Prisstigning på Rolex - Fremover og bruktprisene?

Medlem
6. des. 2013
Innlegg
11.316
Ser i en av de andre trådene her inne at Rolex setter opp de veiledende prisene med ca. 7%. Hm. Det var vel en prisøkning for ikke så lenge siden? Rolex er hissig på grøten med prisstigninger.

Erfaringsmessig; hvordan påvirker slike prisstigninger egentlig bruktprisene?

En liten prissammenligning, nye priser pr. april.

116710LN 61.750,-
116610LN 62.550,-
116600 76.450,-
116660 88.800,-
116613LN 98.700,-
 
Ser i en av de andre trådene her inne at Rolex setter opp de veiledende prisene med ca. 7%. Hm. Det var vel en prisøkning for ikke så lenge siden? Rolex er hissig på grøten med prisstigninger.

Erfaringsmessig; hvordan påvirker slike prisstigninger egentlig bruktprisene?

Det er jo naturlig at det påvirker bruktprisene. I omtrent lik skala. Det er hvertfall min mening :eek:
Husker når vi fikk 116710 til 36-37.000,-..... for under et år siden. Uansett, Norge er generelt billig på second hand.
 
Og jeg betalte 44 for 116710 for 3 dager siden. Sub C kostet 42, nå er de vel på 46-47-48 har jeg inntrykk av..
 
Jeg snakket med Lervik tideligere i dag. Han sa at prisstigningen kun gjaldt Norge, og at dette hadde med valutaen å gjøre. Han sa at alle norske forhandlerene under Bezelworld fikk beskjed om å endre prisene på Rolex.

Han sa også at per dags dato så var det vanskelig å få tak i Rolex. På submariner så hadde han 6mnd venteliste. Dette trodde han hadde med den nye Sea Dwelleren å gjøre.
 
Jeg snakket med Lervik tideligere i dag. Han sa at prisstigningen kun gjaldt Norge, og at dette hadde med valutaen å gjøre. Han sa at alle norske forhandlerene under Bezelworld fikk beskjed om å endre prisene på Rolex.

Han sa også at per dags dato så var det vanskelig å få tak i Rolex. På submariner så hadde han 6mnd venteliste. Dette trodde han hadde med den nye Sea Dwelleren å gjøre.

Dette må du forklare. Folk kjøper sub fordi Sea dweller snart kommer?
 
Dette må du forklare. Folk kjøper sub fordi Sea dweller snart kommer?

Jeg kan egentlig kun fortelle hva Lervik fortalte meg når jeg snakket med han tideligere i dag. Han sa at prisstigningen på Rolex har med kroneverdien å gjøre, altså ikke med Sea Dwelleren.

Han sa at han hadde opplevd før at når Rolex lanserer nye modeller, så går noe av kapasiteten med på dette. Han sa at han hadde prøvd å få en forklaring på leveranseproblemene, men at han ennå ikke hadde fått dette. Men nå var det altså en venteliste på rundt 6mnd på Submariner, og han anbefalte meg å vente. Han sa også at han håpet at dette kunne bedre seg i løpet av de neste ukene, men at han ikke hadde mulighet til å si dette med sikkerhet.

Edit: Bare for å presisere, ettersom jeg leste spørsmålet ditt på ny. Det er nok ikke flere som er ute etter submariner, men forhandlerene har problemer med leveransen.

Sorry, jeg vet det bare er en skrivefeil, men 'Bezelworld' er episk:)
Hehe, sånn kan det gå! :)
 
Redigert:
Lervik var akkurat tom for Sub når jeg bestilte min, siden tok det 1 måned før den dukket opp.

Ehh leveranseproblem som beskrevet et par poster over
 
Noen som vet listepris på 116622,40mm blå skive?
Og noen som vet hvilke valgmuligheter man har når man kjøper ny,altså kan man velge dial osv?
Eller er det kun det man finner på nett de leverer?
(Be kind,kan fint lite om Rolex da det egentlig aldri har interessert meg før)
 
Jeg var innom Bjerke i dag. Han mente at prisstigningen på 7% gjelder alle land, og ikke kun Norge. Dette er jo veldig lett å sjekke ut, men ettersom jeg ikke har planer om å kjøpe i utenlandsk marked, bruker jeg ikke energi på dette :) Han hadde ingen Submarinere inne akkurat nå, men sa han ikke hadde hørt noe fra Rolex ang. leveranseproblemer. Så godt mulig at at det Lervik sa kun var en teori.
 
Noen som vet hva nye prisen på Explorer I blir?

Virkelig fått lysten på en i det siste. Mulig det blir sensommergave til meg selv :)
 
Klart vi har!

Ny Daytona hvit 116520 koster 87.950,-

Hjelp! Det er ute av kontroll. Jeg mener jeg var innom Bjerke i fjor og prøvde en (sort) Daytona. Det hadde da akkurat vært en prisøkning til 78-79K, men jeg kunne få den for "gammel pris" som var 72. IIRC blir det en økning på kr 15 000,- på ca ett år, eller nesten 21 %!!

eek.gif
eek.gif
eek.gif
eek.gif
eek.gif
eek.gif
eek.gif
 
Hjelp! Det er ute av kontroll. Jeg mener jeg var innom Bjerke i fjor og prøvde en (sort) Daytona. Det hadde da akkurat vært en prisøkning til 78-79K, men jeg kunne få den for "gammel pris" som var 72. IIRC blir det en økning på kr 15 000,- på ca ett år, eller nesten 21 %!!

eek.gif
eek.gif
eek.gif
eek.gif
eek.gif
eek.gif
eek.gif

Prisen på Daytona har økt fra 82.300,- til 87.950,-. Det er en økning på 6,87%. I en prisliste jeg har fra september 2012 var prisen 78.650,-. Så forrige prisøkning var på 4,64%. Så det er nok lenger siden du var på Bjerke enn du husker.......