Flere unskyldninger og løgner med andre ord. Påfallende at det var kommende uke da når du plutselig var innom. Han var nok veltalende og overbevisende når han snakket med deg. Men det er foreløpig kun tomme ord.
Men de 60 klokkene han angivelig hadde solgt? Var det Radium eller?
Jøss. Virker litt rart at én persons depositum går til utgifter sånn at det ikke kan refunderes før andre klokker er levert. Eller var dette helt klart da avtalen ble inngått?
Jeg har stort sett vært fornøyd kunde, men hele Radiumopplegget virker i overkant fishy.
Ja, som vanlig veltalende og overbevisende. Ikke første gangen jeg har snakket med han, og vet ikke helt om jeg ble overbevist. Ja, Radium med norsk og forbedret kasse som tåler 100m. Fikk se prototypen på kassa, så det var faktisk sant.
Det var absolutt ikke avtalen, nei.
Det hørtes jo litt vilt ut at han hadde solgt 60 av dem allerede. Hadde alle de betalt depositum og tro? Jaja vi får se hva som skjer.Ja, som vanlig veltalende og overbevisende. Ikke første gangen jeg har snakket med han, og vet ikke helt om jeg ble overbevist. Ja, Radium med norsk og forbedret kasse som tåler 100m. Fikk se prototypen på kassa, så det var faktisk sant.
Det var absolutt ikke avtalen, nei.
Neste gang ville jeg tatt med meg verdier for 10k i pant Dette kan umulig ende godt...
Fra tidligere post "Først da hadde han penger til å betale meg tilbake. Han skulle gå offentlig ut med hele historien kommende uke." (får ikke til sitat pt @MagnusPanerai )
Har noen hørt noe...?
Fikk mail av Erik i går. Han skulle gå ut offentlig så fort han hadde org.nr på det nye firmaet, Radium Instruments AS. Dette firmaet vil påta seg ansvaret for alle tidligere bestillinger.
I skrivende stund finnes det ikke noe selskap som heter «Radium Instruments AS» i selskapsregisteret....
Jeg kan ikke forstå hvordan etableringen av et AS skal avhjelpe situasjonen i forhold til manglende leveringer av eksisterende bestillinger - foruten at et AS vil kunne gi mulighet for å unnslippe personlig, økonomisk ansvar for nye produkter.....
Får håpe dette raskt løser seg til det beste for alle parter.
Dette blir jo et jusspørsmål. Det er ikke mitt fagområde, men du skriver "nye produkter". Det er jo ikke i våre TS-venner sin interesse. De er jo interessert i "allerede tidligere bestilte produkter".
I min "ikke juridiske verden" ser jeg da frykten for at en innehaver av et personlig selskap oppretter et AS (som har krav om minimum 50k med kapital var det vel?). Deretter overføres økonomiske krav/bestillinger etc til AS'et. Dette fører jo til at krav/interesser/leveranseforpliktelser etc overgår verdien i selskapet. En konkurs vil da bli en hokus pokus....
Nå er jeg kjynisk, dette har ikke noe med vår historie å gjøre, og er derfor uten sammenlikning ellers, men; Ville noe slikt være lovlig eller mulig?
8
Selvfølgelig kan man ikke gi forklaring på hva som har skjedd før man har et org.nr..........Fikk mail av Erik i går. Han skulle gå ut offentlig så fort han hadde org.nr på det nye firmaet, Radium Instruments AS. Dette firmaet vil påta seg ansvaret for alle tidligere bestillinger.
Fikk mail av Erik i går. Han skulle gå ut offentlig så fort han hadde org.nr på det nye firmaet, Radium Instruments AS. Dette firmaet vil påta seg ansvaret for alle tidligere bestillinger.
Ærlig sak å gå overende, her er det mer lovnadene og den ellers totale mangel på oppdateringer som preger bildet... imhoIkke for å forsvare noen i denne absolutt kjedelige saken (og kommunikasjonen eller fraværet av denne er absolutt ikke bra), men forskuddsbetaling handler i mange tilfeller om å fordele (finansiell) risiko. Enkelte burde også sette seg inn i hva motpartsrisiko innebærer. En avtale er null verdt om motparten går overende. Det kan bl.a. komiker Steine skrive under på. Håper ting ordner seg både for urmaker og kunder.
Ærlig sak å gå overende, her er det mer lovnadene og den ellers totale mangel på oppdateringer som preger bildet... imho