RedSub eller DJ II?

Jeg tenkte heller om du var på leting etter en redsub, og bestilte en DJ II i mellomtiden, fordi det aldri kom en god nok redsub for salg. ;

Ahhh, point taken....
Men nå er det pt en viss dialog med tanke på et par tre gode alternativer på RedSub. Så den er der ute. Den også.
Vi får se....
;)

Hehe, da er du jo well catered for! ;)

Neste punkt på listen, nå som du uansett skal ha begge, er vel å finne ut hva annet morsomt du kan få for i overkant av 100k :mrgreen: :D

Hehe, da er du jo well catered for! ;)

Neste punkt på listen, nå som du uansett skal ha begge, er vel å finne ut hva annet morsomt du kan få for i overkant av 100k :mrgreen: :D

Thanks, rousp!
Men, nå må ikke du kødde dette noe mer til med å bringe inn slike skitne tanker....
Dette er vanskelig nok som det er....
:cool:

Hehe, lørdag er da en nydelig dag for å friste litt. Store deler av denne hobbyen er å planlegge neste innkjøp. Nesten like stor del er det å planlegge andres innkjøp. ;)

Nei, litt mer alvorlig.. Det skal godt gjøres å trå feil uansett hvilke av de to du velger å kjøpe (først). Det er to veldig forskjellige klokker, og vanskelig å sammenlikne. :p Jeg for min del likte tanken på en casual-Friday redsub. DJ II er et dressy ur, og jeg syntes vel egentlig at det er andre ur som gjør den jobben bedre en DJ II..

(Selvsagt er det ingen andre ur som gjør en bedre jobb til å være casual-friday redsub enn en redsub. Men det er vel litt for søkt argumentasjon. :D)

Hehe, lørdag er da en nydelig dag for å friste litt. Store deler av denne hobbyen er å planlegge neste innkjøp. Nesten like stor del er det å planlegge andres innkjøp. ;)

Nei, litt mer alvorlig.. Det skal godt gjøres å trå feil uansett hvilke av de to du velger å kjøpe (først). Det er to veldig forskjellige klokker, og vanskelig å sammenlikne. :p Jeg for min del likte tanken på en casual-Friday redsub. DJ II er et dressy ur, og jeg syntes vel egentlig at det er andre ur som gjør den jobben bedre en DJ II..

(Selvsagt er det ingen andre ur som gjør en bedre jobb til å være casual-friday redsub enn en redsub. Men det er vel litt for søkt argumentasjon. :D)

Jeg kjøper den.
Argumentasjonen din, that is! Tror absolutt det ville bringe tilfredshet og glede om den eller den andre slo følge.
Hva det blir til med urkjøpet, gjenstår imidlertid å se. Morsomt er det lell, med refleksjon og meningsytring her ute i "Danger zone"....
(som Asylet egentlig burde hete...);)

Og ja, som "Casual-Friday RedSub", så er det absolutt bare en RedSub som duger....;)

Og ja, jeg er farlig nær en meget pent brukt A. Lange & Söhne, om jeg droppet ut av disse to kjekkasene av noen ur....

Som et ytterligere argument for en redsub bør det nevnes at det privilegiet det er å bære en er tuftet på en viss kunnskap, forarbeid, og ikke minst tålmodighet.

En DJ II eller en hvilken som helst annen nyere Rolex trenger man bare å ha pengene klare, og klokken er din. Redsub'en er jo hakket mer sofistikert i så måte.
Jeg vil tro at tilfredstillelsen er større etter en "lang hard jakt", enn etter den litt lettvinte dra kortet løsningen.

Som et ytterligere argument for en redsub bør det nevnes at det privilegiet det er å bære en er tuftet på en viss kunnskap, forarbeid, og ikke minst tålmodighet.

En DJ II eller en hvilken som helst annen nyere Rolex trenger man bare å ha pengene klare, og klokken er din. Redsub'en er jo hakket mer sofistikert i så måte.
Jeg vil tro at tilfredstillelsen er større etter en "lang hard jakt", enn etter den litt lettvinte dra kortet løsningen.

Enig!
Veldig godt poeng, UJU.

RedSub er et ur som krever sitt forarbeid, all den tid det eksisterer mange versjoner i mer eller mindre original stand. Fallgrubene er mange.
Både lenker, bezel insert, dial og visere kan være erstattet, og da er det strengt tatt ikke den helt store tilfredsstillelsen å vite du ikke har en helt "100% ekte" RedSub....

Med det kan jakten bli både lang og hard, som du sier - men desto hyggeligere når den er avsluttet og du sitter igjen med et anstendig eksemplar.

Mulig jeg legger listen for høyt nå, men jeg vil nok heller lete en stund etter "det rette" eksemplaret, enn rask tilgang på en mer (eller mindre) modifisert.