Når man ønsker at et ur skal leve minst like lenge som en selv, vil man gjerne gi det best mulig behandling.
Dette uret tilhører fruen og er arvegods etter sin far, så det har en veldig stor affeksjonsverdi for henne.
Kom i snakk med @Arcticboy på GTG som vi hadde på Lillehammer. Han visste jeg hadde god peiling på eldre Omega ur. Han var positiv til å gi den gamle gullklokka nytt liv, så derfor ble klokken sendt på et lokalt spa opphold.
Etter noen dager begynte det å tikke inn flotte bilder av prosessen. Det så jeg som en gyllen mulighet til å dele med dere andre
Uret det er snakk om er en Omega Geneve fra tidlig 60-tall.
Utgangspunktet:
Ganske så møkkete utgangspunkt. Service historikk på denne er helt ukjent.
Begynner å bli vakker igjen
Bytter krone.
For de av dere som kan lese sånt. Vi var ihvertfall veldig fornøyd over hva den får til etter 50 år.
Endelige resultat
Stor takk til @Arcticboy som har gjort en kjempe jobb. Denne skal gå i arv til fremtidige generasjoner
Alle tekniske forklaringer og spørsmål må jeg nesten rette til han.
Dette uret tilhører fruen og er arvegods etter sin far, så det har en veldig stor affeksjonsverdi for henne.
Kom i snakk med @Arcticboy på GTG som vi hadde på Lillehammer. Han visste jeg hadde god peiling på eldre Omega ur. Han var positiv til å gi den gamle gullklokka nytt liv, så derfor ble klokken sendt på et lokalt spa opphold.
Etter noen dager begynte det å tikke inn flotte bilder av prosessen. Det så jeg som en gyllen mulighet til å dele med dere andre
Uret det er snakk om er en Omega Geneve fra tidlig 60-tall.
Utgangspunktet:
Ganske så møkkete utgangspunkt. Service historikk på denne er helt ukjent.
Begynner å bli vakker igjen
Bytter krone.
For de av dere som kan lese sånt. Vi var ihvertfall veldig fornøyd over hva den får til etter 50 år.
Endelige resultat
Stor takk til @Arcticboy som har gjort en kjempe jobb. Denne skal gå i arv til fremtidige generasjoner
Alle tekniske forklaringer og spørsmål må jeg nesten rette til han.
Redigert av en moderator: