RedSub eller DJ II?

Medlem
3. aug. 2009
Sted
Planet Earth
Heisann!

"I nøden spiser fanden fluer...."
Vet ikke om det er spesielt treffende i denne sammenheng, men "in lack of a better word..." føler jeg å være rammet av akutt beslutningsvegring.

Meaning; - skal jeg gå for en "new, nice, clean, dressy" DJ II,
eller en mer "vintage, classic, used, sporty" RedSub?

Selv er jeg nok "der" at RedSub har både mer historie og representerer mer "value" som det ikon det er. Sporty og klassisk på samme tid, og "går til det meste".
DJ II har vel hverken historien på sin side, eller er så universell i daglig bruk som konkurrenten.
Prismessig i anskaffelse er det ikke så mange "lappene" man skal opp for å få en grei RedSub ift en ny DJ II.
Men, RedSub har vel den fordel at den ligger stabilt i verdi etter anskaffelse.
På den annen side liker jeg veldig godt DJ II ift sin vakre design og enkelhet - "less is more" kommer absolutt til sin rett her.
Da jeg har en litt "dressy" innretning på samlingen, kunne det vært ok med denne som supplement.

Joda, ut fra hva majoriteten av Rolex-eiere her ute sitter på av varianter av Rolex-arten, aner det meg hva svaret vil bli, men jeg våger meg utpå en liten "forumtest" likevel.
Det er jo tross alt helg, og noe må vi jo ha å prate om....
;)

4788440734_ec49d1c984_b.jpg

PC-Darren-1680-Red-Sub-with-Converse-All-Stars.jpg

Heisann!

"I nøden spiser fanden fluer...."
Vet ikke om det er treffende i denne sammenheng, men ihvertfall føler jeg å være rammet av akutt beslutningsvegring.
Meaning; - skal jeg gå for en "new, nice, clean, classic" DJ II, eller en mer "vintage, sporty, rough, classic" RedSub?

Ingen av dem synes å være en flue, så der tror jeg du bommer litt på metaforen ;)

Jeg har ikke helt fått fot for DJII, så jeg stemmer for RedSub. En godbit av en vintagemodell, som fortsatt er overkommerlig i pris. Du verden så stor forskjell en linje rød skrift kan gjøre :D

Det er jo et valg ingen Rolex samler bør stå forran, begge er bra. Men valget er urettferdig i den forstand at DJII er en klokke du kan kjøpe når som helst så lenge lommeboken strekker til. Mens det kan kan ta lang tid å komme over en "riktig" redsub selv om lommeboken strekker til.

Du er sikkert mer irritert enn meg over at du lot den som lå ute her på TS for en liten stund tilbake gå.. Den er nydelig! Men en vintage sub er jo en vintage sub, gå for RedSub.

Men for å være helt ærlig så synes jeg du skal ta begge to.

Ingen av dem synes å være en flue, så der tror jeg du bommer litt på metaforen ;)

Jeg har ikke helt fått fot for DJII, så jeg stemmer for RedSub. En godbit av en vintagemodell, som fortsatt er overkommerlig i pris. Du verden så stor forskjell en linje rød skrift kan gjøre :D

Strålende parert, Anders, - men metaforen var mer ment på settingen jeg stiller meg i ift å be om råd...;)

Uansett; - du treffer så rett så rett; - den røde linjen er det eneste som gjør at jeg vurderer en Submariner.
Weird, but true...;)

Ingen tvil fra min side; RedSub.

Det er jo et valg ingen Rolex samler bør stå forran, begge er bra. Men valget er urettferdig i den forstand at DJII er en klokke du kan kjøpe når som helst så lenge lommeboken strekker til. Mens det kan kan ta lang tid å komme over en "riktig" redsub selv om lommeboken strekker til.

Takker!
Tilgjengelighet er på en side et moment i DJ II's favør. Samtidig fordrer nok RedSub sin "hjemmelekse" i større grad.

Er dette virkelig noe å lure på?
Som samler blir vel valget mellom mainstream eller unik vintage enkelt?

Du vet hvor jeg står...;)

Jeg synes "Red Sub" faktisk er litt "dressy" midt oppi alt det andre den er, så jeg skjønner ikke helt argumentasjonen din :)

Er dette virkelig noe å lure på?
Som samler blir vel valget mellom mainstream eller unik vintage enkelt?

Du vet hvor jeg står...;)

Jeg synes "Red Sub" faktisk er litt "dressy" midt oppi alt det andre den er, så jeg skjønner ikke helt argumentasjonen din :)

Karar, dykk er nådelause!
Og som man roper i skogen, får man svar...;)

Dere har rett. Begge to.
:D

Først det myke svaret:
Med tanke på eksklusivitet og som supplement til din allerede svært eksklusive samling er svaret Red Sub.

Samtidig føler jeg at den er litt "hypet" med tanke på hva du faktisk får. Det er jo tross alt en helt vanlig Sub med litt rød skrift.:? Men for all del; Den sklir rett inn blant de andre godbitene dine.:D

Det litt hardere svaret her vil være:
Skam deg...(se min signatur ;))

Først det myke svaret:
Med tanke på eksklusivitet og som supplement til din allerede svært eksklusive samling er svaret Red Sub.

Samtidig føler jeg at den er litt "hypet" med tanke på hva du faktisk får. Det er jo tross alt en helt vanlig Sub med litt rød skrift.:? Men for all del; Den sklir rett inn blant de andre godbitene dine.:D

Det litt hardere svaret her vil være:
Skam deg...(se min signatur ;))

Spot on, UJU!
Jeg følger deg hele veien mht argumentene. Men så er det vel noe med denne frustrerende og samtidig tilfredsstillende hobbyen; - den er vel ikke - forsiktig sagt - tuftet fullt ut på rasjonalitet...;)

Og ja; - Sun Tzu er god.
Boken er pensum, og står enda i hyllen.
Og visse beslutninger overlater man ikke til andre, men så var det dette "men" da....;)

Synes DJ II er veldig fin jeg, og "trenger" ikke du et dressur uten komplikasjoner? :p

Ville gått for en Red Sub. Fordelen er også at dersom man finner ut at det var et feil valg, er det et stort marked klart til ta i mot den til samme pris du gav for den ;) Dette er neppe tilfellet for en DJII, hvor det nok er en langt større nedside ved salg.

Synes DJ II er veldig fin jeg, og "trenger" ikke du et dressur uten komplikasjoner? :p

Tiltredes!
Veldig enig i den vurderingen, akr.
Et dressur uten komplikasjoner er det jeg synes kan være et greit supplement - derfor kom DJ II opp som det rette alternativet.
;)
Men satt opp mot RedSub blir valget ikke så opplagt likevel....

Ville gått for en Red Sub. Fordelen er også at dersom man finner ut at det var et feil valg, er det et stort marked klart til ta i mot den til samme pris du gav for den ;) Dette er neppe tilfellet for en DJII, hvor det nok er en langt større nedside ved salg.

Veldig enig i den analysen, Juice.
Pt har jeg enda ikke fått sett denne DJ II med blå dial, og er - enn så lenge - usikker. Skulle jeg like det jeg ser - når jeg ser det - ville den sikkert blitt en keeper som det enkle, elegante og classy dressuret det ville være.
Følgelig kan det være at prisfall i markedet ikke vil bety så mye.

En RedSub er uansett en "safe journey", og garantert pengene tilbake.
På den annen side; - selger man egentlig en RedSub....?
;)

Tiltredes!
Veldig enig i den vurderingen, akr.
Et dressur uten komplikasjoner er det jeg synes kan være et greit supplement - derfor kom DJ II opp som det rette alternativet.
;)
Men satt opp mot RedSub blir valget ikke så opplagt likevel....

Da er det vel ingen tvil, begge må inn i samlingen ;)