Pusse opp Vintage Omega

Medlem
23. april 2011
Sted
Lillehammer
Når man ønsker at et ur skal leve minst like lenge som en selv, vil man gjerne gi det best mulig behandling.
Dette uret tilhører fruen og er arvegods etter sin far, så det har en veldig stor affeksjonsverdi for henne.

Kom i snakk med @Arcticboy på GTG som vi hadde på Lillehammer. Han visste jeg hadde god peiling på eldre Omega ur. Han var positiv til å gi den gamle gullklokka nytt liv, så derfor ble klokken sendt på et lokalt spa opphold.

Etter noen dager begynte det å tikke inn flotte bilder av prosessen. Det så jeg som en gyllen mulighet til å dele med dere andre:D

Uret det er snakk om er en Omega Geneve fra tidlig 60-tall.

Utgangspunktet:
EnoX0MR.jpg

11hzJsV.jpg

yH0crvF.jpg

ykuLW2V.jpg

t3nsDyU.jpg

qCxuYvc.jpg

Ganske så møkkete utgangspunkt. Service historikk på denne er helt ukjent.
v4mktcS.jpg

XYQwOdE.jpg

SD2iFsU.jpg

Begynner å bli vakker igjen:D
SNigqKu.jpg

Bytter krone.
cudd1iM.jpg

3c8LQbK.jpg

0w92Wsy.jpg

cHgsxyQ.jpg

xMIL9E8.jpg

LzDc0wd.jpg

qPC0asD.jpg

For de av dere som kan lese sånt. Vi var ihvertfall veldig fornøyd over hva den får til etter 50 år.
qtxqyGF.jpg

Endelige resultat :)

cHq6U5o.jpg

rxuBEMZ.jpg

6UGG7Mg.jpg

fmHRRUe.jpg

Stor takk til @Arcticboy som har gjort en kjempe jobb. Denne skal gå i arv til fremtidige generasjoner;)

Alle tekniske forklaringer og spørsmål må jeg nesten rette til han.

Redigert av en moderator:
Kult! Har sansen for å gi affeksjonsverdifulle ur kjærleik!
Av hva jeg sett arcticboy skru og høre på så er jeg trygg på at dette blir knakandes bra ;)

Takker som deler

Kult, alltid kjekt å lese igjennom bildeserier av restaureringsprosjekter, og hvordan det begynner så slitent men ender opp rent og pent. Takk for at du deler! :)

Kult, alltid kjekt å lese igjennom bildeserier av restaureringsprosjekter, og hvordan det begynner så slitent men ender opp rent og pent. Takk for at du deler! :)

+1

Gøy med bilder fra prosessen, og selvsagt hyggelig å gi nytt liv til en flott klokke...

Jeg kan bare bekrefte at Arcticboy ruler. Dette blir bra - garantert. Sitter med en tilsvarende klokke for en her inne, den har jeg ikke vært like flink til å få tatt bilder av, men urverket ser helt nytt ut, det var ikke tilfelle for et par dager siden.

Jeg kan bare bekrefte at Arcticboy ruler. Dette blir bra - garantert. Sitter med en tilsvarende klokke for en her inne, den har jeg ikke vært like flink til å få tatt bilder av, men urverket ser helt nytt ut, det var ikke tilfelle for et par dager siden.

@Greg Er jo litt mye å be om kanskje, men tror jeg snakker på vegne av flere som synes det er utrolig kjekt å se slike bilder av serviceprosessen, så om du finner tid til det midt i arbeidet så er det supert om du knipser i vei og poster det her.

Kanskje en god idé for dette forumet hadde vært å lage en egen tråd hvor dere som driver med urmakeri kan poste bilder av prosjektene deres i ny og ne. Kunne vært kjekt å fått samlet prosjektene i en tråd, så kan man lett lese igjennom flere om man vil. Iphone kvalitet er mer enn nok, bare kjekt å kunne se hva som foregår synes jeg. Tror det ville blitt veldig populært! :D

Redigert av en moderator:
Skal nok etterhvert ta og investere i et skikkelig kamera med ordentlig linse. Da blir det gøy å ta bilder ja

Da har jeg fått lagt ut bilder av det endelig resultatet.

Har fått satt på ny rem og skal prøve å overtale den glade eier om noen WS etterhvert:)