Røyke pipe

javisst - alt var bedre før* (y)

*bortsett fra tannlegen.
Joda, det var bedre når man satt svett i hendene og man ble ropt opp til skoletannlegen. Stille bønn opp trappene til tredje etasje og euforien i kroppen når man ikke hadde hull og kunne gå uskadet ned igjen.

I dag bruker ungdommen på barneskolen kokain og MDMA for å oppnå samme følelse.
Så - alt var bedre før. Og helt gratis!

• Liker
Reaksjoner: holmby
La oss få tråden tilbake on topic her!

Noen som vet hvilken tobakk som er i pipa til denne herremannen her?

1714938923694.jpeg

• Liker
Reaksjoner: darkcho
Nyter en sigar i ny og ne og var dessverre innom sigaretter "før i tiden".
Dumt spørsmål, muligens - men trekker dere/piperøykerne ned røyken eller bare i munnhulen som med sigar?

Dumt spørsmål, muligens - men trekker dere/piperøykerne ned røyken eller bare i munnhulen som med sigar?

Samme som sigar. Finnes sikkert de som trekker ned, men gir mer ubehag enn noe annet.

• Liker
Reaksjoner: Rød
Du har jo ikke smaksløker i lungene, så hvorfor inhalere pipe eller sigar tobakk ?

Du har jo ikke smaksløker i lungene, så hvorfor inhalere pipe eller sigar tobakk ?
JEG vet hvor smaksløkene ligger og derfor jeg spør om pipe og om det er røyksug eller nytelse man søker/nyter.
Bestefar røykte pipe og rullings, men spurte aldri om begge gikk ned i lungene.

«Det finnes ingen dumme spørsmål, bare dumme svar»

JEG vet hvor smaksløkene ligger og derfor jeg spør om pipe og om det er røyksug eller nytelse man søker/nyter.
Bestefar røykte pipe og rullings, men spurte aldri om begge gikk ned i lungene.

«Det finnes ingen dumme spørsmål, bare dumme svar»
Da ga vel du et svar på ditt eget spørsmål? ;)

• Liker
Reaksjoner: r.wharfinger
fant en fin pipe fra brebbia jeg ga til min far for 35 år siden, kjøpt på den vesle sigarforretningen som i sin tid lå like ved theatercaféen i oslo sentrum. han tente den én eneste gang, men ville ikke oppgi sine teddy uten filter 🚬 🦕
IMG_9787.jpeg

IMG_9789.jpeg

IMG_9790.jpeg

IMG_9792.jpeg

IMG_9793.jpeg

IMG_9795.jpeg

fant en fin pipe fra brebbia jeg ga til min far for 35 år siden, kjøpt på den vesle sigarforretningen som i sin tid lå like ved theatercaféen i oslo sentrum. han tente den én eneste gang, men ville ikke oppgi sine teddy uten filter 🚬 🦕
Vis vedlegg 388843
Vis vedlegg 388844
Vis vedlegg 388845
Vis vedlegg 388846
Vis vedlegg 388847
Vis vedlegg 388848
Fantastisk!

For øvrig en egen sjarm med de små tobakkssjappene som fantes før. Jeg var selv et barn, men samlet på diverse lightere, og var dermed stadig innom. Husker all lukt og stemning som om det var i går.