Først: Jeg er en av de som ALLTID har tatt Erik sin side i ALLE diskusjoner- og nå har lært at jeg kanskje ikke hadde fått meg den gode, hyggelige, nevenyttige (sa jeg HYGGELIGE?) nye klokkevennen jeg kanskje trodde jeg hadde...
--
Jeg har lenge uttrykt min frustrasjon ovenfor denne mannen rundt bla. en radium som det ble forskuddsbetalt for relativt tidlig i 2016 (uttrykt kun til ham og de han jobber med- aldri i "offentlighet"). Kun blitt møtt med vennlige, unnvikende og tildels finurlige forklaringer og NULL oppfølging i form av handling. Jeg har også blitt møtt med fantastiske svar som "Nå ble jeg veldig lei meg" når fraværet av handling påpekes.
Ble omsider lovet en kasse fra en klokke som en kunde hadde solgt tilbake til ham for noen måneder siden (etter at han først nektet for å ha mottatt kr.10.000.-++ i forskudd fra meg- men alikevel, angivelig, hadde produsert en skive etter mine preferanser) - heller ikke denne gangen skjedde det et pip- han slapp maset mitt til jeg innså at jeg hadde vært for blåøyd NOK en gang.
Jeg fikk derimot en tekstmelding og et anrop minutter etter at jeg hadde hatt en samtale med en felles bekjent der jeg (nok en gang) tydelig hadde gitt uttryk for min frustrasjon for radiumhistorien og MYE annet rot) og bla. nevnte forliksrådet i kjappe ordelag. Sms og de første sekundene av samtalen lød ca slik: "nå er jeg såpass redd at jeg bare setter tilbake pengene du har forskuddsbetalt fra min private konto- det er INGEN penger i firmaet Radium". Resten av samtalen (der han stadig ba meg utdype eller gjenta ting han kunne oppleve som "skremmende"/"bli redd for" eller da jeg hevet stemmen min - og jeg stadig spurte HVA i all verden han var redd for) kan forbli mellom han og meg.
For min del er det ikke ventetiden og "verdiene" som gnager, men hvordan han snor seg unna og manipulerer med en skremmende høy sosial intelligens og må bli "skremt" til å gjøre opp for seg ovenfor folk han mener han "kun har behandlet slik han ville behandlet sine beste venner og familie"..
Jeg uttaler meg ikke mer om denne saken, men til dere som lurer: pengene sto på konto første gang jeg sjekket saldo etter jeg slang på røret....