit3_zps47927741.jpg


Utboksingen ble gjort for noen dager siden, men jeg ville vente til post 1000 før jeg postet den. :)
 
Liker måten du har pøst på med innlegg den siste timen. Forsto at noe var i gjerdet så holdt meg våken. Hehe, for en galskap!

Gratulerer så mye med en fantastisk flott Submariner, og ikke minst WIS-status!:D
 
Gratulerer så mye med wis, og ikke minst nydelig Kermit. Dette er en klokke jeg liker kjempegodt. Fin måte å markere det hele på:)
 
Dette er nydelig, min gode mann... Nydelig.

En digresjon, som likevel hører til i denne post... I går kveld fant jeg rolexkatalogen, jeg tror den var fra 2005... Den var nok det eldste klokkerelaterte magasin/blad/bok/KATALOG! som jeg har, altså det første papirstykke om klokker jeg tok vare på noensinne. Jeg mener å huske at jeg var innom Bjerke i begynnelsen av 2005 og hentet ut en katalog, fordi jeg skulle kjøpe en rolex...

Jeg bladde i katalogen med nye øyne i går... Da oppdaget jeg plutselig din submariner! Jeg er ganske sikker på at jeg bladde nøye gjennom den katalogen i året som gikk dengang, men, jeg har rett og slett vært fargeblind, for jeg vet at jeg ikke oppdaget LV før flere år senere, gjennom sonen. Det er utrolig hvordan vi utvikles, fra å være sanne noviser, til hard core WIS-wassere. Gratulerer med en kjempefin submariner, samt status som klokkeånds... :)

Sees i juni. :)
 
E.n.d.e.l.i.g. :)
Grattis med vel fortjent WIS og grattis med schwinekul Rolex,
spreke farver i den duo'n - dette var en veldig kul 1000post-unbox.
Håper vi får se deg fortsette poste mye "på andre siden 1000" med ;)
 
Dette var en flott 1000-post unboksing. Gratulerer så mye med knakende tøff Rolex, og som WIS :)
 
Liker måten du har pøst på med innlegg den siste timen. Forsto at noe var i gjerdet så holdt meg våken. Hehe, for en galskap!

Gratulerer så mye med en fantastisk flott Submariner, og ikke minst WIS-status!:D


Takk for det. Får håpe jeg ikke ødela søvnen din...

Etter å ha lest gjennom og kommentert som vanlig, var jeg plutselig på over 990 poster. Da forsto jeg at det bare var å klemme til, og svare litt mer aktivt enn vanlig. Hadde håpet ingen oppdaget det. ;):cool:

Jeg gjorde det uansett for dere. Jeg vet jo hva jeg har unbokset, men ikke dere. :p


Gratulerer med kermit og wis. Dette er en veldig bra 1000 post utboxing. :)

Gratulerer så mye med wis, og ikke minst nydelig Kermit. Dette er en klokke jeg liker kjempegodt. Fin måte å markere det hele på:)

Tusen takk. Det er virkelig en flott klokke. Klassisk og "annerledes" samtidig.


Dette er nydelig, min gode mann... Nydelig.

En digresjon, som likevel hører til i denne post... I går kveld fant jeg rolexkatalogen, jeg tror den var fra 2005... Den var nok det eldste klokkerelaterte magasin/blad/bok/KATALOG! som jeg har, altså det første papirstykke om klokker jeg tok vare på noensinne. Jeg mener å huske at jeg var innom Bjerke i begynnelsen av 2005 og hentet ut en katalog, fordi jeg skulle kjøpe en rolex...

Jeg bladde i katalogen med nye øyne i går... Da oppdaget jeg plutselig din submariner! Jeg er ganske sikker på at jeg bladde nøye gjennom den katalogen i året som gikk dengang, men, jeg har rett og slett vært fargeblind, for jeg vet at jeg ikke oppdaget LV før flere år senere, gjennom sonen. Det er utrolig hvordan vi utvikles, fra å være sanne noviser, til hard core WIS-wassere. Gratulerer med en kjempefin submariner, samt status som klokkeånds... :)

Sees i juni. :)


Takk for det. Det føles godt å være ånds...


Gratulerer så mye med den nye klokken og som WIS! :)

E.n.d.e.l.i.g. :)
Grattis med vel fortjent WIS og grattis med schwinekul Rolex,
spreke farver i den duo'n - dette var en veldig kul 1000post-unbox.
Håper vi får se deg fortsette poste mye "på andre siden 1000" med ;)

Suveren 16610lv!!Og ikke minst en flott duo takket være GMT masteren...grattis!:)

Dette var en flott 1000-post unboksing. Gratulerer så mye med knakende tøff Rolex, og som WIS :)


Tusen takk. @adamskater - skal forsøke å holde oppe posterytmen.


Gratulerer med wis og ny klokke.:)


Takk for det, og takk for handelen, og ikke minst - takk for at du har holdt det hemmelig. :)
 
Redigert av en moderator:
Digg Runes! Vel fortjent! Kult klokke, som om jeg husker rett markerer submariners 50 års jubileum?
 
Runes, for en utrolig fin unboxing! De fine bildene taler for seg selv, måten du bygger opp den lille historien på er fortreffelig! Gratulerer med WIS og en fantastisk klokke :D
 
Det er noe spesielt med Kermit-en. Jeg hadde en slik i tre år. Skulle aldri ha solgt den. Det er en klassiker! Gratulerer med både den og som WIS :)
 
Der var den ja ;)
Gratulerer med Kermit og WIS-status! Nydelig klokke, perfekt i sommer (og ellers) :)