Æsj. Nå ble jeg misunnelig. Men jeg må tenke på damen.I <3 Rancilio Silvia.
Koser meg glugg med å lage kaffe hver dag. Bruker neppe mer enn to minutter heller.
Ville mye heller kjøpt Rancilio enn automatisk maskin. Svigers har en innebygget Miele som absolutt funker, men ikke som min kjære Rancilio.
Og jeg, som for bare noen dager siden var hellig overbevist om at jeg skulle ha en Rancilio Silvia, har nettopp nå bestilt denne ...
Mye høyere WAF enn en Silvia.
Trenger ny automatisk kaffemaskin på jobben nå. Vi har en trofast Siemens maskin som nå rusker litt.
Vi er kanskje ti kaffedrikkere på jobb som sikkert drikker 50 kopper om dagen (til sammen)
Det går i all hovedsak i sort kaffe uten melkeprodukter. Trenger altså ikke steamer osv.
Har sett litt på Jura Ena Micro 1 og lurer på om den egner seg til såpass mye brygging ila en dag. Noen med erfaring eller eventulet andre kandidater til under 10k?
Takk
Tenkte jeg skulle handle meg ny kaffemaskin.
Har tidligere hatt en Jura Impressa F7 som jeg var utrolig fornøyd med.
Denne gangen heller det mot Miele CM 6300
Noen som har erfaring med Miele maskinen? Hva bør jeg velge? Er opptatt av smak og kvalitet.
jobber til daglig med å reparere kaffemaskiner ( og mye annet rart) både til husholdning og proff bruk, når det går ca. 50 kopper om dagen 5 dager i uken er det anbefalt med en maskin beregnet for proff bruk, Men om dere vil kjøpe får dere neppe en slik til under 10k ( moccamaster et alternativ?). Men av husholdnings maskiner kan jeg anbefale denne http://http://www.siemens-home.no/produkter/espresso-og-kaffe/espresso/TE506209RW.html?source=browse , Maskiner med god kaffe og kvern og gir har vist seg og være meget slitesterke.
Takk for tips, akkurat den maskinen vi har i dag. Den har levert mange kopper god kaffe, men nå blir ikke kaffen ordentlig varm. Finnes det reserve deler å få kjøpt så man kan ta en skikkelig service selv?
Bare hyggelig, Varme elementet på denne modellen består av to separete varmetråder, om maskinen ikke lager varm nok kaffe er det nok brudd på en av trådene, del kan skaffes på ditt lokale hvitevare veksted. Denne er produsert med to forskjellige type elementer ( ut ifra alder) de ligger på en pris imellom 500 og 1000. Kan være litt vrient og bytte deler på denne om du ikke har gjort det før ( en del plast klips og skjulte skruer) Men vil ikke ta en repratør mer enn 20-40 minutter og gjøre jobben.
Akkurat som svaret på alle klokkerelaterte spørsmål er sub, er svaret på hvilken kaffemaskin du bør kjøpe Jura.
Vi har fremdeles kaffemaskinen kjøpt etter denne tråden. Det betyr at den nærmer seg 7 år gammel, og still going strong. Vi er nøye på å"gjøre den ren og behandle den pent, og jeg synes fremdeles kaffen er akseptabel+. Jeg merker at den ikke er like god som det jeg får av en proff barista på en god kaffebar, men det lever jeg fint. Jeg gidder ikke styret med manuelle espressomaskiner, og vil fremdeles som for 7 år siden bare trykke på en knapp og få morgenfiksen min. Erfaringen er imidlertid at man (ikke overraskende) har igjen for å kjøpe ålreite kaffebønner. Jeg har funnet meg et par typer jeg synes er veldig gode, og holder meg til dem. De er (heller ikke overraskende) et stykke fra de billigste man kan oppdrive.
Bonus: jeg har nå lært min 6 år gamle datter å betjene maskinen, og får derfor kaffe på sengen i helgene. Av henne, som har stått opp og kledd på seg selv og lillesøsteren, mekket et par kjeks og tatt seg et glass melk før hun lager kaffe og vekker meg. Hvem vinner i barneoppdragelse? This guy
Gratulerer med guttungen og lykke til med kaffemaskininnkjøp!Takk for svar, og hyggelig gjensyn. Da satser jeg på å kjøpe en maskin min relativt ferske sønn kan betjene om 6 år
Håper alt står bra til.
-Ø