Fikk et langt og godt svar fra Halvor selv i dag ang servicen. Han forklarer at deler inne i klokken min ble byttet og at de kun bytter visere dersom SGN mener det er nødvendig. Han mener videre at 3200 er en fair pris for servicen og stusser på at det ble såpass rimelig som det ble for den andre servicen nevnt her i tråden på 3800.
Ironien er jo for så vidt at begge servicene har gått innom SGN, Halvor har noen gode poenger og enkelte ting jeg for så vidt ikke er helt enig i. I all hovedsak er vel mitt issue ikke så mye at prisen på å få utført en service som jeg har fått gjort koster 3200,- i norge, men at en service kan koste 3800,- gjennom samme serviceverksted men da med frakt til og fra sveits og en hel haug nye deler.
Konklusjonen må vel være at enten Bjerke eller Swatch Group Nordic er for kostbare i forhold til Sveits.
Når det gjelder Rolexen din, jeg har en vag følelse av at du egentlig ikke trenger service før du merker noe pussig, men samtidig tror jeg kanskje at om ting først blir slitt nok drar det med seg flere ting og kostnadene kan vel muligens krabbe oppover.
Når det er sagt... det er vel engang slik at selv for en helt enkel, grunnleggende service blir urverket mer eller mindre fullstendig demontert. Timeprisen på en urmaker er nok noe av det som er mest kostbart i denne sammenhengen og hvor mye deler som må byttes påvirker muligens ikke prisen så vanvittig mye (Ref 3200kr i norge vs 3800 debatten).